Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 og/eller som middagsgjester? Og er barna deres ofte borte og spiser middag eller overnatter? Jeg hadde lite venner i oppveksten, og overkompenserer kanskje litt for barna mine, da jeg aldri sier nei til venner på middag eller overnatting. Hender vi har middagsgjester flere ganger i uka. Hender også vi har flere overnattingsgjester både fredag og lørdag. Mine barn kommer ofte hjem fra venner som ofte spiser hos oss, men de har ikke fått tilbud om middag hos dem, synes det er litt merkelig. Noen av vennene som ofte overnatter hos oss er det også sjelden at de får overnatte hos. Men de er ganske ofte på overnatting borte hos venner, men det er kanskje oftest at vi har overnatting hos oss. Anonymkode: fe768...012
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Ja, til begge deler. En til flere overnattingsgjester nesten hver helg, og middagsgjester opptil flere ganger pr uke. Men her blir barna invitert tilbake da😊 Anonymkode: b1b76...f98
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 I hele år har der kun vært én helg (Med unntak av påslen, Da var vi vekk) hvor det ikke har vært unger her på overnatting. Enten en av ungene eller begge (minste er for liten enda). Alltid unger her på ettermiddagen, men sjelden de spiser her. Da må det planlegges litt siden mannen alltid er sent hjemme. Ungene kommer gjerne på døra her når vi skal sette oss ned for å spise. De blir bedt tilbake så det går helt fint Anonymkode: f6979...d57
soleia Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Mine ungar er 6 og 7 år, og foreløpig er det berre eit barn som overnattar hjå oss innimellom. Der går det begge vegar mellom dei to bestevenene. Når naboungane er på besøk pleier dei som regel å gå heim for å ete middag. Dei har gjerne fått oppgitt tidspkt frå foreldra om når dei skal gå heim. Når barn, som bur på litt meir avstand er på avtalt besøk hjå oss, pleier dei å få middag. Det same får mine når dei er på avtalt besøk.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Her får vi de middag om vi har nok, noe vi som regel har. Så ofte et par ganger i uken har vi små ekstra middagsgjester. Denne helgen har vi to ekstra barn på overnatting. Anonymkode: b3dfb...365
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 Stort sett hver helg, og ofte mange om gangen Anonymkode: b4d2f...b72
skinnfilla Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Ja og ja 😊 De sover også borte og de får mat/middag når de er på besøk.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 Min eldste er bare 6 og. Vi har aldri hatt middagsgjester er overnattingsbesøk (som kun er venner av barnet og ikke venner av familien). Jeg tenker at når han blir eldre og spørsmål og middag/overnatting kommer så vil vi si at det er greit så ofte som vi orker. Jeg tenker overnatting ikke burde være absolutt hele tide (kanskje 1-2 ganger i mnd) og hvert fall et par middager i uken med kun familie. Men en hver gjør det som passer en Anonymkode: 77519...5bd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 Må legge til at vi alltid har sykt mye middagsrester så jeg vil gjerne ha et par unger på besøk som kan spise det opp så vi slipper å kaste så mye mat! Anonymkode: 77519...5bd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 Ofte middagsgjester, ikke så ofte overnatting. Kanskje 5-6 ganger i året. Anonymkode: ee564...31a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 Jeg har en sønn på 6, og vi har middagsgjester 3-4 dager i uka. Som oftest naboungene. Han har blitt invitert tilbake til dem én gang. Synes det er litt trist, spesielt siden han syntes det var sååå stas den gangen han fikk spise der. Men man kan jo ikke styre hva andre gjør. Heldigvis har han også en bestevenn i klassen, og de er med hverandre hjem ganske ofte. Sønnen min overnatter hos ham ca 1-2 ganger i mnd kanskje, men vennen tør ikke å sove hos oss, så overnatting går foreløpig bare en vei. Regner med det endrer seg snart, og da er han velkommen når som helst. Anonymkode: 40b1c...7dd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #12 Skrevet 29. april 2017 Ja til begge deler. Jeg er alenemor til tre. Alltid overnattingsgjester i helgene, og venner på middag flere ganger i uken. Veldig hyggelig 😊👍🏻 Anonymkode: 2593d...984
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 Før var det sjeldent det ikke var noen ekstra til middag, eller vi tok ofte middagen som kveldsmat siden det var så mange her. Kan ikke fore en arme hver dag. Fire unger som ofte hadde noen venner med seg hver dag og så ramlet det ene nabobarnet innom etter det andre. Havregryn/cornflaks og frukt/grønnsaker kunne de spise så mye de ville av. Middag spanderte vi bare på noen som bodde langt unna eller om det var lagt planer om å spise her. Vi måtte sette strek ett sted, ungene var enige med oss. overnatting var det mye i perioder. Noen ganger måtte vi si at om noen skulle overnatte denne helgen, måtte det være hos andre. Noen ganger er det godt å ha en rolig morgen i pysjen. nå er alle snart tennåringer, er eller har blitt voksene så nå er det mindre overnattinger og besøk. Mye av det sosiale går igjennom mobilen. Nå har vi en overnattingsgjest i huset, en unge er på overnatting og ei dro til farmor for helga. Anonymkode: ce772...4a8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #14 Skrevet 30. april 2017 Våre er 3 og 6 og har aldri hatt overnattingsbesøk bortsett fra kusiner. Middagsgjester har vi hatt to ganger (nabobarn). De har aldri blitt invitert på overnatting heller, og eldste har bare vært med noen hjem 3 ganger. Skjønner at dette er lite og lurer på om jeg burde ta mer initiativ her? Anonymkode: ffe04...202
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #15 Skrevet 30. april 2017 Nei, aldri. Men de er små enda da. Anonymkode: 4b9bd...ecc
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #16 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Våre er 3 og 6 og har aldri hatt overnattingsbesøk bortsett fra kusiner. Middagsgjester har vi hatt to ganger (nabobarn). De har aldri blitt invitert på overnatting heller, og eldste har bare vært med noen hjem 3 ganger. Skjønner at dette er lite og lurer på om jeg burde ta mer initiativ her? Anonymkode: ffe04...202 Det kommer av seg selv jo eldre de blir. Mine drev heller ikke med overnatting når de var så unge. Anonymkode: f6979...d57
Serepta Skrevet 30. april 2017 #17 Skrevet 30. april 2017 9 åringen har en venn på overnatting ca annenhver helg. Men min gutt er ikke helt klar for å sove borte enda, så det blir kun her. Mat serverer vi andre barn stort sett hver dag. Det er naturlig når de er utenfor her og leker i mange timer, men mine spiser tilsvarende hos andre også så det jevner seg ut. Bare koselig med liv og røre.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #18 Skrevet 30. april 2017 Jeg har tre barn, men orker ikke overnattingsbesøk hver helg. Jeg jobber helger og vil derfor ha helt fri i helgene innimellom. Anonymkode: 14ce1...c97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå