Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 og uten at ny spiral skulle settes inn: fikk dere beskjed om å bruke kondom minst 1 uke før den skulle tas ut? Kobberspiral er jo uten hormoner, og sædceller kan leve flere dager... Spør fordi jeg nylig fjernet kobberspiral og fikk ingen beskjed i forkant at vi måtte bruke kondom. Tenkte ikke over det, hadde sex noen dager før spiralen ble fjernet, men så dukket ikke mensen opp. Ble LIVREDD, for vi skal ikke ha flere barn og jeg er altfor gammel til det også. Googlet og leste at kondom skal brukes inntil 1 uke før spiral tas ut. Mensen kom 1 uke på overtid, så mulig stresset tok helt overhånd. Så jeg lurer på hva som er vanlig å få beskjed om, og om de fæle ventedagene jeg gikk gjennom kunne vært unngått. Anonymkode: 1b8ae...989
amandine Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Jeg fikk ikke beskjed om det, hvertfall. Det er jeg ganske så sikker på, for vi skulle ikke ha flere barn. Trodde jeg.. Jeg ble gravid 14 dager etter at spiralen var ute. Så nå er jeg sterilisert 😁
Superdolly Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Jeg fikk ikke beskjed om det. Jeg hørte aldri noe om dette etterpå heller da, så jeg tenkte ikke over det. Ble ikke gravid.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Ok, kan det ha noe med at kobberet spiralen avgir gjør sjansen liten? For i teorien kan man vel bli gravid? Jeg vet at jeg hadde eggløsning uka før også, og ettersom spiralen ble fjernet uka etter, så kunne et befruktet egg feste seg. Jeg ble heldigvis ikke gravid, men fy så nervøs jeg var noen dager. Nå er mannen sterilsert, så jeg trenger ikke tenke på prevensjon noe mer. Herlig! hi Anonymkode: 1b8ae...989
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 Takk for svar. Synes fortsatt dette er litt uklart, men er vel en grunn til at de som tar de ut ikke sier noe annet. hi Anonymkode: 1b8ae...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå