Gå til innhold

Lønn, 470.000 kr


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har ca. 470.000 i årslønn, hva har dere utbetalt i mnd?

Anonymkode: be9fc...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjente 497 000 i 2016 og hadde ca 27 000 utbetalt i mnd. Fikk igjen 15 000 på skatten så kunne fått ca en tusenlapp mer hver mnd. 

Anonymkode: d7107...8b5

Skrevet

27.000

Anonymkode: 86dbc...164

Skrevet

27500

Anonymkode: 4bb7a...1ae

Skrevet

Ca 27000

Anonymkode: cc78b...6ab

Skrevet

Dette var oppløftende👍

Takk for svar.

HI

Anonymkode: be9fc...6ff

Skrevet

Betaler dere lite skatt? Jeg har litt over 25 000 med 32 % skattetrekk.

Anonymkode: bbd36...f87

Skrevet

Hva du får utbetalt kommer litt an på hva du har i gjeld og andre fratrekk.

Vil regne med du vil få en 26-28.000

 

Anonymkode: 71d1a...9a1

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betaler dere lite skatt? Jeg har litt over 25 000 med 32 % skattetrekk.

Anonymkode: bbd36...f87

Da får du vel igjen på skatten? Jeg har bolig-, bil- og studielån på ca 1,8. To barn i barnehage og lang reisevei. Får 27500 utbetalt og fikk igjen litt på skatten til og med. 32% er vel litt mye, selv uten lån?

Anonymkode: 4bb7a...1ae

Skrevet

....

Anonymkode: be9fc...6ff

Skrevet

27500 ca =) Jeg trekker 1000 ekstra i skatt hver mnd. 

Skrevet

Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden?

Anonymkode: 8c761...d68

Skrevet

...

Anonymkode: be9fc...6ff

Skrevet (endret)
På 27.4.2017 den 13.35, Anonym bruker skrev:

Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden?

Anonymkode: 8c761...d68

Folk greier seg på mindre enn det. En må leve etter den inntekt man har.

Endret av Deterbaremeg:):)
La til en setning.
Skrevet
På 27.4.2017 den 13.35, Anonym bruker skrev:

Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden?

Anonymkode: 8c761...d68

Ehh, selvfølgelig....... Det er da ikke så dårlig inntekt

Anonymkode: 72517...410

Skrevet
På 27.4.2017 den 13.35, Anonym bruker skrev:

Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden?

Anonymkode: 8c761...d68

Ja selvfølgelig er det det. Før jeg tok utdanning og var alenemor hadde jeg en inntekt på 240 000 i året. Alt går! 

Anonymkode: d7107...8b5

Skrevet
6 timer siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Folk greier seg på mindre enn det. En må leve etter den inntekt man har.

Jeg kan skjønne det hvis man kanskje har et lite barn men flere og større barn, da skjønner jeg ikke at det går rundt. Hadde jeg blitt alene med de tre store barna jeg har ville det blitt veldig trangt og jeg ville hatt ca 55.000,- utbetalt i mnd.

Anonymkode: 8c761...d68

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan skjønne det hvis man kanskje har et lite barn men flere og større barn, da skjønner jeg ikke at det går rundt. Hadde jeg blitt alene med de tre store barna jeg har ville det blitt veldig trangt og jeg ville hatt ca 55.000,- utbetalt i mnd.

Anonymkode: 8c761...d68

Vel det er mer enn hva vi to voksne har tilsammen i mnd. Vi har tre barn(eldste er 12). Synes vi har det romslig i grunn. I tillegg har vi to hunder som også koster. Har du ekstremt høye boutgifter da? 

Anonymkode: d7107...8b5

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel det er mer enn hva vi to voksne har tilsammen i mnd. Vi har tre barn(eldste er 12). Synes vi har det romslig i grunn. I tillegg har vi to hunder som også koster. Har du ekstremt høye boutgifter da? 

Anonymkode: d7107...8b5

Jeg har også to hunder, men det som er dyrest er barna fra 13-18 år. Store barn er mye dyrere enn mindre barn som du har. Treninger, andre fritidsaktiviter, kjøreopplæring, dataer/telefoner og abonnement skal være nyere og bedre enn de tok til takke med før. Merkeklær og utstyr koster mye mer enn til mindre barn. Busskort må de ha hele gjengen. Regulering koster mye. Frisør må du plutselig betale voksen pris for😊. I tillegg kommer ofte diverse sminke, hud og hårpleieprodukter i tillegg hvis det er jenter. Hadde jeg blitt alene hadde jeg ikke trengt å låne til å kjøpe hus/leilighet, men hadde selvfølgelig hatt de faste løpende utgiftene på boligen.

Anonymkode: 8c761...d68

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også to hunder, men det som er dyrest er barna fra 13-18 år. Store barn er mye dyrere enn mindre barn som du har. Treninger, andre fritidsaktiviter, kjøreopplæring, dataer/telefoner og abonnement skal være nyere og bedre enn de tok til takke med før. Merkeklær og utstyr koster mye mer enn til mindre barn. Busskort må de ha hele gjengen. Regulering koster mye. Frisør må du plutselig betale voksen pris for😊. I tillegg kommer ofte diverse sminke, hud og hårpleieprodukter i tillegg hvis det er jenter. Hadde jeg blitt alene hadde jeg ikke trengt å låne til å kjøpe hus/leilighet, men hadde selvfølgelig hatt de faste løpende utgiftene på boligen.

Anonymkode: 8c761...d68

Ja men mine tre barn blir jo like store som dine om noen få år. Vi kommer ikke til å gå konkurs uansett. Så jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan ha det trangt med 55 000 I mnd. Da må dere ha mange unødvendige kjøp. Vi har heldigvis spart til alle barna fra de ble født så det kommer til å dekke store utgifter som førerkort, moped,konfirmasjon og regulering som eldstemann er I gang med nå. 

Anonymkode: d7107...8b5

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også to hunder, men det som er dyrest er barna fra 13-18 år. Store barn er mye dyrere enn mindre barn som du har. Treninger, andre fritidsaktiviter, kjøreopplæring, dataer/telefoner og abonnement skal være nyere og bedre enn de tok til takke med før. Merkeklær og utstyr koster mye mer enn til mindre barn. Busskort må de ha hele gjengen. Regulering koster mye. Frisør må du plutselig betale voksen pris for😊. I tillegg kommer ofte diverse sminke, hud og hårpleieprodukter i tillegg hvis det er jenter. Hadde jeg blitt alene hadde jeg ikke trengt å låne til å kjøpe hus/leilighet, men hadde selvfølgelig hatt de faste løpende utgiftene på boligen.

Anonymkode: 8c761...d68

Så er det (faktisk) også lov å kreve mer av større barn. De må (faktisk) ikke ha de dyreste klærne, de dyreste abonnementene og de dyreste aktivitetene. De kan (faktisk) jobbe å tjene sine egne penger som kan dekke overforbruket. 

Det har ungdom gjort før og det kan de gjøre igjen. Ingen er tjent med ungdom som tror at mamma (og evt pappa) bare betaler alle utgifter og at man bare kan dra kortet - slik du gir unntrykkr av at dere gjør. 

Vi har ikke så store barn enda, men 55K inn totalt per mnd. Vi jar minst 20K til overs hver mnd (som går rett i lån), så tviler på at 3 eldre barn vil velte lasset. Da er det imidlertid ikke deres feil, men vår som foreldre som ikke klarer å si stopp en halv!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan skjønne det hvis man kanskje har et lite barn men flere og større barn, da skjønner jeg ikke at det går rundt. Hadde jeg blitt alene med de tre store barna jeg har ville det blitt veldig trangt og jeg ville hatt ca 55.000,- utbetalt i mnd.

Anonymkode: 8c761...d68

Jeg og mannen min har 51.000 utbetalt til sammen, og vi har fire barn på 8, 10, 13 og 16 år. Vi lever ikke i sus og dus, men vi mangler da ingenting heller.

Både 13 og 16 åringen jobber jo litt for å tjene ekstra også, alt fra å lufte hunden til onkelen sin når han jobber overtid til å klippe gresset og måke snø for den gamle damen i nabohuset (hennes voksne sønn som bor i nabobyen betaler mine sønner for å hjelpe henne), de vasker bilen til bestemor osv osv, en 50-lapp her og en 50-lapp her. De kan virkelig ikke få alt opp i hendene hele tiden...

Men barna blir bare dyrere og dyrere, det er jeg enig i, bare lappen på lett motorsykkel kommer jo fort på 15.000 kr. Men slike ting velger man jo om man vil gi barna, det er ikke livsnødvendig.

Anonymkode: 194d6...3f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...