Gå til innhold

Hvilke kaker i 40-årsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire rund dag hjemme. Vi blir ca 35 mennesker, bare voksne, og jeg har bestilt tapas.

Så må vi jo ha noe søtt etterpå, og det har jeg tenkt å bake selv. Jeg har i hvert fall lyst til å lage en tung, brownie-aktig sjokoladekake, helst i langpanne siden vi blir så mange.

Men har dere noen flere kake-forslag? 

Anonymkode: 98a4c...3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suksesskake. Hvis du vil lage en stor og god kake, søk opp sommersuksess på Det søte liv. Suksesskake med firkløverglasur, krem og bær. 

Anonymkode: bac61...c1e

Skrevet

Synes du må ha noe friskt og lett også 

Pavlova kan du også lage i langpanne, ser fantastisk ut i og smaker fantastisk 

Ellers pleier jo ostekake være en sikker vinner 

Anonymkode: e385e...5c6

Skrevet

35 mennesker? Da trenger du i alle fall ti kaker. Allier deg med flere bakere og la alle bake det de er best på.

Skrevet

Ti kaker er vel ikke nødvendig, i hvert fall ikke hvis noenav dem er langpannekaker (det bli jo 3,5 personer på én langpannekake, Tror ikke de er SÅ glade i kaker...). Men jeg bør kanskje be noen bidra med kake, ja - god idé.

Hva med drikke? Jeg skal så for drikken - er det OK å servere noe pappvin eller burde alt være flaskevin?

hi

Skrevet

Alle menn fortjener en puppekake til 40-årsdagen

IMG_5461.PNG

Anonymkode: eeaa6...ad7

Skrevet

Ville hatt en langpannepavlova og ostekake i tillegg :) Og et fat med frukt. 

Anonymkode: f9e50...67d

Skrevet

Takk for tips. Flere?

Skrevet

Selvsagt er pappvin greit, men det trenger ikke serveres fra kartongen. Ha det på karafler. Synes du bør ha 5 kaker i alle fall. Heller flere mindre (runde?) kaker enn to langpannekaker spør du meg. Jeg liker å ha litt å velge blant (og smake på alle, hehe).

Skrevet
På 4/28/2017 den 14.44, TPK skrev:

Selvsagt er pappvin greit, men det trenger ikke serveres fra kartongen. Ha det på karafler. Synes du bør ha 5 kaker i alle fall. Heller flere mindre (runde?) kaker enn to langpannekaker spør du meg. Jeg liker å ha litt å velge blant (og smake på alle, hehe).

Ja. karafler ser mye bedre ut!

Er egentlig enig med det med flere små. Men jeg kan sikkert ha én langpannekake som jeg deler i stykker (f.eks. brownies) og resten små.

Kan evt. bestille en ferdig marsipankake elle rnoe lignense også.

Takk for svar!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...