Gå til innhold

Er det rettferdig at mannen skal bestemme over pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og må be ham om penger hvis jeg trenger. Han har mange meninger om hva som ikke skal brukes penger på.

Vi er gift og har barn, og jeg føler situasjonen blir helt feil. Ingen felles økonomi. Jeg vet ikke om jeg klarer å fortsette som student hvis det er slik det skal være over flere år.

Anonymkode: bcd28...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du ingen egne penger da?

Anonymkode: d90b8...55b

Skrevet

Om du ikke bidrar noe særlig så er det selvsagt at han vil bestemme mest over egne penger 

Anonymkode: 020ca...06d

Skrevet

Jeg har studielån. Jeg synes ikke at det er en selvfølge at han skal disponere pengene,han som aldri handler inn noe. Vi er tross alt en familie.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har studielån. Jeg synes ikke at det er en selvfølge at han skal disponere pengene,han som aldri handler inn noe. Vi er tross alt en familie.

Så studielånet dekker alt av innkjøp, klær, mat, gaver, frisør, interiør osv osv og hans lønn dekker lån og faste utgifter da? Så når det faste er betalt og innkjøpene gjort er du tom for penger men han har mer igjen så du må be han om penger om du vil bruke litt ekstra?

Som gift har han jo forsørgerplikt, og dere bør jo absolutt sette opp et felles budsjett så dere ser hva pengene går til og deler etter beste evne. Som gift har man jo felles økonomi, men om det kommer veldig lite inn fra deg mens du studere så må du kanskje tenke annerledes for å få det til å gå opp? Studere deltid, jobbe ved siden av studiene e.l.

Anonymkode: b5342...450

Skrevet

Syns ikke han skal det, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke jobber. Det er helt vanlig at man må jobbe i tilegg til å studere. Enda viktigere når du har valgt å få familie. 

Du skriver: Han har mange meninger om hva som ikke skal brukes penger på.

Er du kanskje en som bruker penger du ikke har på unødvendige ting?