Gå til innhold

Barn med asymetrisk ansikt. Noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er ett år. Hun har ett øye som er mindre enn det andre og kinnet er også mer avflatet. Jeg er så lei meg fordi ALLE kommenterer det. Noen spør hvorfor hun har ett lite øye, noen har til og med spurt om hun har hatt slag ved fødsel. 

Det er ikke alltid like synlig, bare hvis hun sitter rolig med avslappet ansikt og bare ser. I lek og når hun prater og smiler er det nesten usynlig.

Jeg synes selvsagt hun er verdens nydeligste, men jeg blir så bekymret for at disse dumme spørsmålene skal vedvare og at dette skal bli en issue når hun blir eldre, kanskje også mobbing. 

Jeg vet dette er overfladiske tanker men siden så mange har spurt så blir jeg så bevisst på dette selv. 

Jeg legger ikke merke til det selv, men hvis noen spør blir jeg veldig oppmerksom på dette i et par dager igjen.

Nå skal det også sies at hun er en skjønn og sjarmerende jente og jeg får også mye tilbakemeldinger på at hun er dette. 

Noen med erfaring? Har deres barn blitt mobbet for dette?

Anonymkode: bc6ba...d59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er kanskje heller om noen har et barn som ikke har asymmetrisk ansikt. Speilvend et bilde av enhver midt i ansiktet og du får to forskjellige personer! Vi er alle litt skjeve

https://www.google.no/search?q=symmetric+face&client=ms-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjRz4Cu-sjTAhVRZVAKHWDCDZsQ_AUICSgB&biw=360&bih=560#imgrc=yE2fvyiNorfcyM:

Anonymkode: 833a0...4eb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er kanskje heller om noen har et barn som ikke har asymmetrisk ansikt. Speilvend et bilde av enhver midt i ansiktet og du får to forskjellige personer! Vi er alle litt skjeve

https://www.google.no/search?q=symmetric+face&client=ms-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjRz4Cu-sjTAhVRZVAKHWDCDZsQ_AUICSgB&biw=360&bih=560#imgrc=yE2fvyiNorfcyM:

Anonymkode: 833a0...4eb

Jada, vet det, men mener synlig asymetrisk da. 

Skrevet

Min eldste var sånn. Hadde en favorittside  som han lå på da han hadde løsninger i nakke/rygg. Det jevner seg ut med tiden og etterhvert blir det nesten ikke synlig. Ser det ikke på han lenger, nå er han 5år. Hvis jeg ikke husker feil. Så var det når han var rundt året det var mest synlig. 

Anonymkode: 39cdf...b83

Skrevet

Det jevner seg stort sett ut med alderen. Når det er sagt så kan det være grei og passe på at baby ikke bare ligger på en side.

To av mine barn hadde låsninger og lå kun på en side.. De ble etter hvert ganske skjev i ansikt og hodet. Jeg bygget derfor opp med puter, la meg på andre siden av dem osv for å rette opp igjen. 

Anonymkode: e9876...fb2

Skrevet

Takk for svar. Hun har sovet greit på begge sider, aldri hatt favorittside. 

Alt man skal bekymre seg over. 

Men det er sårende når folk spør om hva som er "feil med henne". Det er ingenting som er feil, hun er sånn. 😔

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hun har sovet greit på begge sider, aldri hatt favorittside. 

Alt man skal bekymre seg over. 

Men det er sårende når folk spør om hva som er "feil med henne". Det er ingenting som er feil, hun er sånn. 😔

Herregud, spør folk virkelig om det, snakk om å være ufølsomme. Klem til deg :klem:

Anonymkode: 83cea...945

Skrevet

Veldig leit at folk er så ufine og spør slik. Når sant skal sies har de fleste mennesket et øye som er litt mindre enn det andre. Noen mer synlig enn andre. Vesla vår har et øye som jeg ser er  litt mindre, men det er slik hun er og er nydelig uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...