Gå til innhold

Er det noen her som er avlaster? Ang lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt spurt om å være det en helg i måneden (fredag-søndag) + 25 timer. Hvor mye kan jeg regne med å få i lønn?

Anonymkode: fb422...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mye... 

se på ks.no

max2000 kr per helg inkl. Utgiftsdekning (kjøring, mat, aktiviteter)

Anonymkode: 13783...954

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye... 

se på ks.no

max2000 kr per helg inkl. Utgiftsdekning (kjøring, mat, aktiviteter)

Anonymkode: 13783...954

Hva med de timene ellers i uken? Blir ca 25t ellers også.. Er det timelønn? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med de timene ellers i uken? Blir ca 25t ellers også.. Er det timelønn? 

Er de 25 timene løs, altså 3 timer en dag, 5 timer en annen dag osv eller er de samlet i et døgn med overnatting? 

Er de løs får du timelønn, er det overnatting blir det døgnsats. 

Mine foreldre er avlaster for ene barnet mitt. Før hadde vi 4 timer uken, timelønn var da 167kr timen. Nå har vi en helg i mnd fredag-søndag og de får nå døgnsats. 

Anonymkode: da399...6d6

Skrevet

Kommer ann på barnets "vanskelighetsgrad", vært avlastningshjem for en gutt med Autisme i 10 år og her er det 180,- timen + 27,- utgifts tilegget i timen eller 2400,- pr døgn + 200,- pr døgn i utgifts tilegg! 

Skrevet

Det kommer helt an på. Om du egentlig mener besøkshjem - som noen steder omtales som avlastningshjem - for barneverntjenesten er svarene over riktige; ca 700 døgnet hvorav noe er skattbart.

Om det er snakk om avlastning gjennom kommunens ordninger for handicappede - navnet varierer fra kommune til kommune - vil lønnen være vesentlig høyere. Der er det vanlig med timebetaling, og satsen avhenger av hjelpebehovet til personen man skal være avlaster for.

Anonymkode: c8283...7a1

Skrevet

Det er for en jente med downs på 14år, hvis det har noe å si? :) Det er ikke en jente jeg er i slekt med. Jeg har utdannelse og arbeidserfaring med downs, så derfor ble jeg spurt. Da blir det vel avlaster, og ikke besøkshjem? 

Hvordan ser da timelønnen ut? hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...