Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Har aldri hatt noen problemer med ryggen før, noengang. Men for noen dager siden begynte jeg å få smerter, og de har bare økt på. Gjør ikke så vondt når jeg sitter og ligger i ro, men ved bevegelse er det helt sinnsykt vondt. Tårer-i-øynene-vondt liksom, og jeg har høy smerteterskel. To dager før smertene kom, så løftet jeg tunge ting i forbindelse med flyttehjelp, men det var overhodet ikke vondt da jeg løftet.. Hva kan ha skjedd? Håper det går over av seg selv? Erfaringer? Anonymkode: 7f655...351
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Huff, blir bare vondere og vondere.. Nå er det vondt å gå også. Merker at smerten sitter i hovedsak på høyre side, og helt ned på rumpa.. Ingen som har erfaringer? Anonymkode: 7f655...351
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 Kiropraktor eller naprapat, de vil hjelpe deg. Du kan ha fått en låsning mens du løftet tungt, og/eller at muskulaturen har stivnet så mye i etterkant at det gir deg smerter. Tøy hoftebøyeren og setemusklene (google om du ikke vet hvordan), og så ringer du terapeut i morgen. Anonymkode: 53da9...679
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 Kom deg til lege! Du kan ha fått prolaps. Da skal du i hvertfall IKKE til kiropraktor. Anonymkode: a180c...3c5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kom deg til lege! Du kan ha fått prolaps. Da skal du i hvertfall IKKE til kiropraktor. Anonymkode: a180c...3c5 Feil! Kiropraktorer er faktisk bedre på å undersøke om det er prolaps eller ikke enn det de fleste leger er. Og det er ikke rart siden de er spesialisert på rygg, noe legene ikke er. I tillegg har også kiropraktorer mulighet til å henvise pasientene til spesialister eller bildeundersøkelser. Kiropraktorer justerer ikke på et prolaps, det sier seg selv. Men de kan justere over eller under et prolaps noen ganger, og det vil minske belastningen på selve prolapset. Anonymkode: 53da9...679
Alenepappan Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 Dette høres ut som en typisk L4 prolaps. Den beste medisinen er å komme deg ut å gå i ulendt terreng, ja det gjør sinsykt vondt, en prolaps er noe de fleste har, men i ditt tilfelle renner vesken "oljen" mellom virvlende ut å treffer nervene som slynger seg rundt ryggraden. Egen erfaring: jeg får hjelp av kona til å få på meg klær å stå opp av senga. Så bruker jeg krykker får å avlaste ryggen til det slipper litt. Smerten er helt for jæ..... Må virkelig manne meg opp får vært skritt. Men det blir bedre, du lærer deg å leve med det rett å slett. Det kan opereres men er siste utvei. Ta kontakt med lege. Det finnes kurs får dette. Kalles ryggskole. Der lærer du å lytte til ryggen din. Medisiner ibux. Mange leger gir muskelavslappende, noe som forværelse dette. Er det noe du trenger nå så er det muskler til å kjempe imot. Med tiden vil du kjenne at den kommer tilbake da er det bevegelse å forsiktighet som funker får min del. Vanlig fysioterapi kan virke bra da musklene dine virkelig blir brukt får å avlaste prolapsen. Oppsøk lege å nevn dette å hør hva han mener. Ps jeg er ikke lege. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #7 Skrevet 26. april 2017 Du hadde helt rett.. Var hos lege idag, og det er en prolaps. Fikk resept på voltarol og beskjed om å gå mest mulig. Har allerede gått noen 5km idag, og har bestemt meg for at dette skal jeg bli kvitt raskest mulig.. Takk for rådene dine Anonymkode: 7f655...351
Anonym bruker Skrevet 26. april 2017 #8 Skrevet 26. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du hadde helt rett.. Var hos lege idag, og det er en prolaps. Fikk resept på voltarol og beskjed om å gå mest mulig. Har allerede gått noen 5km idag, og har bestemt meg for at dette skal jeg bli kvitt raskest mulig.. Takk for rådene dine Anonymkode: 7f655...351 Voltaren mente jeg Anonymkode: 7f655...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå