Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Dere som har ca. 470.000 i årslønn, hva har dere utbetalt i mnd? Anonymkode: be9fc...6ff
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Tjente 497 000 i 2016 og hadde ca 27 000 utbetalt i mnd. Fikk igjen 15 000 på skatten så kunne fått ca en tusenlapp mer hver mnd. Anonymkode: d7107...8b5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 Dette var oppløftende👍 Takk for svar. HI Anonymkode: be9fc...6ff
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 Betaler dere lite skatt? Jeg har litt over 25 000 med 32 % skattetrekk. Anonymkode: bbd36...f87
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 Hva du får utbetalt kommer litt an på hva du har i gjeld og andre fratrekk. Vil regne med du vil få en 26-28.000 Anonymkode: 71d1a...9a1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Betaler dere lite skatt? Jeg har litt over 25 000 med 32 % skattetrekk. Anonymkode: bbd36...f87 Da får du vel igjen på skatten? Jeg har bolig-, bil- og studielån på ca 1,8. To barn i barnehage og lang reisevei. Får 27500 utbetalt og fikk igjen litt på skatten til og med. 32% er vel litt mye, selv uten lån? Anonymkode: 4bb7a...1ae
Eliseflisa Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 27500 ca =) Jeg trekker 1000 ekstra i skatt hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden? Anonymkode: 8c761...d68
Deterbaremeg:):) Skrevet 2. mai 2017 #15 Skrevet 2. mai 2017 (endret) På 27.4.2017 den 13.35, Anonym bruker skrev: Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden? Anonymkode: 8c761...d68 Folk greier seg på mindre enn det. En må leve etter den inntekt man har. Endret 2. mai 2017 av Deterbaremeg:):) La til en setning.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #16 Skrevet 2. mai 2017 På 27.4.2017 den 13.35, Anonym bruker skrev: Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden? Anonymkode: 8c761...d68 Ehh, selvfølgelig....... Det er da ikke så dårlig inntekt Anonymkode: 72517...410
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #17 Skrevet 2. mai 2017 På 27.4.2017 den 13.35, Anonym bruker skrev: Er det noen som er alene med barn som klarer seg på så lite i måneden? Det går vel kanskje rundt hvis man får barnebidrag og med barnetrygden? Anonymkode: 8c761...d68 Ja selvfølgelig er det det. Før jeg tok utdanning og var alenemor hadde jeg en inntekt på 240 000 i året. Alt går! Anonymkode: d7107...8b5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Skrevet 2. mai 2017 6 timer siden, Deterbaremeg:):) skrev: Folk greier seg på mindre enn det. En må leve etter den inntekt man har. Jeg kan skjønne det hvis man kanskje har et lite barn men flere og større barn, da skjønner jeg ikke at det går rundt. Hadde jeg blitt alene med de tre store barna jeg har ville det blitt veldig trangt og jeg ville hatt ca 55.000,- utbetalt i mnd. Anonymkode: 8c761...d68
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #19 Skrevet 2. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan skjønne det hvis man kanskje har et lite barn men flere og større barn, da skjønner jeg ikke at det går rundt. Hadde jeg blitt alene med de tre store barna jeg har ville det blitt veldig trangt og jeg ville hatt ca 55.000,- utbetalt i mnd. Anonymkode: 8c761...d68 Vel det er mer enn hva vi to voksne har tilsammen i mnd. Vi har tre barn(eldste er 12). Synes vi har det romslig i grunn. I tillegg har vi to hunder som også koster. Har du ekstremt høye boutgifter da? Anonymkode: d7107...8b5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #20 Skrevet 2. mai 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel det er mer enn hva vi to voksne har tilsammen i mnd. Vi har tre barn(eldste er 12). Synes vi har det romslig i grunn. I tillegg har vi to hunder som også koster. Har du ekstremt høye boutgifter da? Anonymkode: d7107...8b5 Jeg har også to hunder, men det som er dyrest er barna fra 13-18 år. Store barn er mye dyrere enn mindre barn som du har. Treninger, andre fritidsaktiviter, kjøreopplæring, dataer/telefoner og abonnement skal være nyere og bedre enn de tok til takke med før. Merkeklær og utstyr koster mye mer enn til mindre barn. Busskort må de ha hele gjengen. Regulering koster mye. Frisør må du plutselig betale voksen pris for😊. I tillegg kommer ofte diverse sminke, hud og hårpleieprodukter i tillegg hvis det er jenter. Hadde jeg blitt alene hadde jeg ikke trengt å låne til å kjøpe hus/leilighet, men hadde selvfølgelig hatt de faste løpende utgiftene på boligen. Anonymkode: 8c761...d68
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #21 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også to hunder, men det som er dyrest er barna fra 13-18 år. Store barn er mye dyrere enn mindre barn som du har. Treninger, andre fritidsaktiviter, kjøreopplæring, dataer/telefoner og abonnement skal være nyere og bedre enn de tok til takke med før. Merkeklær og utstyr koster mye mer enn til mindre barn. Busskort må de ha hele gjengen. Regulering koster mye. Frisør må du plutselig betale voksen pris for😊. I tillegg kommer ofte diverse sminke, hud og hårpleieprodukter i tillegg hvis det er jenter. Hadde jeg blitt alene hadde jeg ikke trengt å låne til å kjøpe hus/leilighet, men hadde selvfølgelig hatt de faste løpende utgiftene på boligen. Anonymkode: 8c761...d68 Ja men mine tre barn blir jo like store som dine om noen få år. Vi kommer ikke til å gå konkurs uansett. Så jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan ha det trangt med 55 000 I mnd. Da må dere ha mange unødvendige kjøp. Vi har heldigvis spart til alle barna fra de ble født så det kommer til å dekke store utgifter som førerkort, moped,konfirmasjon og regulering som eldstemann er I gang med nå. Anonymkode: d7107...8b5
Lolitalolita Skrevet 2. mai 2017 #22 Skrevet 2. mai 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også to hunder, men det som er dyrest er barna fra 13-18 år. Store barn er mye dyrere enn mindre barn som du har. Treninger, andre fritidsaktiviter, kjøreopplæring, dataer/telefoner og abonnement skal være nyere og bedre enn de tok til takke med før. Merkeklær og utstyr koster mye mer enn til mindre barn. Busskort må de ha hele gjengen. Regulering koster mye. Frisør må du plutselig betale voksen pris for😊. I tillegg kommer ofte diverse sminke, hud og hårpleieprodukter i tillegg hvis det er jenter. Hadde jeg blitt alene hadde jeg ikke trengt å låne til å kjøpe hus/leilighet, men hadde selvfølgelig hatt de faste løpende utgiftene på boligen. Anonymkode: 8c761...d68 Så er det (faktisk) også lov å kreve mer av større barn. De må (faktisk) ikke ha de dyreste klærne, de dyreste abonnementene og de dyreste aktivitetene. De kan (faktisk) jobbe å tjene sine egne penger som kan dekke overforbruket. Det har ungdom gjort før og det kan de gjøre igjen. Ingen er tjent med ungdom som tror at mamma (og evt pappa) bare betaler alle utgifter og at man bare kan dra kortet - slik du gir unntrykkr av at dere gjør. Vi har ikke så store barn enda, men 55K inn totalt per mnd. Vi jar minst 20K til overs hver mnd (som går rett i lån), så tviler på at 3 eldre barn vil velte lasset. Da er det imidlertid ikke deres feil, men vår som foreldre som ikke klarer å si stopp en halv!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #23 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan skjønne det hvis man kanskje har et lite barn men flere og større barn, da skjønner jeg ikke at det går rundt. Hadde jeg blitt alene med de tre store barna jeg har ville det blitt veldig trangt og jeg ville hatt ca 55.000,- utbetalt i mnd. Anonymkode: 8c761...d68 Jeg og mannen min har 51.000 utbetalt til sammen, og vi har fire barn på 8, 10, 13 og 16 år. Vi lever ikke i sus og dus, men vi mangler da ingenting heller. Både 13 og 16 åringen jobber jo litt for å tjene ekstra også, alt fra å lufte hunden til onkelen sin når han jobber overtid til å klippe gresset og måke snø for den gamle damen i nabohuset (hennes voksne sønn som bor i nabobyen betaler mine sønner for å hjelpe henne), de vasker bilen til bestemor osv osv, en 50-lapp her og en 50-lapp her. De kan virkelig ikke få alt opp i hendene hele tiden... Men barna blir bare dyrere og dyrere, det er jeg enig i, bare lappen på lett motorsykkel kommer jo fort på 15.000 kr. Men slike ting velger man jo om man vil gi barna, det er ikke livsnødvendig. Anonymkode: 194d6...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå