Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Kan jeg starte på et heltidsstudie mens jeg mottar aap? Anonymkode: 1eba3...0e1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Bare om du har det i oppfølgingsplanen din. Om du er ferdig avklart og trenger utdanning for å komme deg i jobb kan du få skolegang i oppfølgingsplanen din, da vil du motta aap mens du skoleres mot arbeid. Anonymkode: 2dce1...589
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Når du har AAP skal all aktivitet avklares med nav. Det Kan gis AAP under utdanning, men kun hvis det ansees at utdanning er middelet som skal få deg ut i arbeid. Hvis du kan komme i arbeid med den kompetansen du allerede har, gis det ikke støtte til utdanning. Og på generelt grunnlag gis det ikke støtte til personer under 26 år. Anonymkode: 28dbc...348
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Jeg har det, men som de over her sier måtte det avklares med NAV. Jeg hadde ingen utdannelse før jeg ble syk og NAV ser at å prøve seg på arbeidsmarkedet med et stort hull i CVen uten noen form for utdannelse ville blitt veldig vanskelig. En jeg traff på i "systemet" hadde en bacholer i historie, og selv om det ikke akuratt er noen "rett i jobb" utdannelse har ikke han fått støtte til utdannelse fordi de mente han hadde en utdannelse som han kunne søke jobb med når han ble frisk. Anonymkode: 3a3a2...f0d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 Grunnen til at man får AAP er jo for at man har redusert evne til aktivitet? Høres litt rart ut at man kan studere heltid da...? Anonymkode: c8084...c3a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Min mann fikk støtte til studie i tre år. Han kunne ikke lenger jobbe som tømrer pga skade, arbeidsmarkedet her var skikkelig dårlig og han har ikke konpetanse til annet enn byggfag. Han fikk fagskole og ba byggingeniør for å kunne fortsette med det han kan, men i en annen posisjon med mye mindre belastning på kroppen. Han hadde ikke fått støtte til å ta helt ny utdanning. Vi betalte også det første året selv, fordi han var under 26år. Nav mente han måtte være sykemeldt ett år (fra 25-26år) for det så bedre ut på søknaden. Han var ikke for syk til å studere, ikke syk i hodet. Han trengte å slippe å bære mangfoldige tonn materialer i uka. Anonymkode: e405e...f26
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Grunnen til at man får AAP er jo for at man har redusert evne til aktivitet? Høres litt rart ut at man kan studere heltid da...? Anonymkode: c8084...c3a Du har misforstått litt, det man i gamle dager kalte omskolering er også innunder aap i dag. Så om man pga sykdom eller skade ikke kan fortsette i den jobben man hadde, og trenger kurs/opplæring/utdanning for å komme seg i en annen jobb kan man få det mens man mottar aap Anonymkode: 2dce1...589
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Jeg går på aap og tar bachlor nå, det ligger i tiltaksplanen jeg har via nav Anonymkode: 76327...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå