Gå til innhold

Stebarnsadopsjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om/har hørt om noen som har fått omgjort en adopsjon? Det som står som grunnlag i papirene mine er mot reglene for adopsjon. Og jeg ble overtalt/"tvunget" til å signere etter jeg var myndig. Kan det være nok til å få den omgjort? De har jo da godkjent en adopsjon mot deres egne regler. Det gjelder min egen adopsjon. 

Anonymkode: 57fc4...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adopsjonen kan ikke oppheves. Den kan kun endres ved tiltak etter barnevernloven eller ved ny adopsjon

Anonymkode: 210fd...bc4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Adopsjonen kan ikke oppheves. Den kan kun endres ved tiltak etter barnevernloven eller ved ny adopsjon

Anonymkode: 210fd...bc4

Når du sier 'tiltak etter barnevernloven', hva menes da? 

Skrevet

Hva er det som er imot reglene da? 

Anonymkode: 64c78...03f

Skrevet

Nei. En adopsjon er endelig - som det heter. Men spiller det noen rolle når du allikevel er voksen?? Du trenger jo ikke møte denne forelderen  det hele tatt eller ha noen kontakt..... så dette betyr jo ingenting om du ikke vil.

Og du "ble tvunget" i voksen alder? Neppe.... en voksen må faktisk stå på sitt og si nei om man ikke vil. Det kan godt tenkes du følte på et press og et ubehag, men det er allikevel ikke tvang. Som voksen må man noen ganger ta ubehagelige avgjørelser, som å si nei i en slik sak. Det må du nesten skylde deg selv for. Om det var noen som holdt en pistol mot hodet ditt så må du anmelde det. 

Anonymkode: 34c25...e02

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er imot reglene da? 

Anonymkode: 64c78...03f

Den ble inngått utelukkende pga arv f.eks. Vedkommende har en voldsdommer jeg ikke ble informert om før etterpå.

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. En adopsjon er endelig - som det heter. Men spiller det noen rolle når du allikevel er voksen?? Du trenger jo ikke møte denne forelderen  det hele tatt eller ha noen kontakt..... så dette betyr jo ingenting om du ikke vil.

Og du "ble tvunget" i voksen alder? Neppe.... en voksen må faktisk stå på sitt og si nei om man ikke vil. Det kan godt tenkes du følte på et press og et ubehag, men det er allikevel ikke tvang. Som voksen må man noen ganger ta ubehagelige avgjørelser, som å si nei i en slik sak. Det må du nesten skylde deg selv for. Om det var noen som holdt en pistol mot hodet ditt så må du anmelde det. 

Du er jaggu empatisk 😒 Lite aner du om situasjonen. Man er ikke voksen-voksen når man knapt er fylt 18. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jo, det betyr mye. Denne personen er juridisk bundet til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...