Gå til innhold

Noen her som har erfaring med inseminasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i gang med ivf og på kontroll i går er det kun et egg som er der og vokser, så legen sier vi kan velge inseminasjon istedenfor uttak og befruktning. Det er helt opp til oss, og på en måte ønsker jeg jo heller det, men er redd det er mindre sikkert enn ivf..

Så er det noen som har erfaring?😊

Anonymkode: 94c69...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på grunnen til at dere skulle ha IVF. Inseminasjon brukes som regel i tilfeller der mannens sædkvalitet er litt lavere enn normalt, eller kvinnen ikke har noe alvorlig problem. Brukes ofte når man ikke vet grunnen til at man ikke blir gravid.

Fungerer ikke hvis man ikke har EL naturlig, eller blokkerte eggledere, eller andre alvorlige problemer. Det burde heller ikke brukes mer enn tre ganger uten at man går videre til IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt opp et ivf forsøk dersom det bare var ett egg iallefall. Du har ingen garanti for at det ene egget lar seg befrukte ved ivf og at det er utviklet fint nok til å settes inn igjen. Da hadde jeg heller gått for inseminasjon og ventet med ivf til dere har flere egg "å spille på" . 

 

Inseminasjon gir selvfølgelig mindre sjanse enn ved ivf, men ved kun ett egg så vil jeg tørre påstå at sjansene dine er dårlige ved ivf uansett denne runden 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...