Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Vi tror barnet vårt har mark og venter på svar fra test levert til legen.. men nå er det jo langhelg så får ikke svar før tidligst tirsdag. Idag kom det informasjon fra skolen om at det er barnemark på trinnet.. Kan vi begynne på medisiner uten svar på prøven..? Evt noe annet vi kan gjøre for å få det bekreftet? Anonymkode: e0193...593
skinnfilla Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Har aldri gått til lege med det. Bare kjøpt kur , skiftet sengetøy og badet ungene. kuren er enten en tablett eller 5ml flytende . Gjentas etter 7 dager. Skift gjerne på senga et par sager på rad.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Har aldri vært hos lege pga mistanke om barnemark, har bare kjøpt markmiddel på apoteket og gitt alle i huset. Skiftet på sengene, byttet alle håndklær og badet ungene, gjentatt etter anbefalt antall dager. Anonymkode: a3389...e2b
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Da hadde jeg gitt medisin og klippet neglene korte + hyppig håndvask! Anonymkode: 90e0a...687
It's all about me Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Trenger da ikke dra til lege for det. Vil du har bekreftelse så venter du til kvelden, gjerne etter at barnet har lagt seg. Så er det bare å trekke rompeballene litt til siden og se på rompehullet. Er det Mark så ser du lett at det lever og kryper. Om kveldene trekker de ut for å legge egg i åpningen. Husk at hele familien skal behandles.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Er det mistanke tar man kur, basta! Og alle i familien. Anonymkode: 20acc...605
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 Men hvordan ser du det? Forsøkte å kikke på rompehullet til mini mens hun sover, men ser ingenting...? Anonymkode: e0193...593
It's all about me Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan ser du det? Forsøkte å kikke på rompehullet til mini mens hun sover, men ser ingenting...? Anonymkode: e0193...593 Mulig det er litt tidlig. Vent en time eller to og titt igjen. Men vær rask, de trekker seg fort inn når de ser lys. Jeg pleier å ha hodelykt på slik at jeg ser godt umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 Hmm, så ingenting. Tingen er at vi tok blodprøve hos legen pga andre plager. Legen sa at blodprøven tydet på barnemark så vi skulle ta avføringsprøve. Men nå får vi altså ikke svar før tirsdag. Jeg klarer ikke se mark i avføringen, ikke ved inspeksjon natterstid, og barnet sier at det ikke klør i rompa. Skal jeg likevel starte behandling av hele familien idag, eller bør vi vente på svar fra legen? Anonymkode: e0193...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå