Gå til innhold

Hadde du forlatt en mann som

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trua med brudd med gjevne mellomrom. Som ville du skulle gjøre som han ville, eller forsvinne 

Anonymkode: 7091c...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Er for slitsomt å leve under trusler hele tiden. Dessuten gjør han det bare for å manipulere fram viljen sin. Jeg hadde gitt en reell trussel tilbake. om at han måtte slutte å manipulere og heller kommunisere son en voksen, ellers er det kroken på døra - og i motsetning til ham, mener jeg det! 

Anonymkode: aaa05...014

Skrevet

Ja, hadde rett og slett mista følelsene for han. 

Anonymkode: 4ddff...fe7

Skrevet

Jeg hater å være den som gjør det slutt, så jeg hadde lett tatt min hatt og gått om han hadde gitt meg en så enkel utvei 😄 Et forhold der den ene manipulerer på den måten er uansett ikke liv laga.

Skrevet

Jeg er voksen og jeg har bare ett liv, det livet nekter jeg å leve "på ank", hvor jeg må gå på glass og veke tiden være redd for å si meningen min for da kan det hende mannen min forlater meg 

Elsker han meg er ikke trussel om brudd greit selv om man ikke alltid er enig, sånn kunne jeg ikke levd 

Neste gang han hadde truer med brudd hadde jeg svart: Jeg er helt enig med deg, når forholdet ikke tåler en liten uenighet engang uten at du blir usikker på følelsene dine er det ikke liv laga. Da er det rett og slett ikke nok følelser og respekt. Jeg ringer familievernkontoret i morgen også tar vi det derfra. 

Anonymkode: b3f31...550

Skrevet

Det er så lett å stå på utsiden og si at selvfølgelig vil jeg gå! Det går ikke an å holde på sånn! Jeg finner meg ikke i det!

- men i virkeligheten avhenger det av så mange andre ting også. Dette er bare en liten bit av bildet. Har man små barn og han ikke er en person man stoler på vil ta seg av dem på en god måte, går man da? Det er ikke så enkelt å få forhandlet på plass en avtale hvor han ikke er mye alene med dem, for ute kan han virke som en fantastisk far, han kan være god til å snakke for seg og være en dyktig manipulator. Eller er dette noe som har kommet snikende gradvis slik at man ikke lengre er sikker på selv hva som er rett og galt?

Man kan ha en fornemmelse av at man bør gå samtidig som det er vanskelig å gjennomføre i praksis.

Selvfølgelig skal man ikke finne seg i slik oppførsel, som HI beskriver!!!! - men det er ikke nødvendigvis så enkelt som å si at selvfølgelig går jeg bare! 

Anonymkode: 58c17...aa6

Skrevet

Kanskje ikke med en gang, men på sikt. Det er jo sikkert ikke det eneste en slik mann kommer med, det er jo manipulering på høyt (lavt) nivå og da vil jeg anta ha bruker flere metoder samtidig også.

Jeg bryter ikke familien opp med mindre jeg føler at jeg som person går under.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så lett å stå på utsiden og si at selvfølgelig vil jeg gå! Det går ikke an å holde på sånn! Jeg finner meg ikke i det!

- men i virkeligheten avhenger det av så mange andre ting også. Dette er bare en liten bit av bildet. Har man små barn og han ikke er en person man stoler på vil ta seg av dem på en god måte, går man da? Det er ikke så enkelt å få forhandlet på plass en avtale hvor han ikke er mye alene med dem, for ute kan han virke som en fantastisk far, han kan være god til å snakke for seg og være en dyktig manipulator. Eller er dette noe som har kommet snikende gradvis slik at man ikke lengre er sikker på selv hva som er rett og galt?

Man kan ha en fornemmelse av at man bør gå samtidig som det er vanskelig å gjennomføre i praksis.

Selvfølgelig skal man ikke finne seg i slik oppførsel, som HI beskriver!!!! - men det er ikke nødvendigvis så enkelt som å si at selvfølgelig går jeg bare! 

Slike menn vil ikke gå, de bare bruker det for å manipulere og holde kontroll på "slaven" sin. Så den dagen du sier ok, da bestiller jeg time på familievernkontoret vil han antagelig få panikk....

Når det kommer til å gå fra en udugelig mann så er det mye mer skadelig å bo sammen med en slik mann hele tiden og se hvordan tyranniserer hele huset og behandler mamma dårlig enn å bo hos en trygg, sterk og stabil mamma fast og dra på samvær til sin dårlige far. Da får de mye mer riktig ballast med seg videre i livet.

Selv om en slik mann er dyktig til å skjule sine dårlige sider vil han aldri få 50/50 om han går rettens vei, de sakkyndige har erfaring også med slike menn og er ikke blinde.

Skrevet

Min mann sa det over lengre tid tidligere, uten at han er en som manipulerer, er slem eller ekkel mot barna. Men han sa der hver gang vi var uenige. Jeg sa til han at hvis han skal fortsette med det fremover, da bryter vi med en gang. Jeg orker ikke å høre det hver gang vi er uenig. Dette er ikke første gang, og garantert ikke siste gang vi er uenig. Hva vil du?

Etter det har han aldri sagt det. Kan være så enkelt også. Hadde ikke vært redd for at han ikke skulle være en god pappa om vi hadde fortsatt hver for oss. For han ble det vel en slags "uvane".

Anonymkode: 10dc1...88c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Slike menn vil ikke gå, de bare bruker det for å manipulere og holde kontroll på "slaven" sin. Så den dagen du sier ok, da bestiller jeg time på familievernkontoret vil han antagelig få panikk....

Når det kommer til å gå fra en udugelig mann så er det mye mer skadelig å bo sammen med en slik mann hele tiden og se hvordan tyranniserer hele huset og behandler mamma dårlig enn å bo hos en trygg, sterk og stabil mamma fast og dra på samvær til sin dårlige far. Da får de mye mer riktig ballast med seg videre i livet.

Selv om en slik mann er dyktig til å skjule sine dårlige sider vil han aldri få 50/50 om han går rettens vei, de sakkyndige har erfaring også med slike menn og er ikke blinde.

Det er mulig.

Men poenget var at det ikke alltid er så enkelt å bare gå og at bildet er mye større.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig.

Men poenget var at det ikke alltid er så enkelt å bare gå og at bildet er mye større.

Det er det helt sikkert. Men likevel (på tross av f eks små barn og mye annet) fortsetter mannen å true med brudd i alle krangler. Hva om kona sier "det kan du true med alt du vil, men jeg gir meg likevel ikke på denne saken!" 

Da er det jo han selv som må bestemme om den aktuelle saken er skilsmissegrunn eller ikke. Mener han det er det, så velger han jo selv sitt liv. Og hvis han derimot driver med tomme trusler, så er det jo en gyllen anledning til å lære noe! 

Anonymkode: 0f78b...ee2

Skrevet

Jeg hadde sagt fra første gang han sa det. Andre gang han sa det ville jeg satt ultimatum - enten går vi i parterapi og han slutter å basere forholdet på trusler, eller så går jeg.

En over her skriver at det ikke er så enkelt. Jo, til en viss grad er det faktisk det. Man må finne ut hva man vil leve med og hva man ikke vil finne seg i. Å basere et forhold på trusler er en fattig form for argumentasjon og viser at den som truer ikke har redskaper til å kommunisere på en ordentlig måte. Det kan det selvfølgelig gjøres noe med - om personen vil det selv. En over her kom med et godt eksempel på det, hvor mannen bare sluttet med det etter å ha blitt oppmerksom på det. Da er han en oppegående mann som kunne reflektere over egen oppførsel. Men om en mann som truer slik og ikke vil slutte med det ikke er villig til å gå i parterapi, da gidder jeg ikke kaste bort livet mitt på en så stusselig mann. Det er ikke kjærlighet han da viser, og det er langt unna respekt. Jeg unner meg selv mer i et forhold!

Anonymkode: 30b68...104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...