Gå til innhold

En ukes ferie til london med mann og datter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å tenker på sommerferien 2018. Årets er allerede kjøpt og betalt, så det må bli neste år. 

Jeg, min mann og vår da 12.5 år gamle datter. 

Jeg har lyst til London. 

Vil ta med min datter på warner bros studio for harry potter. Min datter ville elsket det sånnven harry potter fan hinber. 

Ellers har jeg lyst å se madame tusså, slottet, big ben, tower of london, pariserhjulet, en musikal eller noe.......

...kremt kremt.......litt shopping.......

Tenker vi må ha en uke, så vi har litt tid......???

Er det noe annet som er ett must når man er i london?? Husk vi har med ei på 12, så noe pub-runder er uaktuelt.......

Tips/Tanker ???

Anonymkode: 79b75...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Madame tusså 😂 og pariserhjulet 😂😂

Unnskyld, men etter det klarer jeg ikke å ta deg helt seriøst. 

men husk å nyt byen også, ikke bare stress fra attraksjon til attraksjon. Dere når ikke over alt på en uke heller. 

Anonymkode: a0167...a1c

Skrevet

men husk å nyt byen også, ikke bare stress fra attraksjon til attraksjon. Dere når ikke over alt på en uke heller. 

Skrevet

Det går an å kombinere en London tur med en tur lenger sør i England. Da kan dere få en badeferie med på rappen. Torquey eller enda lenger syd kalles den engelske riviera.

Ellers er mitt London tips Tate modern og en cafe/teahouse som heter Sketch.

Anonymkode: 1525e...1d5

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det faktisk rekativt seriøst meint da.......

Og det er jo hettopp for å kunne nyte byen å ikke stresse fra severdighet til severdighet at jeg tenker 7-8 netter.

-men bør man bo på hotell å spise all mat ute, eller leilighet å handle å spise hjemne..

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor klarer du ikke det?

Anonymkode: 85486...94d

Skrevet

Det heter Madame Tussaud og hjulet heter London eye.

Skrevet
12 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Det heter Madame Tussaud og hjulet heter London eye.

Greit det. Nå er vel london eye fortsatt kjent som ett pariserhjul...... og alle skjønte vel hva jeg mente når jeg skrev tusså.... jeg VET det var feil men kom ikke på rett skrivemåte der og da. 

Blir overasket over at en henger seg opp i skrivefeil, heller enn å komme med gode tips å råd. 

Skrevet

Ok. Ville fått med meg noen museer i hvert fall, Harrods(selv om dere ikke kjøper noe der)

Selfridge, der er det en fin takrestaurant.

Skrevet

Og spise på pub, greit å oppleve pubkulturen ev uten alkohol.

Musikal synes jeg dere bør forsøke og få plass til. Eller kanskje et besøk i Royal Albert hall

Skrevet

Det er noen flotte markeder der, sjekk det ut :) Husker ikke navn på noen av dem, men de jeg tenker på er bare enkelte dager/tidspunkt.

Ellers bør dere også stikke innom "half price ticket booth" hvor de et visst tidpunkt hver dag selger billetter til dagens forestillinger på teater og musicaler for halv pris. Av og til kan man gjøre kupp der. Det dere absolutt vil se, det er det nok lurt å sikre seg billetter til på forhånd, men har dere en ledig ettermiddag eller kveld så kan det være verdt tiden å stikke innom dette utsalget og sjekke om det er noe annet dere kunne tenkt dere å se.

Kew Gardens er visstnok verdt turen også.

Ellers er jo afternoon tea et begrep som kan være kjekt å oppleve. Kle seg opp og få med seg afternoon tea på et flott sted - det finnes guider over det også, men lurt å sjekke det allerede nå, for noen steder må man forhåndsbestille lang tid på forhånd, i hvert fall på de mest populære.

Greenwich observatoriet kan kanskje være verdt en tur. Ellers er de fleste offentlig støttede museer er enten gratis inngang på eller veldig billige inngangsbilletter.

Finnes speakers corner fremdeles? I så fall er vel det nesten et must også med en skolejente med seg.

Anonymkode: 393b8...2d7

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. 

Blir så glad når det kommer seriøse tilbakemeldinger :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...