Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #1 Skrevet 26. april 2017 Min samboer og jeg har to måter å gjøre ting på mens hans måte blir mer og mer intens...og dermed irriterer han meg mer og mer. Jeg jobber innen fitness og velvære og er opptatt av at barna mine skal leve relativt sunt uten at det blir overdrevent. De spiser sjokolade, vi koser oss mer i helgen, jeg kjøper potetgull innimellom, vi lager kaker, vi drikker til og med brus. Men jeg kjøper ikke inn sånn at vi alltid har et hav av kjeks og annet å velge i. Jeg prøver å begrense det, og holder middager relativt sunne. Min samboer gjør litt motsatt. Han kan stort sett bare litt mer usunne middager (tyr fort til burgere, pizza, pølser m.m) og når han har barna sine tar han dem gjerne med på kebab eller lignende for å slippe å lage mat. Han kjøper inn et lager, dog lite, av sjokolader og potetgull, som han har ordnet seg plass til i skapet her (vi har kun bodd sammen noen måneder (8). Han spiser innimellom potetgull før middagen, deler ut sjokolade til ungene hvis han tar seg osv. Det er ikke så veldig mye av det, men det blir mer og mer. Akkurat som om det sklir ut. I perioder er det verre, han smører seg nugatti på brødskiva midt i uka (barna mine får aldri det, jeg må bare sette noen grenser hos dem ellers går det jo aldri) og de begynner å bli så store at det ikke alltid hjelper å si nei, dere får ikke. Det plager meg mer og mer, han har tross alt flyttet inn til oss, og det er viktig for meg at han kan ha det slik han vil, men han må jo også ta hensyn. Jeg begynner å få mer og mer stempel som den store stygge ulven, mens han er den kule, som koser seg med alt som er godt. Det er ikke rettferdig. Hvordan kan man løse dette? Må jeg be han stramme seg opp, eller gjemme seg. Jeg synes det er så vanskelig å vite hvor vi bør sette grensen der.... Anonymkode: 223a7...684
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #2 Skrevet 26. april 2017 Han må ta noen hensyn. Fortell han hvordan du ønsker at barna skal ha det, og at han som voksen er et forbilde for dem. Du kan vel lage noen retningslinjer når han har flyttet inn til dere. Han må vite at grensene for voksne må være de samme som for barna så lenge de ser det/får det med seg. Hos oss har vi godteri på lørdager, dette gjelder både voksne og barn. Hender innimellom at både jeg og mannen spiser godter i uka, men da foregår det i smug, på jobb, eller etter barna er i seng. Anonymkode: 1aca8...780
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #3 Skrevet 26. april 2017 Takk, jeg følte at jeg var vanskelig her. Men jeg synes det ble feil at vi skal legge om kostholdet vårt fordi han vil spise akkurat når han vil. Det er jo ikke sånn at han sitter og dytter i seg hele dagen, men han har dette "lageret" sitt som han kan ta av når han vil, akkurat som om han er redd for at han skal lide om det en dag ikke er noe godteri i hus Anonymkode: 223a7...684
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #4 Skrevet 26. april 2017 Jeg er enig med første som svarte, ingen tvil. Anonymkode: 67d2d...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå