Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 sønnen vår som snart blir 4 år. Jeg har 60, far 40. Siste tiden har jeg opplevd at barnet bare vil til far, og virker nesten til at han ikke ønsker å være sammen med meg:( Tenkte først det bare var en fase, men nå har det vart en stund og ser ikke ut til å gå over. Og dette bekymrer meg. Noen med erfaringer? Anonymkode: a983b...70b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Ja det være at det er mye hverdag, rutiner og mer strengt hos deg. Mens hos pappa er det litt løsere og mer helgfølese? Ofte er den som har minst litt løsere i kantene og da er det ikke vanskelig for en 4-åring å "la seg kjøpe". Anonymkode: 95c16...94f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #4 Skrevet 30. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja det være at det er mye hverdag, rutiner og mer strengt hos deg. Mens hos pappa er det litt løsere og mer helgfølese? Ofte er den som har minst litt løsere i kantene og da er det ikke vanskelig for en 4-åring å "la seg kjøpe". Anonymkode: 95c16...94f Kan det være...... skulle det stå. Pokker telefon som forandrer på selv riktige ord. Anonymkode: 95c16...94f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 Mitt barn vil ofte heller være med bestemor og bestefar. For der er det pannekaker til middag, lov å hoppe i senga, brus midt i uka, masse kjekke aktiviteter som ikke avbrytes av lekser og mas, det er leker og gøy. Klart at barna heller vil være hos den som er mindre hverdag og mer morro. Det kan også være at barnet synes synd på far og derfor vil være mest der. Eller, så klart, at barnet bare trives bedre hos far. Anonymkode: 2f30e...cc8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 Men når bør man ta det på alvor og vurdere en annen løsning, og når kan man senke skuldrene og tenke at dette bare er en fase/ønske om fest hele tida og så videre? Min fireåring sier også at han vil være hos pappa hele tida og ikke hos meg. Det er riktignok kun i situasjoner hvor han ikke får viljen sin, men dog.... Anonymkode: ce6f6...bba
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men når bør man ta det på alvor og vurdere en annen løsning, og når kan man senke skuldrene og tenke at dette bare er en fase/ønske om fest hele tida og så videre? Min fireåring sier også at han vil være hos pappa hele tida og ikke hos meg. Det er riktignok kun i situasjoner hvor han ikke får viljen sin, men dog.... Anonymkode: ce6f6...bba Eh. Tror du har svaret ditt i siste setningen der, gitt. Hva med å slutte å tillegge små barns innfall så innmari mye vekt, og heller fokusere på å være en trygg og stabil voksen som ikke skjelver i morsrollen med én gang man må ta noen upopulære avgjørelser? Det heter å være ansvarlig! Anonymkode: 28f71...58f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #8 Skrevet 1. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men når bør man ta det på alvor og vurdere en annen løsning, og når kan man senke skuldrene og tenke at dette bare er en fase/ønske om fest hele tida og så videre? Min fireåring sier også at han vil være hos pappa hele tida og ikke hos meg. Det er riktignok kun i situasjoner hvor han ikke får viljen sin, men dog.... Anonymkode: ce6f6...bba Der har du jo svaret ditt... hadde han sagt det "hele" tiden ellers og hadde det vært noe annet. Anonymkode: 79f75...625
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå