Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Forholdet med mannen er så dårlig, men jeg har ikke mulighet til å flytte fra han på grunn av jobb og økonomi. Har ingen som kan passe barna utenom skole og barnehage og jobber turnus i helsevesenet. Da må jeg i så fall flytte langt og begynne på nytt med alt, ikke sikkert jeg får så mye hjelp på det nye stedet uansett og barna er godt etablert her. Anonymkode: e5c07...bf1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Alenemødre sulter ikke ihjel i dette landet, så det ordner seg. Du vil få overgangsstønad, du har vel krav på noe tilrettelegging på jobb, kanskje kan du jobbe kvelder og helger når barna er hos sin far? Om du må si opp jobben fordi det ikke går opp med barnehage og turnus vil du få fritak fra karantenetiden og dagpenger fra første dag, skal du ha barna mest vil du i tillegg få gradert overgangsstønad, en ekstra barnetrygd, bidrag fra far, støtte til å dekke barnehage og sfo regning... Anonymkode: 0e6ec...fb7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Støtter det nr. to sier. Du og mannen kan jo også gå i parterapi og se om dere kan greie å redde forholdet, om dere ikke har forsøkt det. Du velger dette selv, du vet at du vil greie deg om du blir alene. Anonymkode: 9c0fc...e3c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forholdet med mannen er så dårlig, men jeg har ikke mulighet til å flytte fra han på grunn av jobb og økonomi. Har ingen som kan passe barna utenom skole og barnehage og jobber turnus i helsevesenet. Da må jeg i så fall flytte langt og begynne på nytt med alt, ikke sikkert jeg får så mye hjelp på det nye stedet uansett og barna er godt etablert her. Anonymkode: e5c07...bf1 Alle sliter innimellom i forholdet. Er det umulig å redde tror du? Har dere forsøkt terapi, samtaler etc? Anonymkode: b0af2...be8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Først; takk for svar! Som dere kanskje forstår er jeg veldig ensom, har ingen venner eller familie å snakke med. Vi bor i en liten bygd med få arbeidsplasser, jobben min er trygg men krever turnusarbeide. Hvis jeg skal flytte, for eksempel til nærmeste by, må jeg inn på leiemarkedet. De krever referanser og depositum, noe jeg ikke har. Parterapi er ikke prøvd, men vet ikke om det har noe for seg. Mannen er sur og kritisk og negativ til det meste, også parterapi. Ungene er også lei av at han er så sur 90% av tiden og har begynt å klage over det. De sier at jeg er mye bedre, selv om jeg kan være streng i blant. Tenker mest på barna, jeg blir glad når de er glade. Anonymkode: e5c07...bf1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Du kan låne eller få depositumsgaranti fra nav. Referanser trenger ikke være tidligere huseiere du har leid hos, ingen førstegangsleiere har det. Det kan like gjerne være en kollega, sjef e.l. Men skjønner godt at det er et vanskelig steg å ta når man føler seg helt alene om alt sammen. Anonymkode: 0e6ec...fb7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Først; takk for svar! Som dere kanskje forstår er jeg veldig ensom, har ingen venner eller familie å snakke med. Vi bor i en liten bygd med få arbeidsplasser, jobben min er trygg men krever turnusarbeide. Hvis jeg skal flytte, for eksempel til nærmeste by, må jeg inn på leiemarkedet. De krever referanser og depositum, noe jeg ikke har. Parterapi er ikke prøvd, men vet ikke om det har noe for seg. Mannen er sur og kritisk og negativ til det meste, også parterapi. Ungene er også lei av at han er så sur 90% av tiden og har begynt å klage over det. De sier at jeg er mye bedre, selv om jeg kan være streng i blant. Tenker mest på barna, jeg blir glad når de er glade. Anonymkode: e5c07...bf1 Hvis du tenker mest på barna, da vil du gjøre noe med situasjonen. Når barna forteller deg at de ikke har det bra pga. far, da må du som mor jammen ta barna dine på alvor. Mannen din er negativ til parterapi - javel, men da har han et valg, bli med i parterapi eller mist familien. Alle huseiere spør etter referanser, men mange godtar forklaringer og leieforhold uten referanser likevel. Du har bodd med din mann i årevis, selvfølgelig har du ikke referanser. Depositum kan du få hjelp til via Nav, du kan få det som et lån som du ikke trenger begynne betale på med det samme. Arbeid - om parterapi ikke fungerer (eller mannen ikke vil), snakk med arbeidsgiveren din, fortell at du blir alenemor og spør om arb.giver kan hjelpe deg til å få en annen turnus. Om din mann skal ha samvær så kan du f.eks. jobbe de mer ugunstige vaktene da. Mange arb.givere er villige til å strekke seg langt for arb.takere som har gjort en god jobb og er stabile. Du må ta barna dine på alvor - de forteller deg at de ikke har det bra med å bo full tid sammen med far. Du er den eneste som kan gjøre noe med det... Anonymkode: 9c0fc...e3c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 Det er viktig å vite at Nav gir lån under like vilkår som de gir bidrag som ikke skal betales tilbake. Dvs det er dessverre ingen automatikk i at du kommer til å få lån eller garanti for depositum. Det er behovsprøvd på din inntekt/ formue, og hver kommune har egne satser. Men en telefon til Nav går jo an. Lykke til , HI! Håper du finner ut av det ❤️ Anonymkode: 77d1e...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå