Gå til innhold

Hjelp en plantemorder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt forferdelig dårlig på å holde liv i planter og blomster, det eneste som står i et par uker her er snittblomster, alt annet, da også kaktus, dør raskere enn jeg tør å innrømme.

Det går forsåvidt greit at jeg ikke klarer planter inne, kjøper mye roser og slikt, så det er noe her inne, men uteblomster, hva gjør jeg med det?Jeg skulle så gjerne hatt en litt fin hage, men skjønner aldri hva jeg burde kjøpe eller hvordan holde det ved like.. I fjor brukte jeg skikkelig lang tid på å få til et bed i skråningen i hagen, brukte flere tusen kroner på blomster som skulle være enkle å vedlikeholde, men etter noen uker døde de likevel. Akkurat der tror jeg feilen var at jorden ikke var god nok, for det var helt umulig å få til :P

MEN, blomster i Potter må da være mulig å få til? Prydebusker eller hva som helst?

Noen som har noen tips til planter/blomster man kan ha i Potter og krukker som trenger så lite vedlikehold som mulig?

Anonymkode: bf16b...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potter og krukker er mye mer vedlikeholdskrevende enn å plante på friland. Hva plantet du i fjor?

Anonymkode: d3d8e...507

Skrevet

Lag blomstereng, kjøp frø og spre ut i skråningen din. Ikke vann for mye, men blir det en veldig tørr sommer kan du vanne litt.

Ungene her planter ting som blomkarse, solsikke, erteblomst osv, de gror av seg selv helt uten stell.

Anonymkode: b7102...5bf

Skrevet

Takk for svar :) Jeg plantet en grønn busk av noe slag, husker ikke hva den het, men den skulle trenge lite vann, tåle både sol og skygge og ellers lite vedlikehold. Var en sånn som skulle vokse utover bakken, krypplante/busk (!?) av noe slag? Haha, unnskyld, dette er jeg så dårlig på. Det vokser altfor mye ugress i den skråningen, så jeg kommer ikke til å plante der på nytt.

Trodde potter og krukker var enklere fordi de ikke trengte luking osv, bare vann og evnt litt kalk innimellom? Så lite vet jeg, da :P

Kanskje bare gi opp og pynte hagen med noe annet..

Anonymkode: bf16b...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...