aanonym Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Skal starte i en ny rolle/funksjon på jobb, som bl.a innebærer at jeg må holde foredrag om aktuelle saker for mange (auditorium), lede infomøter, snakke i mikrofon osv. Var klar over dette da jeg sa ja, men gruer meg likevel. Er ikke så vant til å stikke meg fram på den måten. Skal nok forberede meg godt og ha manuskript klart, men vil måtte improvisere, svare på spørsmål osv. Er redd for å få jernteppe og fremstå som kunnskapsløs. Noen som har erfaringer/ tips til å "overleve" på podiet/scenen?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Jeg tror mange har denne frykten. Jeg holder mye kurs innenfor mitt fagområde. Jeg får tilbakemeldinger på at jeg er flink, rolig, rutinert og faglig sterk. Likevel er jeg ofte veldig nervøs. Spesielt om publikum er godt voksne med erfaring innen området fra før. Jeg er takk og lov utstyrt med kvikk tankegang og god humor, får jeg jernteppe/usikker på svaret klarer jeg alltid å svare. Enten med humor rundt min uvitenhet eller at jeg vil undersøke noe og svarer etter pausen da jeg vil gi korrekt svar. Anonymkode: fcfb2...059
aanonym Skrevet 29. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2017 DET ønsker jeg meg: Kvikk tankegang og god humor!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Dette er en treningssak. Tenk på lærerne, de er jo egentlig oppe til muntlig eksamen opptil flere ganger daglig fem dager i uka. Tror du de syns det var så enkelt første året? Ja, det er tøft til å begynne med. Ja, du kommer til å gå på et par blemmer, men det gjør alle. Etter hvert blir det mer rutine, jeg lover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå