Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Det er fritt frem for husfletting. Dette er nøye overveid og vurdert, jeg har ingen barn og miste. Jeg skal på en lang reise i sommer med tre barn. De er små alle sammen, men de kan gå. To av dem er ikke mine. Vi skal tilbringe en del tid på flyplasser. Jeg trenger bånd til dem. Jeg har sett det finnes en type seleløsning. Noen som vet hvor jeg får bestilt slikt og hva det eventuelt heter? Anonymkode: a86d0...505
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Hvis du ikke engang klarer å Google deg frem til dette produktet er det virkelig grunn til bekymring... Anonymkode: 81d48...8de
Gjest Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 http://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognstilbehor/ovrig/diono-sure-steps?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=144&gclid=CNLrsuSUwNMCFcqkGAodRasEGQ Du kan også søke på: gåsele barn. Lurt å ta forholdsregler.
Mandala Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 En gang i tiden tror jeg det het gåsele eller vognsele (fulgte ofte med et ekstra langt bånd for å feste på). Vet også at det finnes sekker med bånd på, men usikker på om det er noe særlig lengde på det eller om det blir litt som å holde hempen på en sekk. Og selvsagt er slike seler geniale. De er da virkelig ikke noe verre enn å ha barna i vogn.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke engang klarer å Google deg frem til dette produktet er det virkelig grunn til bekymring... Anonymkode: 81d48...8de Æsj så ufyselig. Du kom jo ikke akkurat med noe geniale forslag på hva det kunne hete selv, og i stedet for å hjelpe et medmenneske som lurer så spyr du ut av deg ekle utsagn. Eneste jeg hadde i hodet var hundebånd eller sele. Barnebånd fikk jeg ikke mange treff på så antok at det da kaltes noe annet. Barnesele fikk jeg opp tilbehør til bilstol og barnesete. Jeg ville høre her om noen hadde erfaring og anbefaling. Så kan du sitte der å være så bekymret du bare vil. Anonymkode: a86d0...505
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 24 minutter siden, mphs skrev: http://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognstilbehor/ovrig/diono-sure-steps?utm_source=google&utm_campaign=Hyperdrive+(Google)&utm_content=144&gclid=CNLrsuSUwNMCFcqkGAodRasEGQ Du kan også søke på: gåsele barn. Lurt å ta forholdsregler. Takk, jeg fant noen nå som man fester i min og barnas hånd, med et sånn spiralbånd av plast i mellom. Tror du det kan funke vel så bra som en liten ryggsekk? Anonymkode: a86d0...505
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 25 minutter siden, Mandala skrev: En gang i tiden tror jeg det het gåsele eller vognsele (fulgte ofte med et ekstra langt bånd for å feste på). Vet også at det finnes sekker med bånd på, men usikker på om det er noe særlig lengde på det eller om det blir litt som å holde hempen på en sekk. Og selvsagt er slike seler geniale. De er da virkelig ikke noe verre enn å ha barna i vogn. Takk for hjelp og forståelse! Som nevnt over fant jeg nå en type som festes i hånden i begge ender, eller man kan velge å feste den andre steder som i et belte, en sekk eller vogn. Jeg kommer nok til å gå med trille også hvis det finnes på de flyplassene vi mellomlander på, men de små føttene har godt av å bevege seg litt mellom flyvningene. Nå fikk jeg hvert fall litt boost og en ny seleverden åpenbarte seg. Anonymkode: a86d0...505
LucyHoneychurch Skrevet 25. april 2017 #8 Skrevet 25. april 2017 Disse er supersøte https://www.littlelife.com/products/toddler-daysacks jeg brukte en slik på min datter i London da hun var 15 mnd. Genialt. Som deg har jeg ingen barn å miste, og vil gjerne at de skal slippe å sitte i vogn hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #9 Skrevet 25. april 2017 Begge mine har hatt (minste har fortsatt) en liten sekk med spenne rundt bryster og et bånd som kan tas av og på. Perfekt til flyplass, gåing i by ol for mine viltre jenter som ikke ville stå i ro eller leies. Kjøpte sekken på handysize. Sekken er kjempefin og sitter godt på 1-4 åring og de synes det er så stas å ha egen sekk med noen småting oppi. Anonymkode: 76786...e48
Gjest Skrevet 26. april 2017 #10 Skrevet 26. april 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk, jeg fant noen nå som man fester i min og barnas hånd, med et sånn spiralbånd av plast i mellom. Tror du det kan funke vel så bra som en liten ryggsekk? Anonymkode: a86d0...505 Ja så lenge ungen "godtar" å ha den rundt hånden. Om det er løkke i begge ender kan du prøve det og om det ikke går kan den f.eks festes bak i buksen eller en hvilken som helst sekk.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #11 Skrevet 26. april 2017 http://www.barnashus.no/zero2four-gasele-vognsele-sort-11559.html Sammen med en sånn https://www.hundepoter.no/products/flexi-neon-reflect?gclid=CjwKEAjw5_vHBRCBtt2NqqCDjiESJABD5rCJrWZY-ZJWv1QxOCLDRgjgUahPqFXMyLktpNuaarf9LxoC8Ovw_wcB Anonymkode: 3f832...a2d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #12 Skrevet 28. april 2017 synes det er sykt med barn i bånd, de er ikke en hund eller et annet vildyr Anonymkode: 7ca18...bed
Superdolly Skrevet 28. april 2017 #13 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: synes det er sykt med barn i bånd, de er ikke en hund eller et annet vildyr Anonymkode: 7ca18...bed Nei, du har helt rett! Mye bedre at de får lov å stikke av som de vil på store flyplasser eller i storbyer i utlandet! Så klart! Og er man så hysterisk at man ikke har lyst til det, kan man jo bare tviholde på den lille hånden så hardt at ungen får store blåmerker. Ikke noe problem! (Bare i tilfelle du ikke forsto det: Jeg var sarkastisk. Du forstår det, at noen barn vil ikke leies og gjør alt for å vri hånden sin ut av mammas. Noen barn vil ikke sitte i vogn hele tiden, og klarer å vri seg ut av den. Noen barn har ikke utviklet konsekvenstenkingen, og forstår ikke at de kan bli borte for mamma og pappa hvis de stikker av eller til og med påkjørt hvis de løper ut i en trafikkert gate. Og noen av oss tar ansvar for slike barn, for vi har ingen barn å miste. Så da sikrer vi oss, om vi så må bruke bånd.)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #14 Skrevet 28. april 2017 Jeg har prøvd både sele med bånd rundt hånden og sele rundt brystet ( à la vognsele men med langt bånd til å holde i) og anbefaler absolutt den som er som en vognsele. De til å ha rundt hånden skapte i hvert fall irritasjon hos min lille, men gåselen rundt brystet la barnet ikke merke til en gang. Jeg passet på at den alltid var slakk, med mindre en farlig situasjon var i ferd med å oppstå. Det er rett og slett gull verdt når man beveger seg steder med mye mennesker, trafikk eller dypt vann og man har en liten en som ikke vil bli båret eller sitte i vogn eller ikke har muligheten til å bruke vogn, slik som på flyplass. Jeg skjønner ikke at det vekker så mye harme hos så mange. Som sagt la ikke min lille viltre merke til det en gang fordi båndet aldri var stramt med unntak av i noen veldig få situasjoner. Anonymkode: b3198...cfe
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #15 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: synes det er sykt med barn i bånd, de er ikke en hund eller et annet vildyr Anonymkode: 7ca18...bed Hvor mange ville dyr har du sett folk ha i bånd? (villdyr med to l'er) Om noen brukte et slikt bånd bestandig bare de beveget seg utenfor egen utgangsdør, da kunne du snakket om sykt, da ville foreldres angst hemme barnet. Men å bruke det slik Hi skal, det er bare sunn fornuft og ansvarlig. Fremmede omgivelser med veldig mange andre, lett å komme fra hverandre, barnet trenger å bevege seg mellom flygninger. Hi, har ikke tips til deg, men ser du har fått det over. God tur når den dagen kommer Anonymkode: c58bf...d6b
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. april 2017 #16 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: synes det er sykt med barn i bånd, de er ikke en hund eller et annet vildyr Anonymkode: Men det er litt sykt hvis de blir borte på en flyplass eller annen folkemengde eller overkjørt også. Enig i at man ikke kan gå med barna i bånd i det daglige selvfølgelig, men enkelte ganger er det faktisk et godt hjelpemiddel som ikke er skadelig.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2017 #17 Skrevet 28. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: synes det er sykt med barn i bånd, de er ikke en hund eller et annet vildyr Anonymkode: 7ca18...bed Hva slags villdyr går man med i bånd? Og du har rett, ingen av barna er dyr, men det er tre av dem og jeg har bare to armer. Ingen av de er spesielt glad i å leie heller, jeg ser for meg mange potensielle konflikter og dårlig stemning dersom jeg ikke er litt kreativ. Denne turen skal være hyggelig for alle og få gjør vi det beste ut av det. Jeg var forberedt på litt bitching rundt dette tema, men ser jo at de absolutt fleste er enig i at det er en god løsning noe som gjør meg enda mer sikker i min beslutning. Anonymkode: a86d0...505
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #18 Skrevet 29. april 2017 synes det uansett er syk ,min mening, dere har deres Anonymkode: 7ca18...bed
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #19 Skrevet 29. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: synes det uansett er syk ,min mening, dere har deres Anonymkode: 7ca18...bed Hva er sykt med det? Anonymkode: 07791...7f6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: synes det uansett er syk ,min mening, dere har deres Anonymkode: 7ca18...bed Du får mene hva du vil. Jeg er voksen nok til å mene at trygge, utforskende barn er viktigere enn fremedes mening. Anonymkode: bee8a...83f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #21 Skrevet 29. april 2017 Tenkte selv å kjøpe dette til min ettåring. Skal til Kristiansand dyrepark i sommer og hun kommer garantert ikke til å akseptere å sitte i vogna hele tiden. Hun er så utrolig rask og nysgjerrig også. Blir helt svett av å passe på den aktive ungen 😅 Anonymkode: 678dd...cb0
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #22 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva er sykt med det? Anonymkode: 07791...7f6 Men hva anbefaler du at man skal gjøre da? Kan jo ikke la 1,5 åringen løpe seg bort på flyplass eller lignende? Jeg får ikke mine til å holde i hånda, De hater det og de er raske til beins og ikke engstelige av seg, dvs ikke av den typen som holder seg i buksebeinet mitt på ukjente steder. Den minste har dessuten lett for å få armen ut av ledd, skal svært lite til og jeg kan ikke holde igjen når hun ikke vil. Anonymkode: 76786...e48
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #23 Skrevet 29. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva anbefaler du at man skal gjøre da? Kan jo ikke la 1,5 åringen løpe seg bort på flyplass eller lignende? Jeg får ikke mine til å holde i hånda, De hater det og de er raske til beins og ikke engstelige av seg, dvs ikke av den typen som holder seg i buksebeinet mitt på ukjente steder. Den minste har dessuten lett for å få armen ut av ledd, skal svært lite til og jeg kan ikke holde igjen når hun ikke vil. Anonymkode: 76786...e48 Jeg regner med at du siterte feil person nå? Anonymkode: 07791...7f6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2017 #24 Skrevet 29. april 2017 Ja, sorry den havnet et hakk for langt ned tror jeg. Så ikke sånn ut da jeg trykket, men dere skjønner det likevel! Anonymkode: 76786...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå