Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Ville du gitt ungene dine et hus i etableringsfasen, eller hadde du vektlagt at ingenting er gratis her i livet, og latt de streve seg opp helt fra bunnen? Jeg hadde nok bidratt med huset, og sørget for gjennom andre ting at de fikk en god arbeidsmoral og realistisk økonomisyn. Anonymkode: 5c809...5c8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Jeg hadde ikke kjøpt bolig til dem nei! Men jeg hadde bidratt med nok egenkapital til at de fikk lån. Anonymkode: df9cb...3a7
Gjest Darwinia:-) Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Jeg hadde nok gitt en solid egenkapital slik at de fikk et rimelig lån, men hadde nok ikke gitt dem hele boligen. Tror det er vanskeligere (dog ikke umulig) å bli et fornuftig menneske med de rette verdiene av å få alt servert på sølvfat.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Jeg ville brukt pengene til å sikre dem gode utdanninger, og kanskje noe egenkapital til bolig. Men de har bare godt av å forsørge seg selv, inkl. å betale boliglån. Anonymkode: f95e6...0e2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Vi er i den situasjonen at vi har to boliger (hus og leilighet) som vi leier ut. Tanken er at barna kan leie rimelig der mens de studerer og på den måten spare seg opp egenkapital. Dersom de vil kan de få kjøpt eiendommen til en god pris. Vi vil likevel ikke "gi" dem det. Anonymkode: b64be...296
MammantilNurket Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Da jeg studerte ble det kjøpt en liten 2-romsleilighet som jeg hadde til min disposisjon. Den ble solgt da jeg var ferdig med studier og jeg fikk deler av salgssummen til å legge i bolig. Det samme fikk kjæresten min av sine foreldre. Vi har bare ett barn. Dersom vi kan gjøre det samme for vårt barn når han skal etablere seg gjlr vi selvsagt det.
Søte Satan Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 Jeg ser ingen grunn til å holde igjen hvis jeg hadde vasset i penger. Klart jeg hadde kjøpt bolig til ungen. Det er helt latterlig å tro at det ikke blir folk av ungene om de har tilgang til penger.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 Mannen min arvet penger, han kom inn på boligmakedet som 19 åring. Selvom han fikk penger rett i fanget, kjenner jeg ingen som er så flink med penger som det han er. De i banken vil ha han som rådgiver 😅 Vi kommer til å hjelpe barna våre med egenkapital, de blir oppegående skokkelige folk for det altså. De skal pent få jobbe ved siden av skole feks. Anonymkode: 7e9f8...0b6
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 Ja det hadde jeg gjort. Det norske urinstinktet er jo at ingen barn få gratis bolig. Av en eller annen grunn tror mange at da vil ikke barna utvikle økonomisk sans. Dersom økonomiansvaret, og ansvarstrening generelt er noe som først inntrer ved 18-års dagen skjønner jeg at det kan bli problematisk. Jeg satser derfor på at mine barn har lært seg dette før de er myndige. Det gjorde jeg, så jeg vet det er mulig. Hadde gjerne kjøpt en bolig til hver av dem for at de skal slippe å leve på økonomisk sparebluss i etableringsfasen. Men realiteten er jo at vi aldri kommer til å ha råd til det. Anonymkode: 9e1ad...18a
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 Jeg hadde hjulpet barna mine med ALT hvis penger ikke var noe tema! De skulle fått behagelige liv forutsatt at de tok utdannelse og jobbet. Anonymkode: ce8af...add
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #11 Skrevet 28. april 2017 Jeg kommer ikke til å komme i den situasjonen, men jeg hadde kanskje kjøpt en liten leilighet de kunne bo i og at de måtte pusse opp og slike ting selv og så få overskuddet etter at jeg fikk tilbake kjøpesummen ved salg, slik at de hadde egenkapital ved kjøp av større bolig. Anonymkode: 93cf6...c67
Evablaum Skrevet 28. april 2017 #12 Skrevet 28. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde hjulpet barna mine med ALT hvis penger ikke var noe tema! De skulle fått behagelige liv forutsatt at de tok utdannelse og jobbet. Anonymkode: ce8af...add ....hvis de ikke tok utdannelse og jobbet da?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. april 2017 #13 Skrevet 28. april 2017 Selvfølgelig hadde jeg kjøpt bolig til barna mine hvis jeg vasset i penger.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #14 Skrevet 28. april 2017 Vi har kjøpt leilighet i Oslo til hvert av barna. De studerer der, og istedenfor å bruke 3 timer av dagen til pendling,eller betale skjorta for å leie, fikk de hver sin leilighet. De kommer ikke langt med det uten å yte selv. De må få seg utdannelse og jobb skal de komme noen vei. Anonymkode: e975c...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå