Gå til innhold

Føler sånn trang til å sladre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent tok kontakt med meg for en tid tilbake. Fikk vite at det gikk henne dårlig for tiden, både med familieliv og jobb - hun hadde egentlig mistet alt og hadde det stritt. Hun kontaktet meg pga behov for å prate med et fornuftig og oppegeånde menneske og for å ha det hyggelig og glemme det tunge og vanskelige.

Vi har litt kontakt igjen noen ganger, og så - Noen uker senere forteller hun meg hele bakrgrunnen for at alt har gått skeis. Og det viser seg at hun, som er det mest fornuftige, voksne, vennlige og straighte mennesket man kan tenke seg, har begått noen helt hårreisende grusomme dumme og umoralske -  og også ulovlige - handlinger som er årsaken til at hun har ødelagt ikke bare sitt eget, men også andres liv. 

Hun skammer seg voldsomt, angrer, skulle gjerne ha hatt det ugjort. Har prøvd å holde det skjult for omverden, men har nå valgt å være åpen om det fordi det ikke er mulig å hunde det hemmelig. Hun har nå også mistet flere venner pga åpenheten.
Jeg har ikke snakket med henne etter betroelsene, kun med en god felles venn som er linken mellom henne og meg.

Vi har mange felles bekjente, altså et ganske stor felles omgangskrets, og jeg føler så SINNSSYKT behov for å snakke med noen om dette. Det er så voldsomt og rystende at jeg får så utrolig lyst til å snakke med andre om det. Jeg dømmer henne ikke, for alle kan begå feil og oppføre seg uklokt, men kan ikke begripe at hun har gjort det og at det fikk sånne store konsekvenser.

Men selv om hun har begynt å være åpen om det, betyr ikke det at hun vil at jeg skal gjøre det. Så derfor holder jeg tett, men jeg tror jeg skal sprenges når andre nevner henne i forbifarten osv. 

Hvordan klare å ikke sprekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare få det ut her, så vi andre får høre noe snacks på en fredag og kanskje du føler deg lettet.

Anonymkode: 62e0c...9ed

Skrevet

Stakkars menneske. Hun betror seg til deg og så vurderer du å sladre? 

Anonymkode: 2be5b...047

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stakkars menneske. Hun betror seg til deg og så vurderer du å sladre? 

Anonymkode: 2be5b...047

Nei, jeg kommer aldri til å gjøre det, men føler bare sånn utrolig trang til det! 

hi

Anonymkode: cfbda...fef

Skrevet

Det er ikke så rart at du føler det sånn, for det er sånn vi mennesker et blitt til de sosiale vesnene vi er. Det ligger innebygget i oss at vi skal dele informasjon, snakke sammen og betro oss til hverandre. Det handler om tillit til "flokken" rundt oss. Hvis en person vet noe og deler det, kan han/hun forvente at noen andre deler noe med han/henne senere. 

Kanskje ikke den info du trengte akkurat nå, men nyttig likevel. 

Anonymkode: 243cd...74a

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke så rart at du føler det sånn, for det er sånn vi mennesker et blitt til de sosiale vesnene vi er. Det ligger innebygget i oss at vi skal dele informasjon, snakke sammen og betro oss til hverandre. Det handler om tillit til "flokken" rundt oss. Hvis en person vet noe og deler det, kan han/hun forvente at noen andre deler noe med han/henne senere. 

Kanskje ikke den info du trengte akkurat nå, men nyttig likevel. 

Anonymkode: 243cd...74a

Det blir en kraftig overforenkling. Det ligger også innebygget i oss å ikke dele noe med dem som snakker for mye om andre, fordi det ofte betyr at det er oss de sladrer om neste gang.

Hvis du allerede har snakket med henne selv om det og en felles bekjent som hun også har vært åpen med, så skjønner jeg ikke helt motivasjonen for å snakke med flere, annet enn at du er sensasjonslysten.

Anonymkode: 958e0...5b9

Skrevet

Ved å sladre risikerer du å sette i gang et ras av konsekvenser, drama og konflikter som kan ende med at du sitter igjen som den store taperen. Ingen vil være nær venn med en sladrehank? Ikke gjør det.Tro meg, jeg har dyrekjøpt erfaring.

Anonymkode: 5999f...fdc

Skrevet

Få utløp for det her! Så er du både anonym og står for fredagsunderholdningen! 😁 Gi oss bare ziiica kvatter å lage popkorn ferdig 🎊😇🙃

Anonymkode: 8fd1d...f88

Skrevet

Sånn er vi mennesker. 😊  Vi er også veldig nysgjerrige! Jeg vil vite resten av av alfabetet når jeg hører A - B  😆

Anonymkode: 0ed81...5ed

Skrevet

Å sitte på en sensasjon gjør at du føler deg viktig. Det er derfor du dør etter å dele dette. Ikke la deg lure av deg lure av deg selv; hold kjeft.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Få utløp for det her! Så er du både anonym og står for fredagsunderholdningen! 😁 Gi oss bare ziiica kvatter å lage popkorn ferdig 🎊😇🙃

Slettes ikke sikkert hun er anonym her. Godt mulig denne damen leser innlegget.

Anonymkode: 99312...c12

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er vi mennesker. 😊  Vi er også veldig nysgjerrige! Jeg vil vite resten av av alfabetet når jeg hører A - B  😆

Nei sånn er "vi" ikke. Jeg blir skikkelig ubekvem av sladder. Sprer ikke, og unngår å høre på ved å avlede eller avbryte. Absolutt ikke interessert i tredjeparts skittentøyvask. 

Anonymkode: e0cfc...129

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slettes ikke sikkert hun er anonym her. Godt mulig denne damen leser innlegget.

Anonymkode: 99312...c12

Katten er i såfall allerede delvis ute av sekken.. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Katten er i såfall allerede delvis ute av sekken.. 

Tror du virkelig at noen skjønner at det er dem det handler om ut i fra informasjonen HI har gitt her. Mange kan nok lure på om det er dem, kjenne at pulsen øker, og bli redd for at pikante detaljer kommer frem, og være redd for at andre også skal skjønne hvem og hva det er snakk om. 

Jeg skjønner deg godt, HI, men jeg hadde holdt kjeft. Det er klart det er fristende å velte seg i en saftig historie, men det virker som om du skjønner at du ikke skal svikte den som har betrodd deg dette. Hold ut :) 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei sånn er "vi" ikke. Jeg blir skikkelig ubekvem av sladder. Sprer ikke, og unngår å høre på ved å avlede eller avbryte. Absolutt ikke interessert i tredjeparts skittentøyvask. 

Anonymkode: e0cfc...129

👏👏👏

Skrevet

Hi her.

Jeg kommer til å holde kjeft. Ikke fordi hun ba meg holde det hemmelig (det sa hun aldri) eller fordi det ikke vil komme ut uansett (blir rettssak, men ikke noe media vil være interessert i heldigvis), men fordi det bør komme fra henne selv. Men jeg kjenner virkelig behov for å snakke med  noen om det og ja, det er sikkert grunnet i en primitiv og simpel sensasjonslyst. 

Anonymkode: cfbda...fef

Skrevet

dette er troll :P

Anonymkode: d1b05...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...