Gå til innhold

6 åringen vil ikke drikke melk lenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det noe?

andre alternativ? 

Liker drikkeyoghurt og vanlig yoghurt. 

Har alltid tatt seg et glass til frokost og kvelds. Nå nekter hun. 

Begynte å like melk sent, rundt 2 år før hun ville ha noe særlig. Fikk mme siden amming ikke fungerte. Har det noe å si? 

Ser at ettåringen her ikke vil ha melk heller. Rynker på nesen. Hun får mme morgen og kveld i stedet for. Da drikker hun kanskje 100ml pr gang. 

Anonymkode: 91d69...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ett av mine tre barn liker melk. Andremann drakk aldri melk. Tredjemann er allergisk sålangt. Vi får se hva som skjer,han er bare 7 måneder. Poenget er at de spiser andre kilder til kalsium,feks rømme spiste andremann,ost,jeg brukte melk i matlaging osv. Det må ikke glass til for at man skal innta melk. Mine to eldste spiser musli med melk.

Anonymkode: ab345...3d4

Skrevet

Ser ikke problemet. Ingen av mine 4 barn har drukket melk. 

Anonymkode: 544ee...93d

Skrevet

2 av 4 drikker melk her. 

Dvs de har melk på frokostblanding og oboy når de har det,da, 

ellers er det yoghurt og ost

drikker vann stort sett , eller saft/juice av og til.

Skrevet

Jeg drikker ikke melk, men mannen min gjør det.

Sammen har vi 4 barn, et av dem drikker melk mens de tre andre nekter.

Det spiller da ingen rolle, vi mennesker er ikke avhengig av melk ;)

Jeg synes melk er slimete og ekkelt å drikke, jeg foretrekker vann. Men jeg bruker jo melk og melkeprodukter i matlaging, jeg spiser yoghurt, jeg spiser ost, så næringen fra melk får jeg absolutt i meg. Det gjør barnet ditt også.

Anonymkode: cf021...80b

Skrevet

Min litt lille småspiste begynte å få sjokomelk av helmelk for et år siden og har skutt 10 cm i være det siste året. Jeg aner jo ikke, men føler det er en sammenheng. Han har heller ikke vært noen melkedrikker, og litt småspist, litt lav og ikke fett på kroppen, bare muskler. Han er likedan nå, bare 10 cm høyere og tilsvarende tyngre.

Anonymkode: 26144...b4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...