Gå til innhold

Er det innafor å ønske seg hva som helst til konf nå til dags eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal i konfirmasjon snart.

Spurte om konfirmanten ønsket seg noe spesielt. Fikk tilbake en ønskeliste jeg ble litt oppgitt av. Mulig jeg er gammeldags og teit men er det ikke rart å ønske seg blant annet ; koffert, en benk fra Bohus, Polaroid kamera og en spesiell klokke til 2000,- kr. ?

Jeg tenker at til konfirmasjon så får man ting man kan ha "resten av livet", eller til noe spesielt om man har en hobby etc. Ikke omtrent det samme man ønsker seg til bursdag- bare dyrere? 

Anonymkode: 213a0...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det var greie og holdbare ønsker jeg. Skulle ønske konfirmantene jeg skal i selskap til hadde slike ønsker, der har det bare vært penger som har vært tingen.

Koffert har man da lenge og er med på å lage masse minner.

Det samme med en benk. Tar man godt vare på den kan man fint ha den resten av livet. Det samme med kvalitetsklokke.

Finnes da grenser hvor mange smykker man skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bra ønsker det der da. Jeg bruker fortsatt kofferten jeg fikk til konfirmasjonen for 20 år siden (stor en i hard plast). Vær glad for ar konfirmanten er såpass fornuftig du. Penger og smykker er ikke helt det store når man har bruk for nyttige ting i stedet.

Anonymkode: 2fd35...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var galt med de ønskene da?

Skjønner ikke helt hva du mener er varige ting, tenker du bare smykker, slipsnål, mansjettknapper og slikt du eller? Er ikke så vanlig at ungdom i dag bruker det...

Anonymkode: 8fa15...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sekk og sovepose til konfirmasjonen i 96. Jeg fikk også noen smykker og ringer. Vel..   soveposen og ryggsekken er brukt mye mer enn smykkene og ringene

Anonymkode: 34866...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsket meg koffert til konf for 20 år siden. Brukte den masse, og synes fortsatt det er en god gave. Synes ønskene her var fornuftige jeg. Hva tenker du da? Sølvtøy og smykker?🙄

Anonymkode: 3338c...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enda bra ønsker det der da. Jeg bruker fortsatt kofferten jeg fikk til konfirmasjonen for 20 år siden (stor en i hard plast). Vær glad for ar konfirmanten er såpass fornuftig du. Penger og smykker er ikke helt det store når man har bruk for nyttige ting i stedet.

Anonymkode: 2fd35...462

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette var fornuftige ting å ønske seg til konfirmasjon. Hadde det vært playstation, laptop, øretelefoner, mobil osv så hadde det vært noe annet. Dette er mer forbruksvare i mine øyne. Det varer jo enstund, men ikke det samme som en koffert, benk, klokke osv. 

Om du tenker på sølvbestikk, service osv tror jeg det er få som ønsker seg slikt til konfirmasjon og det er nok egentlig ganske ufornuftig siden det er få konfirmanter som tenker og vet hva de liker og er praktisk av slikt nå. Smaken er plutselig helt annen om to år. 

Anonymkode: 9b56c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

300? Jeg dææææver

Anonymkode: 6d1bb...c0c

Er det noe galt med å gi 300 kr? 
Og hva dør du av? 

Jeg forsørger fire mennesker med min lave lønn, vi lever under fattigdomsgrensen. Det er ikke sikkert jeg får spise hver dag engang de neste ukene. Og så skal du le av meg som gir 300 kr til min ste-fetter jeg aldri har utvekslet et ord med engang? 

Anonymkode: ff0d3...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal i konfirmasjon snart.

Spurte om konfirmanten ønsket seg noe spesielt. Fikk tilbake en ønskeliste jeg ble litt oppgitt av. Mulig jeg er gammeldags og teit men er det ikke rart å ønske seg blant annet ; koffert, en benk fra Bohus, Polaroid kamera og en spesiell klokke til 2000,- kr. ?

Jeg tenker at til konfirmasjon så får man ting man kan ha "resten av livet", eller til noe spesielt om man har en hobby etc. Ikke omtrent det samme man ønsker seg til bursdag- bare dyrere? 

Anonymkode: 213a0...041

Ærlig talt så skjønner jeg ikke hva du er oppgitt over?  Jeg synes det var fine ønsker jeg, at prisen kanskje er over det du har tenkt til å gi er jo ikke så godt for konfirmanten å vite. Hva tenker du er passende ønsker for å ha resten av livet da?

Anonymkode: 6a6f9...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

300? Jeg dææææver

Anonymkode: 6d1bb...c0c

Fy søren for en drittkjerring du er

Anonymkode: 6a6f9...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var helt fine ønsker jeg. Ting som blir brukt. Da jeg stod til konfirmasjon for ganske lenge siden var det også ønsker som dette. Tursekker, koffert, sovepose osv. Så jeg er ikke enig at dette er "nymotens"

TS, hvorfor mener du dette ikke er gode ønsker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig fornuftige ønsker. Jeg fikk masse smykker til konfirmasjonen min. Bare én ting er fortsatt i bruk. Resten brukte jeg kanskje litt med en gang jeg fikk det og mesteparten har jeg aldri brukt. Når jeg ble konfirmert var det populært med noe som het sagasølv. Smykker som så ut som noe vikinggreier. Faen så stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveposen jeg fikk til min konfirmasjon  har jeg fortsatt, koffferten ble brukt i mange år. Det er faktisk de to gavene jeg husker jeg fikk...

 

Anonymkode: c1259...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrsRose skrev:

Synes dette var helt fine ønsker jeg. Ting som blir brukt. Da jeg stod til konfirmasjon for ganske lenge siden var det også ønsker som dette. Tursekker, koffert, sovepose osv. Så jeg er ikke enig at dette er "nymotens"

TS, hvorfor mener du dette ikke er gode ønsker? 

Enig med deg. Jeg hadde flere av de samme ønskene når jeg sto til konfirmasjon for 26 år siden (herregud, nå følte jeg meg gammel :grine:) Jeg fikk b.l.a klokke og sovepose, har begge deler enda :nigo:

Anonymkode: 6a6f9...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

300? Jeg dææææver

Anonymkode: 6d1bb...c0c

Så bra! 

Anonymkode: d1cde...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Lett å se at jeg er på bærtur, så tar det til meg. Vet ikke helt hvorfor jeg tenkte at ønskene var ugreie. Kanskje fordi jeg synes hele greia med at man konfirmerer seg kristent uten å være kristen, og så får masse dyre gaver helt uten videre er litt ugreit. 

Men vi skal selvfølgelig være med å gi konfirmanten en fin dag og hun skal få noe hun ønsker seg.

Hi

Anonymkode: 213a0...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er da greie ting å ønske seg i konfirmasjon. Dette er jo ting som konfirmanten kan ha glede av i mange år. Er jo flott at konfirmanten ønsker seg ting i stedenfor penger. De aller fleste ønsker seg jo penger til den store dagen og det er vel ikke til å stikke under en stol at mange bruker pengene på tull og tøys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, makan. Alle fjortisene jeg kjenner ønsker seg billige benker fra Bohus til bursdagen.

Anonymkode: 8b4e4...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Lett å se at jeg er på bærtur, så tar det til meg. Vet ikke helt hvorfor jeg tenkte at ønskene var ugreie. Kanskje fordi jeg synes hele greia med at man konfirmerer seg kristent uten å være kristen, og så får masse dyre gaver helt uten videre er litt ugreit. 

Men vi skal selvfølgelig være med å gi konfirmanten en fin dag og hun skal få noe hun ønsker seg.

Hi

Anonymkode: 213a0...041

Har hun valgt kristen konfirmasjon, kan det jo være aktuelt med en skikkelig flott bibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...