Gå til innhold

Mulig barnemark - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tror barnet vårt har mark og venter på svar fra test levert til legen.. men nå er det jo langhelg så får ikke svar før tidligst tirsdag. Idag kom det informasjon fra skolen om at det er barnemark på trinnet.. 

Kan vi begynne på medisiner uten svar på prøven..? Evt noe annet vi kan gjøre for å få det bekreftet? 

Anonymkode: e0193...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gått til lege med det. 

Bare kjøpt kur , skiftet sengetøy og badet ungene.

kuren er enten en tablett eller 5ml flytende . Gjentas etter 7 dager. 

Skift gjerne på senga et par sager på rad.

Skrevet

Har aldri vært hos lege pga mistanke om barnemark, har bare kjøpt markmiddel på apoteket og gitt alle i huset.

Skiftet på sengene, byttet alle håndklær og badet ungene, gjentatt etter anbefalt antall dager.

Anonymkode: a3389...e2b

Skrevet

Da hadde jeg gitt medisin og klippet neglene korte + hyppig håndvask!

Anonymkode: 90e0a...687

Skrevet

Trenger da ikke dra til lege for det.

Vil du har bekreftelse så venter du til kvelden, gjerne etter at barnet har lagt seg. Så er det bare å trekke rompeballene litt til siden og se på rompehullet. Er det Mark så ser du lett at det lever og kryper. Om kveldene trekker de ut for å legge egg i åpningen.

Husk at hele familien skal behandles.

Skrevet

Er det mistanke tar man kur, basta! Og alle i familien. 

Anonymkode: 20acc...605

Skrevet

Men hvordan ser du det? Forsøkte å kikke på rompehullet til mini mens hun sover, men ser ingenting...?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan ser du det? Forsøkte å kikke på rompehullet til mini mens hun sover, men ser ingenting...?

Mulig det er litt tidlig. Vent en time eller to og titt igjen. Men vær rask, de trekker seg fort inn når de ser lys. Jeg pleier å ha hodelykt på slik at jeg ser godt umiddelbart.

Skrevet

Hmm, så ingenting. Tingen er at vi tok blodprøve hos legen pga andre plager. Legen sa at blodprøven tydet på barnemark så vi skulle ta avføringsprøve. Men nå får vi altså ikke svar før tirsdag. 

Jeg klarer ikke se mark i avføringen, ikke ved inspeksjon natterstid, og barnet sier at det ikke klør i rompa. Skal jeg likevel starte behandling av hele familien idag, eller bør vi vente på svar fra legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...