Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Jeg har en stor klump som er rett innenfor åpningen nedentil, ligger mot endetarmen. Har hatt dette i mange år og spurte legen jeg hadde tidligere hva det var, men hun sa der var normalt. Men hun er en elendig lege så jeg stoler ikke helt på henne. Prøvde å Google for å se bilder av hvordan skjedefremfall ser ut, men jeg fant ingen bilder. Noen som klarer å finne et bilde? har bestilt time hos legen min, men er ikke før om 1,5 uke. Anonymkode: 2d13f...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Her er cyctocele (fremfall av blære fremre vegg) og rectocele (fremfall av tarm bakre vegg). Jeg har begge deler grad 2 etter fire fødsler. Tror noen fastleger sier det ser normalt ut fordi mange har større eller mindre grad av fremfall og det dermed ser normalt ut og fordi gynekologisk leie ikke er noen god stilling, vil bli litt mindre da. Kan opereres hvis man har plager. Jeg kan jogge, ha sex og hoppe uten problemet, så lar det være foreløpig. Eneste problemet at jeg har litt trøbbel å gå på do, fordi avføringen samler seg og tarmen da buler inn i skjeden og er vanskelig å få ut. Anonymkode: f3e00...0bf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Har også cystocele (fremfall av blære) og lett rectocele. Kan noen ganger kjennes ubehagelig ut etter trening og på kveldstid. Har vurdert operasjon,men plager meg ikke enda. Blir nok værre når det er slutt på østrogenproduksjon i overgangsalderen. Når jeg ligger ser det helt vanlig ut,så skjønner at gynekologer ikke kan se det. Man må stå,og hoste med bene spredt for å se hvor ille det er. Evnt presse når man står. Det som plager meg er at når fremfallet faller tilbake blir skjeden større. Mindre friksjon under sex! Anonymkode: 3f31d...560
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå