Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #1 Skrevet 25. april 2017 Hele huslånet står på mannen fordi han kjøpte før vi giftet oss. Vi har ikke gjort noe med det, for det har fungert greit. Nå søkte vi/han om refinansiering og da legge på 300 000. Fikk avslag. Men hvorfor? Situasjonen er slik: - Husets verdi er satt til 3,1 mill ca - Lånet han har er på 1,4 mill. - Han har alltid betalt til tiden osv, ikke noe å si på det. Vi ønsker å øke med 300 000 for å betale litt smålån og litt oppussing. Jeg kan ikke helt skjønne at han ikke får det når husets verdi er så mye høyere enn lånet.... er det fordi hans lønn er for lav slik at de tror han ikke vil klare å betale det? For han kan jo egentlig da bare selge huset, sitte igjen med 1,5 mill ca, betale det vi hadde tenkt og så ta med 1,2 mill til en annen bank og få et nytt boliglån der med den egenkapitalen.... det høres jo ikke ut som en "god deal" for den nåværende banken.... Forklar meg....? Anonymkode: ef40a...d3d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #2 Skrevet 25. april 2017 Syntes dette hørtes rart ut. Jeg hadde bedt om en begynnelse for avslaget og evt hørt med andre banker. Det er fin verdi på huset og lite lån alt i alt. Anonymkode: c1b48...aa3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #3 Skrevet 25. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Syntes dette hørtes rart ut. Jeg hadde bedt om en begynnelse for avslaget og evt hørt med andre banker. Det er fin verdi på huset og lite lån alt i alt. Anonymkode: c1b48...aa3 Ja, er det jeg også mener.... vil jo ikke bli noe problem å få lån andre steder.... mannen har ikke noen superlønn (bhg ansatt), men han er fast ansatt i 100%. Om han ikke hadde klart å betale hadde jo banken hatt sikkerhet i huset (ikke at det hadde skjedd). I tillegg kan jeg ordne solide kausjonister ved et nytt lån om det hadde vært nødvendig. Skjønner ikke helt.... HI Anonymkode: ef40a...d3d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #4 Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, er det jeg også mener.... vil jo ikke bli noe problem å få lån andre steder.... mannen har ikke noen superlønn (bhg ansatt), men han er fast ansatt i 100%. Om han ikke hadde klart å betale hadde jo banken hatt sikkerhet i huset (ikke at det hadde skjedd). I tillegg kan jeg ordne solide kausjonister ved et nytt lån om det hadde vært nødvendig. Skjønner ikke helt.... HI Anonymkode: ef40a...d3d Jeg har ei venninne som kjøpte hus alene. Hun står på alt lånet men fikk mer i lån fordi hennes samboer bodde der og betalte uten å stå på papirer (han hadde gamle anmerkninger han måtte rydde opp i å fikk ikke lån). Så forhør dere litt. Greit at lønna kanskje ikke er den beste men dere er to stk og det er god verdi i huset. Så hør med andre banker . Anonymkode: c1b48...aa3
Førstemann Skrevet 25. april 2017 #5 Skrevet 25. april 2017 Hvis det er han som har søkt om lån, så kan det jo være derfor. Hvis han kommer over 5 ganger inntekt på seg, så får han jo avslag. De regner jo ikke med din inntekt hvis ikke dere har søkt om et felles lån.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #6 Skrevet 25. april 2017 Jeg brukte siden penger.no når jeg byttet bank og angrer ikke. Fikk nytt lån, lave rente og utvidet lån. Anonymkode: 211c7...2e5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2017 #7 Skrevet 25. april 2017 Det er lovbestemte regler for hvor mye bankene kan låne ut i forhold til inntekt. Akkurat som det er lovbestemt hvor mye egenkapital man må ha. Hvorfor kan ikke du kjøpe deg inn i huset da? Må vel lønne seg for deg det? Om dere refinansierer med deg som medlånetaker eller om du låner penger med sikkerhet i huset så dere betaler på hver deres lån men eier sammen. Anonymkode: 88429...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå