Gå til innhold

Mannen har vært utro - trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er godt voksne, vært sammen i 18 år og har barn. Ikke spør hvordan det er mulig (lang historie), men han trodde forholdet vårt var over etter 18 år mens jeg trodde fremdeles vi var et par selv om forholdet var dårlig. Iallefall, han gikk videre som han selv sier, og traff ei ny, selv om vi fremdeles bodde under samme tak. Dette varte i 3-4 mnd før jeg fant ut av det. Han droppet hun nye med en gang da han skjønte at jeg virkelig ikke skjønte at vi ikke var oss to lenger og at jeg ville prøve å få forholdet vårt til å fungere. 

Det har nå gått litt over 3 uker siden dette skjedde. Jeg og mannen har det igrunnen ganske bra sammen nå selv om følelsene mine svinger veldig. Han ønsker ikke lenger å snakke så mye om dette, han mener jeg vet alt jeg trenger å vite mens jeg ikke er ferdig med å bearbeide og akseptere dette enda. For meg var han utro, men selv mener han at han ikke gjorde noe galt siden han var helt sikker på at vi hadde brutt. Han var langt nede og hun var bra for han.

Nå kjenner jeg at jeg har lyst til å se denne dama, se hvem hun er. Hun bor halvannen time unna her, så da må jeg evt kjøre helt dit og vente utenfor huset hennes for å se om hun plutselig skulle dukke opp. Egentlig har jeg lyst til å snakke med henne også, kanskje mest for å sjekke om mannen min er helt ærlig...men det kommer han aldri til å godta. Tror jeg bare lager et helvete om jeg skulle gjøre det. Dessuten har han jo innrømmet at han har gjort det verst tenkelige, så det blir i såfall for å få informasjon på detaljnivå. Kanskje også høre hva han egentlig har sagt om meg. Men jeg skjønner jo at jeg er helt på trynet her, samt at hun sikkert ikke ønsker å fortelle meg noe som helst. 

Hva gjør jeg videre? Hvordan kommer jeg over dette?

Anonymkode: debb1...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mannen din helt fjern? Hvordan kan man bare anta at et 18 år langt forhold er over over uten å prate om det?

Jeg ville gått i terapi. Både alene og i parterapi. Mannen din bør legge alle kortene på bordet, og være forberedt på å svare på spørsmålene dine. Du må finne ut av om dette er noe du kan leve videre med. 

Anonymkode: c9e51...80b

Skrevet

Stakkars deg.. :( Vet ikke hva jeg kan si for at du skal komme over det. 

Jeg hadde nok ikke greid å gå videre med forholdet, slik som jeg ser på ting i dag, men det betyr ikke at det er det som er riktig. Han trodde dere hadde brutt, hvordan en så alvorlig misforståelse har funnet sted er jo vanskelig å forstå.

Dere trenger iaf helt klart hjelp. Kanskje terapi kan hjelpe dere? Å søke opp denne dama gjør nok bare vondt verre. Å få mer detaljer kan nok også bare gjøre mer skade enn godt. Du vet at han har vært både psykisk og fysisk utro mot deg, og det er jo det som teller her. 

Du må få lov å være trist og lei deg og greve og spør, og det må også mannen forstå. Men på et visst punkt må du også slippe tak slik at dere kan få det bra igjen, sammen som en familie og som par.

Det er bare du som sitter med svaret på hvor mye dere som par tåler.

Klem til deg! <3 

Anonymkode: 19860...869

Skrevet

Jeg sier ikke at vi ikke har pratet om det og jeg sier ikke at det er han som har vært fjern. Feilen ligger vel like mye hos meg. Forholdet vårt har vært ustabilt lenge, og vi har slengt ut av oss noen ganger at vi har det best alene. Nå var vi også på fam.vern.kontoret og mannen sa at han ikke ville mer og jeg sa ok...selv om jegikke mente det. Men siden det har vært litt sånn før også, samt at vi fortsatte å  bo sammen akkurat som før, vi snakket om at vi trengte ny bil, vi snakket om sommerferien, påskeferien, han ga meg roser før jul, jeg var syk og ba han aldri forlate meg, han ville ikke avklare hvor mye jeg skulle få ut av boet, ville ikke bli med meg i banken, ba meg aldri finne noe nytt, snakket ikke om deling av unger, ringte ikke mekling og han var rett og slett motvillig på alt jeg spurte om, så jeg antok at vi fremdeles var et par og at det vi sa på fam.vern.kontoret igjen var uten alvor. Mens han mente at denne gangen var det protokollført så nå gjaldt det.

Skrevet

Hvorfor vil du vite disse detaljene? Om han har grisepult henne veggimellom, er det noe du ønsker og trenger å vite?

Mest sannsynlig var hun ikke så interessant siden mannen vil avslutte med henne. Er ikke det tilstrekkelig svar?

Jeg hadde tilgitt mannen. Jeg ser ikke på sex med andre som verdens undergang. For meg er det mye mer viktig om mannen satser på meg i hverdagen eller ikke. Om han velger meg. Hver dag. Om han vil meg godt. 

Deres forhold trenger ikke ha noe med hun andre dama å gjøre. Det er det du som bestemmer. 

Anonymkode: d91df...76b

Skrevet

Sier igjen, det er bare du som vet hva du og dere tåler.

Det var nok en dyrekjøpt erfaring, og si noe du ikke mener som at det nå er slutt :o Likevel må du nok ta litt av skylden her, som du selv sier. Likevel mener jeg han skulle ha avklart alt før han innledet noe annet. Ikke minst at han skulle ha blitt ferdig med deg FØRST. Så derfor skjønner jeg at du føler at det har vært et svik.

Til hans forsvar har dere begge hatt dårlig kommunikasjon, og dere har begge vært stygg med hverandre..

Her må du faktisk bare finne ut av hva det er du vil. Hvorfor vil han plutselig være sammen med deg nå? Hvis dere begge virkelig vil satse på hverandre så må du også bestemme deg for at dette skal gå i glemmeboka. Dere har begge to litt skyld i dette (selv om at jeg fremdeles mener mannen har mest skyld her).

Skrevet

Begynner navnet hans på K?

Anonymkode: 90fe9...3f0

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Nei, det begynner ikke på K. Har du møtt en sånn type?

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhhh... Det bor 5 millioner mennesker i Norge. 

Til opplysning. 

Anonymkode: d91df...76b

Skrevet

Ikke rart at han trodde det var slutt og bare et spørsmål om når dere skulle snakke ordentlig om hvordan der skulle gå frem i bruddet.

Han har nok vært redd for å bli alene, og undersøkt mulighetene sine. Den jeg synes synd på her er ikke deg, men hun som han innledet et forhold til, som kanskje har trodd at det nå var ham og henne.

Anonymkode: 4b8b6...c66

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart at han trodde det var slutt og bare et spørsmål om når dere skulle snakke ordentlig om hvordan der skulle gå frem i bruddet.

Han har nok vært redd for å bli alene, og undersøkt mulighetene sine. Den jeg synes synd på her er ikke deg, men hun som han innledet et forhold til, som kanskje har trodd at det nå var ham og henne.

Oi! :o 

Tenk å være så slem.. Ikke synd på henne?

Vel, jeg synes også synd på den jenta som kanskje trodde at hun skulle få seg type, men synes faktisk en familie hvor barn er involvert og 18 år bak seg er mer verdt, og mer "synd" dersom det skulle brytes opp.

Alle par opplever vel kriser i større eller mindre grad igjennom et langt forhold. Man kan miste hverandre helt, men det at man kan velge hverandre hver dag, det at man kan ha en trygg grunn for seg, barna og familien som helhet står sterkere enn et flyktig innledet forhold som bare har vart noen måneder.

Men ja, det var synd på den unnskyldige parten oppi dette. Det er jeg enig i, men der kan bare mannen holdes helt ansvarlig, og ikke henne. Hun tvang ikke mannen til ha innlede et forhold.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han traff henne henne en uke etter siste time på fam.vern.kontoret, så han kunne vært real oc møtt meg da jeg spurte om ting dom hadde med bruddet å gjøre hvis han virkelig ville ha meg ut av huset. Jeg føler han gikk bak ryggen min og egentlig sjekket ut forholdet med henne først før han evt avsluttet med meg. Hvorfor ellers snakket han med meg om ting som vi ville snakket om som et par? Framtidsrelaterte planer som angikk oss som par, ferier, bilparken vår osv osv. Og det gikk hele 4,5 mnd  fra siste møte på fam.vern.kontoret til jeg fikk vite om dette, via en telefon fra hennes mann om at de var utro begge to... Altså hadde min mann mer enn nok tid til å ta denne samtalen med meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...