Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ringt å ringt i dagesvis, umulig å få de på tlf. Noen som vet hva som skjer?

Anonymkode: 63879...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer du 5555 3333? Du må bare være tålmodig, det er lang ventetid noen ganger. Om du ringer mellom 8 og 9 er ventetiden gjerne kortest. 

Anonymkode: 512a1...a66

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ringer du 5555 3333? Du må bare være tålmodig, det er lang ventetid noen ganger. Om du ringer mellom 8 og 9 er ventetiden gjerne kortest. 

Anonymkode: 512a1...a66

Ja. Ringer til alle døgnets tider.

hi

Anonymkode: 63879...61b

Skrevet

Logg deg inn på mitt nav og send en mld via det systemet de har der, da skal de ta kontakt med deg innen 2 dager

Anonymkode: 0242e...37c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Logg deg inn på mitt nav og send en mld via det systemet de har der, da skal de ta kontakt med deg innen 2 dager

Jeg sendte en melding der for over en uke siden og fremdeles ikke fått svar. Kommer heller ikke igjennom hos nav. 

Anonymkode: 9094a...6fd

Skrevet

Etter omleggingen er det veldig lang ventetid. Jeg ringer daglig flere ganger om dagen i forbindelse med min jobb og det tar i snitt 10 min å komme igjennom.

Være tålmodig.

Anonymkode: 0fd7f...66b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sendte en melding der for over en uke siden og fremdeles ikke fått svar. Kommer heller ikke igjennom hos nav. 

Anonymkode: 9094a...6fd

Det er dårlig. De har svartid på 5 dager når man sender melding nå, det er og altfor dårlig synes jeg.

Anonymkode: 28a1a...d4c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det 5 dager, det er jo utrolig dårlig, altfor lenge

Skrevet

Har du mulighet til å gå ned på nav, kanskje det hjelper. Eller det går kanskje heller ikke lenger?

Skrevet

Det praktiske problemet med å sende inn via nav.no er at denne beskjeden først går til NAV kontaktsenter som skal svare ut det de kan. Dersom du har stilet meldingen til en konkret veileder skal kontaktsenteret sende videre oppgaven til denne veilederen. Veilederen har da 48 timer på å svare. Men det kan totalt ta opp mot fem dager fordi den er innom en annen plass først. Det har vært opp mot 11 dagers svartid tidligere, men opptrapping av stillinger og nytt system hos NAV kontaktsenter har fått redusert tiden betydelig.

Har du ikke skrevet navnet på veilederen og samtidig spurt om noe som kun din veileder kan svare på rutes spørsmålet videre til NAV lokal som igjen fordeler det til riktig veileder med 48 timers frist. Da kan det gjerne gå en dag ekstra der også ut ifra hvor mange henvendelser som kommer inn. 

Anonymkode: 30c60...9d4

Skrevet

Har gått på nav kontoret, men de sier de ikke kan hjelpe og at jeg må ringe de.

hi

Skrevet
Akkurat nå, Selma_ skrev:

Har gått på nav kontoret, men de sier de ikke kan hjelpe og at jeg må ringe de.

hi

Da hadde jeg blitt forbanna på de hvis jeg hadde vært deg, du har jo prøvd å ringe de i dagesvis

Skrevet

Hørte en annen som har prøvd i hele dag å komme igjennom på 55 55 33 33. Hun satt i over to timer tilsammen før hun ga opp.

Ring dette nummeret igjen, eller gå inn på nav.no og be om at det sendes avviksmelding eller send en avviksmelding selv. Da blir slike avvik fanget opp og vil ikke bare drukne.

Det er rart med det - før disse store reformene var det mye enklere å komme i kontakt med saksbehandlerne, det var kortere behandlingstid og de individualiserte hjelpen bedre enn tidligere. Så kom reformene, og nå er det nesten umulig å komme i kontakt med saksbehandlerne, saksbehandlingen er blitt lengre, resultatene er dårligere og det er mindre individualisering (selv om de påstår det motsatte). Lurer på hva all denne tregheten i systemet koster? Resultatet blir jo at ting tar mye lenger tid, folk får senere hjelp, blir lenger ute av arbeidslivet. Det koster samfunnet enormt. Og da har vi ikke en gang snakket om hva selve reformene har kostet. For ikke å snakke om datasystemet som kostet nærmere en milliard som viste seg å være helt ubrukelig. Det kalles visst effektivisering...

Anonymkode: b0e2d...684

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hørte en annen som har prøvd i hele dag å komme igjennom på 55 55 33 33. Hun satt i over to timer tilsammen før hun ga opp.

Ring dette nummeret igjen, eller gå inn på nav.no og be om at det sendes avviksmelding eller send en avviksmelding selv. Da blir slike avvik fanget opp og vil ikke bare drukne.

Det er rart med det - før disse store reformene var det mye enklere å komme i kontakt med saksbehandlerne, det var kortere behandlingstid og de individualiserte hjelpen bedre enn tidligere. Så kom reformene, og nå er det nesten umulig å komme i kontakt med saksbehandlerne, saksbehandlingen er blitt lengre, resultatene er dårligere og det er mindre individualisering (selv om de påstår det motsatte). Lurer på hva all denne tregheten i systemet koster? Resultatet blir jo at ting tar mye lenger tid, folk får senere hjelp, blir lenger ute av arbeidslivet. Det koster samfunnet enormt. Og da har vi ikke en gang snakket om hva selve reformene har kostet. For ikke å snakke om datasystemet som kostet nærmere en milliard som viste seg å være helt ubrukelig. Det kalles visst effektivisering...

Og ironisk nok er det tilsatt flere i NAV nå enn noengang før!

Anonymkode: 8d11d...cf1

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og ironisk nok er det tilsatt flere i NAV nå enn noengang før!

Anonymkode: 8d11d...cf1

Ja, det er virkelig ironien i det hele! Hadde politikerne visst hvor ille det faktisk står til, og hadde noen tørt å regne ut hva alt dette koster samfunnet unødvendig, da tror jeg det ville blitt ramaskrik istedenfor at alle nå bare jabber om "nå går alt så meget bedre" uten at det er hold i det. Men ingen politikere tør ta ordentlig tak i helheten, for da må de sette i gang en ny prosess med å gå gjennom hele systemet, kanskje må de vurdere å gå til ordninger som ligner litt mer på den gamle, og det vil koste milliarder, samme med en da ny omlegging. Da må det prioriteres i budsjettene, og de genererer ikke mange nok velgere - så da later de som om denne reformen fungerer og lemper gjerne ansvaret over på brukerne, for da kan de jo bare stigmatisere dem istedenfor å måtte ta det overordnede ansvaret selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...