Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Niåringen har avtalt overnatting med to av kompisene hjemme hos oss i kveld. I hele dag har også en tredje gutt fra klassen lekt med dem. Jeg frykter at det kommer spørsmål om han også kan sove her i natt. Nå er det slik at plass, mat osv er reknet ut fra at de er tre, og om en til skal sove blir det omrokering på rom osv. Er det veldig dumt av meg og si ar han heller kan sove her en annen kveld? Eller ekskluderer jeg ham? Anonymkode: 591d4...30d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Tenk tilbake til da du var 9 år, hvordan ville du ha reagert om du var den som ble sagt nei til ? Jeg vet i allefall at jeg var en sånn unge som ble lei meg hvis ikke jeg fikk lov å overnatte, eller ble ekskludert. Butikken er åpen enda litt til, så er det for lite mat, så dra å handle litt til, er tydelig at disse kompisene har hatt en fin dag sammen, så jeg syns han også skal få overnatte Anonymkode: 7b3ea...f6f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 Dumt? Det er direkte ondskapsfullt... Anonymkode: 5ee59...df4
Nyttårs barn Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Nei, skjønner deg godt jeg. Er i grunnen nok med to gjester på overnatting.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Selvfølgelig sier du nei til det . 2 unger på overnatting holder i massevis! Anonymkode: 4613f...91e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 Har han spurt? Hvis han gjorde det så håper jeg du sa ja. Anonymkode: fae15...b01
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Hadde selvsagt sagt nei. Det er ikke alltid det passer Anonymkode: ad587...173
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 Du er selvfølgelig i din fulle rett, men jeg synes det er kjipt ja. Kunne aldri gjort det selv. Anonymkode: 932ae...bbe
Deterbaremeg:):) Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 jeg sier ja hos oss. Blir det lite mat supplerer vi med ei brødskive på de som enda er sultne. Snop er ingen krise. Dere har det dere har.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 Jeg hadde ikke sagt ja. det er mer enn nok med to stk på overnatting i tilegg til egne. Anonymkode: da330...66c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 Jeg hadde helt klart sagt ja, for meg er det en selvfølge. Det er barn, man deler på den maten man har og evt supplerer med litt brødskive e.l. De kan ligge anføttes i samme seng om det er det å gjøre, de koser seg uansett. Forrige helt sov det 11 barn i huset her, og jeg har bare 4 selv Sier sjelden nei til barnas venner altså, der det er hjerterom er det husrom. Flere i samme seng, et pledd over seg, de er ikke akkurat kravstore. Anonymkode: a54e3...d6d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 Du kan umulig ha beregnet akkurat med mat , alltid nok til en liten gjest ekstra. La han sove over, ville faktisk ha tilbudt det Anonymkode: 575a3...962
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #14 Skrevet 29. april 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde helt klart sagt ja, for meg er det en selvfølge. Det er barn, man deler på den maten man har og evt supplerer med litt brødskive e.l. De kan ligge anføttes i samme seng om det er det å gjøre, de koser seg uansett. Forrige helt sov det 11 barn i huset her, og jeg har bare 4 selv Sier sjelden nei til barnas venner altså, der det er hjerterom er det husrom. Flere i samme seng, et pledd over seg, de er ikke akkurat kravstore. Anonymkode: a54e3...d6d Jeg syns det høres ut som et mareritt. Anonymkode: da330...66c
Yellow Brick Road Skrevet 29. april 2017 #15 Skrevet 29. april 2017 Jeg hadde for lengst vært ute og kjøpt mer mat og planlagt hvordan jeg skulle få innkvartert alle sammen på en måte som ble kjekkest mulig for ungene. Skal ikke se bort i fra at jeg hadde ringt og snakket med foreldrene også for å være føre var når / om spørsmålet kommer. SÅ ja, jeg synes du er kjempekjiip.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #16 Skrevet 29. april 2017 Mange delte meninger her, ser jeg. Det endte opp med at alle sover her, alle har spist taco og de har kost seg med Kahoot og spill :-) Snart leggetid, og det går veldig fint :-) Anonymkode: 591d4...30d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #17 Skrevet 29. april 2017 La han overnatte! Herregud! Èn fra eller til spiller ingen rolle. Tenk så gøy de får det 😊👍🏻 Anonymkode: 09e48...6b9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #18 Skrevet 29. april 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det høres ut som et mareritt. Anonymkode: da330...66c At ungene har mange venner og har en fantastisk helg får aldri blitt et mareritt for meg, jeg synes det er kjempekoselig. Det er nok derfor vi alltid har huset fullt også, det er mange nok venner de aldri er hos..... Men det er dyrt da, det må jeg innrømme. Det går mye mat, men jeg velger å tenke at det er verdt det, det er en periode av livet og vi klarer det. Anonymkode: a54e3...d6d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #19 Skrevet 29. april 2017 Å 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: At ungene har mange venner og har en fantastisk helg får aldri blitt et mareritt for meg, jeg synes det er kjempekoselig. Det er nok derfor vi alltid har huset fullt også, det er mange nok venner de aldri er hos..... Men det er dyrt da, det må jeg innrømme. Det går mye mat, men jeg velger å tenke at det er verdt det, det er en periode av livet og vi klarer det. Anonymkode: a54e3...d6d Helt enig med deg! Plutselig er de store! Jeg er så glad for at jeg har kjørt "åpent hus" her. Barnas venner elsker å komme hit. Selvom jeg er alenemor og vi har en liten leilighet. Det er snakk om barn og ungdom som bor i store villaer med rike foreldre. Likevel er dette møtestedet der de alle vil komme❤️ Jeg ser kun positive sider med det! Hit er alle velkomne! Anonymkode: 09e48...6b9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange delte meninger her, ser jeg. Det endte opp med at alle sover her, alle har spist taco og de har kost seg med Kahoot og spill :-) Snart leggetid, og det går veldig fint :-) Anonymkode: 591d4...30d Så bra, Hi Ungene vil huske dette. Mine venner fra barndommen snakker fremdeles om hvor mye mer åpen min mor var til å la venner få overnatte, spise hos oss osv. Vi hadde ikke god råd, men var det lite mat til en eller to til, da spedde vi bare på med noe annet, spise noen brødskiver til middagen, litt mer grønnsaker, koke kjapt opp litt mer ris e.l. Vi er nå godt over 40 år, og mine venninner nevner fremdeles dette innimellom som veldig positive barndomsminner Anonymkode: 27e73...768
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #21 Skrevet 29. april 2017 Håper ikke du utelot han! Snakk heller med foreldre når slike ting skjer, så har de sikkert litt mar å spe på med og kanskje også en madrass du kan slenge på gulvet etc. Med barn i hus må man være løsningsorientert Anonymkode: 04368...04f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #22 Skrevet 29. april 2017 Flott gjort HI 👍 Jeg hadde gjort som deg, men det er jo et helvetes stress når det står på. Jeg er oppdratt slik. Kunne ikke falt meg inn å si nei. Som en sa her, det hadde vært direkte ondskapsfullt. Jeg hadde de mest velstående foreldrene i bygda, og at det kostet i mat og drikke var aldri et tema. Vi har ikke like god råd som de har og hadde, og jeg merker "prisen av" åpent hjem. Vi er derimot ikke fattige, vi tilpasser oss, og får det til å funke. Best for meg/deg å si nei, penger, styr, mas. Best for eget barn, ikke minst at det lærer inkludering før egoisme. Best for barnet som hadde blitt ensom uten. Anonymkode: 3b637...e2a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #23 Skrevet 29. april 2017 Jeg hadde sagt ja. Her er det åpent hus for barnas venner (og voksnes venner for den saks skyld). Jeg elsker liv og røre og unger inn og ut. Min beste venninne som liten hadde foreldre med åpent hus, venninner/venner var alltid velkomne. Den dag i dag stikker venninnene hennes innom foreldrene når de er på besøk på hjemstedet. Jeg også. Jeg ønsker å gi den samme følelsen til mine barns venner - nemlig raushet, "høyt under taket" og her er du velkommen som du er når som helst. Det gav meg en ekstra trygghet i tillegg til den jeg hadde hjemme. Anonymkode: 442a1...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå