Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Bør barn under 6 år ha slike UV drakter, eller holder det å smøre godt med solkrem faktor 30-50? De har lys hud, og har vel ikke rukket å få så mye underlag til vi skal reise. Vi har ikke vært i syden med barn før. Dette er i juni. Bør de også ha badesko? Hva annet bør vi huske på (å ta med)? Anonymkode: 2855e...993
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Uv t-skjorte holder lenge, og vanlig badeshorts. Det er jo overkroppen som får mest sol. Men smør med høy faktor over alt likevel. Crocs o.l er greit til stranden synes jeg, de tåler vann og sand og er enkle å få på. Anonymkode: c2e00...bd8
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Vi var i Karibien i vinter med barn på 10 og 12 år. Vi hadde med uv t skjorter. De bader hele tiden så slitasjen på solkremen blir stor og total solmengde på skuldrene blir stor. De har ofte brukt den litt midt på dagen, evt når de har blitt litt røde på skuldrene. Anonymkode: d656a...66e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 For all del ikke bruk de t-skjortene. Det holder i massevis å smøre med solkrem. Jeg var i syden med min 5 åring og han har veldig lys hus og smørte godt inn med solkrem hele turen og ble ikke solbrent. Mye mer behagelig å bade uten tskjorte osv. Men kjøp en god solkrem og helst 50. Spør på apoteket og be de anbefale en. Barnet til venninnen min ble solbrent fordi de ikke hadde høy nok faktor. Min sønn badet 8 timer hver dag så var i sola konstant. For å unngå solingen midt på dagen spiste vi alltid lunsj da. Skal du være et sted med mye stein ville jeg hatt badesko, og egentlig for sanden blir veldig varm så badesko er lurt hvis dere skal være mye på stranden. (erfaring viser at vi er mest ved bassenget for det er mye gøyere) Ville tatt med aftersun, plaster (som er vannfast), pyrisept osv. Anonymkode: 33851...2a4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 Ville absolutt hatt UV-skjorter. Trenger ikke å bruke dem morgen og sen ettermiddag, men mellom 11 og 16 bør de være på om barna har veldig lys hud. Hele ferien blir ødelagt om de blir skikkelig solbrente, så uv-skjorter er gull verdt! Mine hater solkrem og velger å bruke uv-skjortene hele tiden for å slippe å smøre hele kroppen. Anonymkode: 3a9ec...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå