Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

som i overskriften far glemte samvær Idag. Dette trenger en konsekvens. Noen som har noen råd.

Det kom ikke som noen bombe på meg, før har han avlyst i siste liten etc, jeg har mint han på samvær flere ganger. Denne gangen skrev jeg bare Mail som er den avtalte kommunikasjons formen. Fyren er av typen ord men ingen handling og ergo sykt slitsom og forholde seg til. 

Idag har han vært og syklet istedenfor og være på samvær ifølge Facebook noe han mest sannsynlig har visst om lenge. 

Hvordan lever man med sånn ustabilitet, jeg tåler egentlig ikke det. 

Anonymkode: d8b41...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Du tåler det ikke, og barnet ditt tåler det nok enda mindre :/

Jeg ville tatt printscreen av hans facebookside hvor han skriver at han har syklet, og jeg ville tatt utskrift av mailene hvor du har minnet ham på samværet i dag. Kall ham inn på nye møter på familievernkontoret. Jeg ville nok ikke presentert ham for facebookfakta der, facebookinformasjonen ville jeg bare gjemt til en ev. større sak mellom dere.

Hold også en slags dagbok hvor du dokumenterer all kommunikasjon med mannen. Dokumenter alle gangene bakover i tid som du med sikkerhet kan si han har droppet samvær, og gjør det samme noen måneder frem i tid. Så søker du Nav om høyere bidrag ut fra reelt samvær og ikke det han bare har på papiret. Kan være lurt å koble inn en advokat.

Anonymkode: 0c74f...112

Skrevet

Han er en voksen mann og du er dessverre ikke i en posisjon hvor du kan straffe eller dele ut konsekvenser. 

Konsekvensen ble mindre tid med barnet og evt et skuffet barn 

Men skriv det ned, før en kalender over samværet. Skjer slike ting ofte kaller du han inn på familievernkontoret for å sette ny samværsavtale og justere bidraget. 

Anonymkode: 1c026...15a

Skrevet

Om han ikke ønsker samvær, så vil barnet/barna merke det. Ville foreslått at han ikke har samvær med barna hvis det er det han ønsker. Selvfølgelig i samarbeid med fvk.

Fortell han at det er bedre med mindre samvær enn at han svikter barnet.

Anonymkode: 462b4...049

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tåler det ikke, og barnet ditt tåler det nok enda mindre :/

Jeg ville tatt printscreen av hans facebookside hvor han skriver at han har syklet, og jeg ville tatt utskrift av mailene hvor du har minnet ham på samværet i dag. Kall ham inn på nye møter på familievernkontoret. Jeg ville nok ikke presentert ham for facebookfakta der, facebookinformasjonen ville jeg bare gjemt til en ev. større sak mellom dere.

Hold også en slags dagbok hvor du dokumenterer all kommunikasjon med mannen. Dokumenter alle gangene bakover i tid som du med sikkerhet kan si han har droppet samvær, og gjør det samme noen måneder frem i tid. Så søker du Nav om høyere bidrag ut fra reelt samvær og ikke det han bare har på papiret. Kan være lurt å koble inn en advokat.

Anonymkode: 0c74f...112

Skulle akkurat skrive det samme. Dokumenter, dokumenter, dokumenter. Skriv opp alt, ta utskrifter av mail og eventuelt sms. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...