Gå til innhold

Hvordan slutte å irritere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seg over at folk ser meldingen men ikke svarer?

Anonymkode: 7443a...358

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil at vi, som i en anonym masse på et nettsted som ikke aner noe om deg, skal gi deg en magisk formel som forhindrer deg i å irritere seg over folk som leser meldingene dine uten å svare???

det har jeg dessverre ikke, men et tips kan jo være at de er lei av å få meldinger fra deg og velger en passivagressiv måte å vise det på ved å velge å ikke svare. 

Anonymkode: 0d3f7...d3d

Skrevet

Det er forskjell på å lese en mld i full fart mens man er opptatt med noe annet og ta seg tid til å svare. 

Anonymkode: e78f2...00b

Skrevet

Bare innse at folk har andre ting å gjøre enn å svare på meldinger noen ganger. Er det noe viktig som haster, får du ta en telefon i stede for.

Skrevet

Om det er noen som har det som vane så hadde jeg enten sluttet å skrive til vedkommende, eller tatt det opp med vedkommende. Om det er en engangshendelse så kan det være at vedkommende ikke har hatt tid til å svare ordentlig, og derfor venter til du kan få et ordentlig svar.

Skrevet

De gangene det skjer meg er når jeg står på hodet opptatt med noe og bare skynder meg å sjekke om det er noe viktig for å så svare senere når jeg har tid.

Ikke ofte jeg ikke svarer med en gang, har jeg tid gjør jeg det, så om jeg ikke gjør det så kan du regne med at jeg er opptatt. 

I dagens samfunn er vi tilgjengelig absolutt hele tiden, men det hender det ikke passer seg. Sitter du f.eks i en fortrolig samtale med en venninne og det piper i telefonen kan du si at du fort vil sjekke om det er noe viktig fra ungene eller noe, er det ikke det legger du vekk telefonen igjen og fortsetter samtalen. Samme om du står i kassa i butikken eller hva som helst annet. Man må ikke stå på pinne for hele verden hele tiden selv om man har en mobiltelefon.

Anonymkode: 12583...4df

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gangene det skjer meg er når jeg står på hodet opptatt med noe og bare skynder meg å sjekke om det er noe viktig for å så svare senere når jeg har tid.

Ikke ofte jeg ikke svarer med en gang, har jeg tid gjør jeg det, så om jeg ikke gjør det så kan du regne med at jeg er opptatt. 

I dagens samfunn er vi tilgjengelig absolutt hele tiden, men det hender det ikke passer seg. Sitter du f.eks i en fortrolig samtale med en venninne og det piper i telefonen kan du si at du fort vil sjekke om det er noe viktig fra ungene eller noe, er det ikke det legger du vekk telefonen igjen og fortsetter samtalen. Samme om du står i kassa i butikken eller hva som helst annet. Man må ikke stå på pinne for hele verden hele tiden selv om man har en mobiltelefon.

Anonymkode: 12583...4df

Nettopp! Og for min del trenger det ikke å være i en fortrolig samtale med en venninne heller. Jeg sitter ikke og svarer på meldinger som ikke er viktige å svare på med en gang om jeg er sammen med andre mennesker, enten det dreier seg om fortrolige samtaler eller bare en kaffe på kafeen på kjøpesenteret. Den eller de jeg er sammen med, er vanligvis viktigere enn meldinger. De samme i jobbsammenheng. Jeg svarer ikke på meldinger på jobb, men det hender at jeg sjekker når det passer sånn for å se om det er noe som haster og som er så viktig at jeg må svare. Det er sjelden, for de fleste meldinger er ikke viktige i det hele tatt, i alle fall ikke hasteviktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...