Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Hva hadde du følt? Gjort? Sagt? Hvis mitt kjæledyr løp løs, kom seg bort til og drepte hunden din som var i hagen/ute. Og jeg sa til deg: "Beklager. Jeg kan kjøpe ny hund til deg!?" Ja.. hvordan hadde du reagert på det? Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Jeg hadde gitt deg en omgang med kjeft du aldri glemmer. Jeg hadde sagt at jeg ikke ble fornøyd før du var fratatt hunden din og ALDRI fikk ha hund igjen. En ny hund er bare provoserende. Anonymkode: 79a01...6fc
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde gitt deg en omgang med kjeft du aldri glemmer. Jeg hadde sagt at jeg ikke ble fornøyd før du var fratatt hunden din og ALDRI fikk ha hund igjen. En ny hund er bare provoserende. Anonymkode: 79a01...6fc takk for svar! Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Jeg ville rolig bedt om personalia på hundeeier og så ville jeg anmeldt vedkommende og bedt om at hunden til personen ble avlivet. En hund som uprovosert angriper og dreper en annen hund kan ikke gå løs, og eieren har tydeligvis ikke kontroll over egen hund og kan derfor ikke ha den. Om hunden ble omplassert til noen som alltid hadde den i bånd eller på sikret område, da kunne hunden fått leve videre, men ikke hos samme hundeeier! Hvorfor spør du, Hi? Anonymkode: 60feb...a18
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #5 Skrevet 26. april 2017 Jeg tror nok det hadde klikket for meg og jeg vet ikke om jeg hadde klart og holde meg for god til å ikke gi den personen en mitt i tryne. Anonymkode: 7e8a7...185
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #6 Skrevet 26. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville rolig bedt om personalia på hundeeier og så ville jeg anmeldt vedkommende og bedt om at hunden til personen ble avlivet. En hund som uprovosert angriper og dreper en annen hund kan ikke gå løs, og eieren har tydeligvis ikke kontroll over egen hund og kan derfor ikke ha den. Om hunden ble omplassert til noen som alltid hadde den i bånd eller på sikret område, da kunne hunden fått leve videre, men ikke hos samme hundeeier! Hvorfor spør du, Hi? Anonymkode: 60feb...a18 Dette. Anonymkode: 69668...0df
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville rolig bedt om personalia på hundeeier og så ville jeg anmeldt vedkommende og bedt om at hunden til personen ble avlivet. En hund som uprovosert angriper og dreper en annen hund kan ikke gå løs, og eieren har tydeligvis ikke kontroll over egen hund og kan derfor ikke ha den. Om hunden ble omplassert til noen som alltid hadde den i bånd eller på sikret område, da kunne hunden fått leve videre, men ikke hos samme hundeeier! Hvorfor spør du, Hi? Anonymkode: 60feb...a18 Bare lurer. Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 Jeg opplevde at valpen min døde hjemme. Hun var alene hjemme hoppet mest sannsynlig opp på sofaen og datt ned knakk nakken , liten rase. For meg var det som om ett familie medlem hadde dødd. Det var noe av det verste jeg har opplevd gråt i flere uker faktisk og for vondt når jeg tenker på det nå, selv om det har gått to år;( hadde det vert noen andre sin skyld tror jeg at jeg kunne vert villig til å drepe. Hadde tatt det så langt en bare kunne ta det. For både erstatning og for rettferdigheten sin skyld! Anonymkode: de847...1af
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #9 Skrevet 26. april 2017 Vi opplevde at en diger hund hoppet inn i hagen vår og rett til angrep på vår hund (mellomstor rase). Mannen var heldigvis ute, og han er over normalt sterk, så han kastet seg over den digre hunden som nektet å slippe taket i vår hund, og endte med å måtte knekke ryggen på den så den måtte avlives. Så hopper ditt dyr inn til oss og angriper, og mannen er hjemme, kan jeg love deg at du ikke har noe dyr mer. Ha kontroll på dyret ditt! Anonymkode: 8cfb4...263
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi opplevde at en diger hund hoppet inn i hagen vår og rett til angrep på vår hund (mellomstor rase). Mannen var heldigvis ute, og han er over normalt sterk, så han kastet seg over den digre hunden som nektet å slippe taket i vår hund, og endte med å måtte knekke ryggen på den så den måtte avlives. Så hopper ditt dyr inn til oss og angriper, og mannen er hjemme, kan jeg love deg at du ikke har noe dyr mer. Ha kontroll på dyret ditt! Anonymkode: 8cfb4...263 Slapp av da! Jeg har ikke hund engang. Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 Har det skjedd med kaninen din eller noe slikt? Også synes ikke hundeeieren at kaninen din er like mye verdt som en hund? Anonymkode: 57136...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #12 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg opplevde at valpen min døde hjemme. Hun var alene hjemme hoppet mest sannsynlig opp på sofaen og datt ned knakk nakken , liten rase. For meg var det som om ett familie medlem hadde dødd. Det var noe av det verste jeg har opplevd gråt i flere uker faktisk og for vondt når jeg tenker på det nå, selv om det har gått to år;( hadde det vert noen andre sin skyld tror jeg at jeg kunne vert villig til å drepe. Hadde tatt det så langt en bare kunne ta det. For både erstatning og for rettferdigheten sin skyld! Anonymkode: de847...1af Å herlighet Noe så grusomt Høres helt forferdelig ut å komme hjem til det Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #13 Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har det skjedd med kaninen din eller noe slikt? Også synes ikke hundeeieren at kaninen din er like mye verdt som en hund? Anonymkode: 57136...0d8 Kanin? Det har skjedd med en hund, leser du ikke tråden? Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #14 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanin? Det har skjedd med en hund, leser du ikke tråden? Anonymkode: cf45e...c08 Haha, jo. Men jeg fikk en "følelse" som jeg tolket videre på. Forklaringen blir litt lang, men siden du eier hund eller noe, så tenkte jeg at noe tilsvarende kunne ha skjedd, bare ikke med en hund ganske enkelt. Og at hundeeieren ikke kunne relatere det døde dyret til det å miste sin egen hund. Yeah, jeg hører nå at det var søkt. Anonymkode: 57136...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #15 Skrevet 26. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Haha, jo. Men jeg fikk en "følelse" som jeg tolket videre på. Forklaringen blir litt lang, men siden du eier hund eller noe, så tenkte jeg at noe tilsvarende kunne ha skjedd, bare ikke med en hund ganske enkelt. Og at hundeeieren ikke kunne relatere det døde dyret til det å miste sin egen hund. Yeah, jeg hører nå at det var søkt. Anonymkode: 57136...0d8 Skjer dessverre for ofte med hunder. Skambitt, helst, da... Og den andre eieren tar ikke ansvar. Noen stikker til og med av. Anonymkode: cf45e...c08
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #16 Skrevet 26. april 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å herlighet Noe så grusomt Høres helt forferdelig ut å komme hjem til det Anonymkode: cf45e...c08 Ja det var det ;( noe av det verste jeg har opplevd Anonymkode: de847...1af
Anonym bruker Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 Har igjennom snart 30 år opplevd så mye rart som hundeeier at nå har jeg gjerde på 140 cm trekt bort fra veien med tett hekk rundt. Jeg har også alltid minst døra åpen/følger med når hundene er ute så jeg får med meg hvis noe skjer. Jeg hadde nok anmeldt! En gang eide jeg en schæfer jeg luftet i bånd i politiparken i Oslo, så kom en liten bichon frise løs bjeffende, hoppende og glefsende på min hund. Bikkja mi sa fra kraftig og den lille hvite stakkaren fikk et sår på ryggen. Du kan jo gjette hvem som fikk kjeft 🙄 Det å ha hund er en oppdagelsesreise i mye rart av mennesker! Anonymkode: 3e084...765
Admin Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 Hvis den andre hunden var inngjerdet forsvarlig eller sto i bånd er det hunden som er løs sin eier som er ansvarlig gitt. Og jeg hadde nok ikke gitt meg før den hunden var avlivet! Dumt for hunden som har en slik idiot eier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå