Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Og Gud hvor glad jeg ikke trenger se og høre den slitsomme jenta mer! Hun hadde jo rett, hun ødela alle rundt seg! Hva er liksom moralen? At man er glad kvitt slike folk? Skjønner det ikke, hadde håpet serien ga litt hjelp og støtte, ikke for å bli for selvmord, men motsatt. Anonymkode: 7be4c...1da
Evablaum Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Bli for selvmord faktisk.. Men, jeg forstår poenget ditt.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 27 minutter siden, Evablaum skrev: Bli for selvmord faktisk.. Men, jeg forstår poenget ditt. Ja, altså ikke bare slapp hun ut av problemene sine, men fikk også tatt dugelig hevn. Det her er jo nesten som en reklameplakat? Anonymkode: 7be4c...1da
Luksusdyret Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Og Gud hvor glad jeg ikke trenger se og høre den slitsomme jenta mer! Hun hadde jo rett, hun ødela alle rundt seg! Hva er liksom moralen? At man er glad kvitt slike folk? Skjønner det ikke, hadde håpet serien ga litt hjelp og støtte, ikke for å bli for selvmord, men motsatt. Anonymkode: 7be4c...1da Hvis du er glad for at unge mennesker dauer, så har du mye større problemer enn folk som er slitsomme og masete gitt... Blir du også glad når jenter som ligger med mange og går i utfordrende klær, blir voldtatt?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, MrsRiddick skrev: Hvis du er glad for at unge mennesker dauer, så har du mye større problemer enn folk som er slitsomme og masete gitt... Blir du også glad når jenter som ligger med mange og går i utfordrende klær, blir voldtatt? Jeg sa ikke at jeg var glad for at hun døde, men for at serien er slutt så jeg slipper se henne mer. Nei, selvsagt liker jeg ikke at folk blir voldtatt. Men samtidig har jeg litt problemer med å forstå at folk ikke engang sier nei eller stopp når de skjønner de blir voldtatt. Hvertfall gir et lite hint om at de ikke vil. Gjelder jo ikke om en er så full at en er borte, da må jo folk skjønne de skal holde seg unna. Hun hovedpersonen her havnet jo opp i mye dritt fordi hun var den hun er. Ekstremt utydelig, og forventer jo at alle skal lese tankens hennes. Feks betyr kom deg ut ropt gjentatte ganger i stadig høyere stemme og med ilagt stygge ord, trøst meg og hold meg. Og slamring med dør og roping av dritt betyr kom etter meg og trøst meg. I det hele tatt meg, meg, meg, meg... Det var vel aldri håp for henne uansett var det vel? Så da var det greit å dra alle andre ned med seg? Anonymkode: 7be4c...1da
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sa ikke at jeg var glad for at hun døde, men for at serien er slutt så jeg slipper se henne mer. Nei, selvsagt liker jeg ikke at folk blir voldtatt. Men samtidig har jeg litt problemer med å forstå at folk ikke engang sier nei eller stopp når de skjønner de blir voldtatt. Hvertfall gir et lite hint om at de ikke vil. Gjelder jo ikke om en er så full at en er borte, da må jo folk skjønne de skal holde seg unna. Hun hovedpersonen her havnet jo opp i mye dritt fordi hun var den hun er. Ekstremt utydelig, og forventer jo at alle skal lese tankens hennes. Feks betyr kom deg ut ropt gjentatte ganger i stadig høyere stemme og med ilagt stygge ord, trøst meg og hold meg. Og slamring med dør og roping av dritt betyr kom etter meg og trøst meg. I det hele tatt meg, meg, meg, meg... Det var vel aldri håp for henne uansett var det vel? Så da var det greit å dra alle andre ned med seg? Anonymkode: 7be4c...1da Wow! Helt fantastisk å kunne tolke det på den måten. Håper du ikke jobber med barn/ungdom eller mennesker generelt. Anonymkode: 189e8...df1
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Wow! Helt fantastisk å kunne tolke det på den måten. Håper du ikke jobber med barn/ungdom eller mennesker generelt. Anonymkode: 189e8...df1 Du mener ikke at de hele tiden skulle greie å skjønne hva hun egentlig ville at folk skulle gjøre? Samtidig som hun var ufyselig og ekkel mot andre? Og ekstremt korttenkt, satte jo seg selv i utrolige situasjoner. Anonymkode: 7be4c...1da
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sa ikke at jeg var glad for at hun døde, men for at serien er slutt så jeg slipper se henne mer. Nei, selvsagt liker jeg ikke at folk blir voldtatt. Men samtidig har jeg litt problemer med å forstå at folk ikke engang sier nei eller stopp når de skjønner de blir voldtatt. Hvertfall gir et lite hint om at de ikke vil. Gjelder jo ikke om en er så full at en er borte, da må jo folk skjønne de skal holde seg unna. Hun hovedpersonen her havnet jo opp i mye dritt fordi hun var den hun er. Ekstremt utydelig, og forventer jo at alle skal lese tankens hennes. Feks betyr kom deg ut ropt gjentatte ganger i stadig høyere stemme og med ilagt stygge ord, trøst meg og hold meg. Og slamring med dør og roping av dritt betyr kom etter meg og trøst meg. I det hele tatt meg, meg, meg, meg... Det var vel aldri håp for henne uansett var det vel? Så da var det greit å dra alle andre ned med seg? Anonymkode: 7be4c...1da Omg, jeg blir helt uvel av å lese det du skriver Anonymkode: 4ca27...11e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sa ikke at jeg var glad for at hun døde, men for at serien er slutt så jeg slipper se henne mer. Nei, selvsagt liker jeg ikke at folk blir voldtatt. Men samtidig har jeg litt problemer med å forstå at folk ikke engang sier nei eller stopp når de skjønner de blir voldtatt. Hvertfall gir et lite hint om at de ikke vil. Gjelder jo ikke om en er så full at en er borte, da må jo folk skjønne de skal holde seg unna. Hun hovedpersonen her havnet jo opp i mye dritt fordi hun var den hun er. Ekstremt utydelig, og forventer jo at alle skal lese tankens hennes. Feks betyr kom deg ut ropt gjentatte ganger i stadig høyere stemme og med ilagt stygge ord, trøst meg og hold meg. Og slamring med dør og roping av dritt betyr kom etter meg og trøst meg. I det hele tatt meg, meg, meg, meg... Det var vel aldri håp for henne uansett var det vel? Så da var det greit å dra alle andre ned med seg? Anonymkode: 7be4c...1da Jeg sitter og ser serien nå og sitter med akkurat samme inntrykket som du beskriver her. Før jeg begynte å se denne serien så hadde jeg lest en del om den og bekymringen rundt glorifisering av selvmord, samt faren for å overidentifisere seg med hovedpersonen. Men, så langt så ser jeg kun en ung jente som er veldig selvsentrert og forventer at alle andre skjønner hva hun tenker, samt ikke evner det å kommunisere. Men, det er en grei serie til å gi inngangsbillett til å kunne diskutere temaer som utestenging, mobbing, rykter, bilder som taes ut av kontekst osv med min 13 åring. Anonymkode: d281c...1db
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du mener ikke at de hele tiden skulle greie å skjønne hva hun egentlig ville at folk skulle gjøre? Samtidig som hun var ufyselig og ekkel mot andre? Og ekstremt korttenkt, satte jo seg selv i utrolige situasjoner. Anonymkode: 7be4c...1da Nå har du akkurat beskrevet gjennomsnittlig tenåring... Blir også helt matt av dine meninger om voldtekt. Du kan overhode INGENTING om psykologi. Mange som blir overfalt, "fryser til" og klarer ikke å yte motstand. Man er i en slik sjokktilstand at kroppen rett og slett ikke lystrer, man får ikke ut ordene som man ønsker å skrike ut, man blir lammet av skrekk. Heldigvis er det ikke påkrevet etter straffeloven at man må skrike, dytte og yte motstand for å få voldtektsmannen dømt. Anonymkode: 74209...428
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #11 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå har du akkurat beskrevet gjennomsnittlig tenåring... Blir også helt matt av dine meninger om voldtekt. Du kan overhode INGENTING om psykologi. Mange som blir overfalt, "fryser til" og klarer ikke å yte motstand. Man er i en slik sjokktilstand at kroppen rett og slett ikke lystrer, man får ikke ut ordene som man ønsker å skrike ut, man blir lammet av skrekk. Heldigvis er det ikke påkrevet etter straffeloven at man må skrike, dytte og yte motstand for å få voldtektsmannen dømt. Anonymkode: 74209...428 En gjennomsnittlig tenåring?? Haha, den må du nok litt lenger ut på landet med. Har du sett serien? Ja, enkelte folk reagerer kanskje slik når de står ovenfor voldtekstmenn. Det er vel en grunn til at enkelte blir voldtatt. Hadde de hylt, skreket og kjempet imot hadde det neppe godt. Om ikke de ble truet med våpen da. Anonymkode: 7be4c...1da
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #12 Skrevet 29. april 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: En gjennomsnittlig tenåring?? Haha, den må du nok litt lenger ut på landet med. Har du sett serien? Ja, enkelte folk reagerer kanskje slik når de står ovenfor voldtekstmenn. Det er vel en grunn til at enkelte blir voldtatt. Hadde de hylt, skreket og kjempet imot hadde det neppe godt. Om ikke de ble truet med våpen da. Anonymkode: 7be4c...1da For noen holdninger du har, kjenner jeg blir virkelig skremt. Anonymkode: c6119...85c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 SPOILERALERT Jeg syns egentlig serien var bra, men trodde jobben siste grunnen skulle bli skikkelig avgjørende. Noe helt grusomt forferdelig som gjorde at man forsto at hun ikke kunne leve med seg selv etterpå. Men det var jo egentlig ikke det. Mange vanlige tenåringsproblemer, mye feighet, og til slutt skjønte jeg egentlig ingenting. Hun la skylden for sin død over på andre mennesker og på den måten var hun jo mye verre enn alle som hadde vært slem med henne, alle som liksom skulle være grunnen til selvmordet. Anonymkode: ecca0...e29
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #14 Skrevet 29. april 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: En gjennomsnittlig tenåring?? Haha, den må du nok litt lenger ut på landet med. Har du sett serien? Ja, enkelte folk reagerer kanskje slik når de står ovenfor voldtekstmenn. Det er vel en grunn til at enkelte blir voldtatt. Hadde de hylt, skreket og kjempet imot hadde det neppe godt. Om ikke de ble truet med våpen da. Anonymkode: 7be4c...1da Omg, for en drittkjerring du er. Håper ikke du lærer sånne forkastelige holdninger til barna dine? Anonymkode: 4ca27...11e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #15 Skrevet 29. april 2017 Hvis man tenker veldig enkelt kan jeg forstå hvordan dere har sett gjennom serien og kommet ut av det med tanker om at jenta er ufyselig. Har man derimot LITT erfaring fra psykiatri og ungdom er det veldig lett å forstå hvorfor jenta til slutt ikke orket mer. Hun er jo helt "normal" til å begynne med, men én etter én svikter alle henne, svikene kan virke som bagateller, men summen av det er likevel avgjørende. Det er jo det som er problemet, at man aldri vet hva noen har opplevd før, hva slags bagasje noen har med seg.. og dere som mener denne jenta opplever helt normale tenåringsproblemer: Jeg klarer ikke begripe hvordan dette er normalt!? Blir fryst ut, opplever slut sjampinjong når hun ikke engang har hatt sex, venner som henger henne ut for ting hun ikke har gjort, opplevd å se en voldtekt og selv bli voldtatt, oppleve at når du først tør å be om hjelp så blir du avfeid med at man bare må komme seg videre. Joda, jenta har sine feil, men hun er ikke ufyselig slik noen her sier, hun er ei jente i desperat søken etter noen som ER der for henne. Det er ikke sånn at alle som har det vondt, eller opplever vonde ting klarer å snakke om det, eller gjøre noe med det.. Anonymkode: ee416...cfd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #16 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis man tenker veldig enkelt kan jeg forstå hvordan dere har sett gjennom serien og kommet ut av det med tanker om at jenta er ufyselig. Har man derimot LITT erfaring fra psykiatri og ungdom er det veldig lett å forstå hvorfor jenta til slutt ikke orket mer. Hun er jo helt "normal" til å begynne med, men én etter én svikter alle henne, svikene kan virke som bagateller, men summen av det er likevel avgjørende. Det er jo det som er problemet, at man aldri vet hva noen har opplevd før, hva slags bagasje noen har med seg.. og dere som mener denne jenta opplever helt normale tenåringsproblemer: Jeg klarer ikke begripe hvordan dette er normalt!? Blir fryst ut, opplever slut sjampinjong når hun ikke engang har hatt sex, venner som henger henne ut for ting hun ikke har gjort, opplevd å se en voldtekt og selv bli voldtatt, oppleve at når du først tør å be om hjelp så blir du avfeid med at man bare må komme seg videre. Joda, jenta har sine feil, men hun er ikke ufyselig slik noen her sier, hun er ei jente i desperat søken etter noen som ER der for henne. Det er ikke sånn at alle som har det vondt, eller opplever vonde ting klarer å snakke om det, eller gjøre noe med det.. Anonymkode: ee416...cfd Hah, slut shaming, ikke sjampinjong Anonymkode: ee416...cfd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #17 Skrevet 29. april 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, jenta har sine feil, men hun er ikke ufyselig slik noen her sier, hun er ei jente i desperat søken etter noen som ER der for henne. Det er ikke sånn at alle som har det vondt, eller opplever vonde ting klarer å snakke om det, eller gjøre noe med det.. Anonymkode: ee416...cfd Men hun forventer jo at folk skal lese tankene hennes! Som en annen skrev her, hun er ekstremt utydelig, og man kan faktisk ikke gå rundt og forvente at folk hjelper deg om de ikke klarer å forstå at du trenger hjelp! Anonymkode: de714...ceb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #18 Skrevet 29. april 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man tenker veldig enkelt kan jeg forstå hvordan dere har sett gjennom serien og kommet ut av det med tanker om at jenta er ufyselig. Har man derimot LITT erfaring fra psykiatri og ungdom er det veldig lett å forstå hvorfor jenta til slutt ikke orket mer. Hun er jo helt "normal" til å begynne med, men én etter én svikter alle henne, svikene kan virke som bagateller, men summen av det er likevel avgjørende. Det er jo det som er problemet, at man aldri vet hva noen har opplevd før, hva slags bagasje noen har med seg.. og dere som mener denne jenta opplever helt normale tenåringsproblemer: Jeg klarer ikke begripe hvordan dette er normalt!? Blir fryst ut, opplever slut sjampinjong når hun ikke engang har hatt sex, venner som henger henne ut for ting hun ikke har gjort, opplevd å se en voldtekt og selv bli voldtatt, oppleve at når du først tør å be om hjelp så blir du avfeid med at man bare må komme seg videre. Joda, jenta har sine feil, men hun er ikke ufyselig slik noen her sier, hun er ei jente i desperat søken etter noen som ER der for henne. Det er ikke sånn at alle som har det vondt, eller opplever vonde ting klarer å snakke om det, eller gjøre noe med det.. Anonymkode: ee416...cfd Svikter henne? Ikke rart de ikke orker henne og hennes selvsentrerte holdning mer. Det er ikke Big deals det de fleste av dem gjør, det passer bare ikke HENNE. Hun kunne jo åpnet kjeften og satt det hun mente en gang i blandt og ikke bare antatt og ment alle skal lese tankene hennes. Og det at hun ser på at noen blir voldtatt? Og ikke stopper det?? Hvem svikter hvem der?? Hun går tilbake dit midt på natta, setter seg halvnaken i hot tub og gjør ikke noe forsøk på å stoppe ham. Hun legger penger på taket av bilen og mister dem, igjen hvem svikter hvem? Hun skal ferske en stalker, men "glemmer" det og kler sv seg og kliner med ei jente foran stalkeren. Jeg mener at om man har stor sympati for noen som henne, som til slutt svikter alle, påfører alle sitt selvmord og på toppen av det hele "outer" alle og gir dem skylda for sin egen elendighet, da er man vel heller litt enkel. Utrolig dårlig vinkling i denne serien. Anonymkode: 7be4c...1da
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #19 Skrevet 29. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Svikter henne? Ikke rart de ikke orker henne og hennes selvsentrerte holdning mer. Det er ikke Big deals det de fleste av dem gjør, det passer bare ikke HENNE. Hun kunne jo åpnet kjeften og satt det hun mente en gang i blandt og ikke bare antatt og ment alle skal lese tankene hennes. Og det at hun ser på at noen blir voldtatt? Og ikke stopper det?? Hvem svikter hvem der?? Hun går tilbake dit midt på natta, setter seg halvnaken i hot tub og gjør ikke noe forsøk på å stoppe ham. Hun legger penger på taket av bilen og mister dem, igjen hvem svikter hvem? Hun skal ferske en stalker, men "glemmer" det og kler sv seg og kliner med ei jente foran stalkeren. Jeg mener at om man har stor sympati for noen som henne, som til slutt svikter alle, påfører alle sitt selvmord og på toppen av det hele "outer" alle og gir dem skylda for sin egen elendighet, da er man vel heller litt enkel. Utrolig dårlig vinkling i denne serien. Anonymkode: 7be4c...1da Du har jo bare valgt å se negativt på hele greia! Igjen, det er ikke meningen at vi skal forgude jenta, hun er en anti-helt. Men at hun ikke klarte gjøre noe med voldtekten hun var vitne til: hørt om by-stander effekten? Den er veldig reell og kan skje hvem som helst. Barn og tenåringer som har opplevd ett traume har større sannsynlighet for å oppsøke fare igjen, selvom første gang ikke var med vilje. Mange blir numne etter slike hendelser, mener de også fortjener å ha det vondt, eller trenger rett å slett og føle NOE, spenning, fare, samme hva. I Hannah sitt tilfelle er hun fryktelig ensom, det er derfor hun går tilbake til en fest hun innerst inne vet hun ikke burde være på. Hjernen hos tenåringer er så langt fra utviklet, konsekvenssenteret er bl.a. ikke utviklet før i 20-årene (dette er kunnskap de aller fleste innehar). Det betyr ikke at tenåringer er fritatt fra handlingene sine, men det kan være med å forklare hvorfor noen ikke søker hjelp, roper ut hva de egentlig føler eller føler at en liten "bagatell" er verdens undergang. Anonymkode: ee416...cfd
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du har jo bare valgt å se negativt på hele greia! Igjen, det er ikke meningen at vi skal forgude jenta, hun er en anti-helt. Men at hun ikke klarte gjøre noe med voldtekten hun var vitne til: hørt om by-stander effekten? Den er veldig reell og kan skje hvem som helst. Barn og tenåringer som har opplevd ett traume har større sannsynlighet for å oppsøke fare igjen, selvom første gang ikke var med vilje. Mange blir numne etter slike hendelser, mener de også fortjener å ha det vondt, eller trenger rett å slett og føle NOE, spenning, fare, samme hva. I Hannah sitt tilfelle er hun fryktelig ensom, det er derfor hun går tilbake til en fest hun innerst inne vet hun ikke burde være på. Hjernen hos tenåringer er så langt fra utviklet, konsekvenssenteret er bl.a. ikke utviklet før i 20-årene (dette er kunnskap de aller fleste innehar). Det betyr ikke at tenåringer er fritatt fra handlingene sine, men det kan være med å forklare hvorfor noen ikke søker hjelp, roper ut hva de egentlig føler eller føler at en liten "bagatell" er verdens undergang. Anonymkode: ee416...cfd Utrolig at hun kunne føle seg så ensom, hun hadde jo alltid folk med seg. Til og med på skoleballet fikk hun folk å gå med, bil å kjøre dit med, og ikke ble hun sittende alene på tribuna. Hun fikk danse med han hun helst ville. Osv. De kunne jo valgt å vise henne litt ensom av og til i det minste da? Ensomheten valgte hun i såfall selv ved at hun var så jævelig utydelig og aldri kunne si hva hun ville. Og tok alt i verste mening. Alt! Anonymkode: 7be4c...1da
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #21 Skrevet 30. april 2017 Enig i de som mener det er hun som ikke takler noen verdens ting. Hun sier aldri noe imot, mye hun reagerer på opplever omtrent 70% av tenåringer. Voldtekt er såklart fælt men det er igrunn alt av det hun skriver om som er. Hun ville aldri funket på college, datin og arb liv med sånn sår holdning til alt. Hilsen en som har opplevd mye av de samme tingene. Anonymkode: c9f8a...df3
Evablaum Skrevet 30. april 2017 #22 Skrevet 30. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig i de som mener det er hun som ikke takler noen verdens ting. Hun sier aldri noe imot, mye hun reagerer på opplever omtrent 70% av tenåringer. Voldtekt er såklart fælt men det er igrunn alt av det hun skriver om som er. Hun ville aldri funket på college, datin og arb liv med sånn sår holdning til alt. Hilsen en som har opplevd mye av de samme tingene. Anonymkode: c9f8a...df3 Enig! Skulle alle som har opplevd det hun opplever, eller verre, tatt livet sitt... Ja, da hadde boligprisene gått drastisk ned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå