Gå til innhold

Sønnen er gitt opp av helsevesenet. . Hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja

La oss sende alle som ikke er fornøyd til utlandet. Først sender vi ham til Russland- han får ikke svar der. Så får vi prøve Tyskland- ingen svar å få. USA da- nei, jaggu ingen svar her heller.. Når skal streken settes? Nå er den satt! Er ikke foreldrene fornøyd, så er det jo bare å besøke ulike sykehus i utlandet på eget initiativ. Av egen lomme. ....eller, jobbe med barnet selv og forklare at slik ble det dessverre.. Legen har prøvd alt. Vi har vært heldige som har fått så mye god hjelp i så mange år. Nå må vi være takknemlige over at vi har fått på plass denne tømmingsregimen. Dette kommer til å gå bra! Bla bla bla.. Du skjønner poenget. 

Anonymkode: 63745...f8c

Når Norge ikke har kompetanse på dette, bør man sjekke om det finnes steder i utlandet der man kan få hjelp. Enkelte medisiner og behandlingsmetoder som er vel utprøvd i mange land, blir ikke kjøpt inn av Norge fordi det er for dyrt. Les om kreftmedisinen som har blitt benyttet i Sverige i 10 år før den endelig kom til Norge. TI ÅR altså, og mange liv som kunne ha vært spart hvis man bare sluttet å tenke på penger hele tiden. Det er rart at ett av verdens rikeste land ikke har råd til behandlingsmetoder og medisiner som brukes i mange andre europeiske land.

Anonymkode: 05f1f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom legene ikke finner en fysisk grunn til dette, må det jo være en psykisk grunn. En kollega av meg har en datter som dreit på seg daglig med vilje. Hun hat også vært undersøkt på alle tenkelige måter i årevis. Viste seg at hun elsket oppmerksomheten.

Anonymkode: 5cabc...af4

Det må ikke være psykisk nei, det kan være at hjernen ikke mottar signaler fra tarmen om at den er full. Da kjenner ikke personen at det er på tide å gå på do, tarmen bare tømmer seg uten forvarsel. 

Anonymkode: f7688...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom legene ikke finner en fysisk grunn til dette, må det jo være en psykisk grunn. En kollega av meg har en datter som dreit på seg daglig med vilje. Hun hat også vært undersøkt på alle tenkelige måter i årevis. Viste seg at hun elsket oppmerksomheten.

Anonymkode: 5cabc...af4

Nå skriver jo HI at gutten er hemmet sosialt og plages med at han ikke kan overnatte hos venner, dra på cuper og lignende. Greit hvis man søker oppmerksomhet hjemme, men ingen ungdommer velger å få oppmerksomhet for å bæsje på seg fremfor å være med venner på overnatting og idrettsarrangementer!

Anonymkode: 05f1f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom legene ikke finner en fysisk grunn til dette, må det jo være en psykisk grunn. En kollega av meg har en datter som dreit på seg daglig med vilje. Hun hat også vært undersøkt på alle tenkelige måter i årevis. Viste seg at hun elsket oppmerksomheten.

Anonymkode: 5cabc...af4

Han har jo vært inne på på bup og hos psykolog. 

Anonymkode: 63745...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo vært inne på på bup og hos psykolog. 

Anonymkode: 63745...f8c

Det hadde denne jenta også. Det hemmet henne i aller høyeste grad, men hun gjorde det likevel med vilje. 

Anonymkode: 5cabc...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde denne jenta også. Det hemmet henne i aller høyeste grad, men hun gjorde det likevel med vilje. 

Anonymkode: 5cabc...af4

Men, da er vi tilbake til start. La foreldrene ta resten av jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange forskjellige meninger ja... vel, dere om dem. 

Han bæsjer ikke på seg med vilje. . Det er hans største frykt at noen skal oppdage det. Har hentet han i flere bursdager hvor han har surret rundt helt for seg selv med tårene i øynene pga uhell. 

Mulig vi har fått mer hjelp en vi er berettiget. ... viste ikke at vi hadde en pott hver... 

Men, å bare kutte han ut tvert er ikke greit.  Han trenger hjelp til å akseptere at livet er slik... og det hjelper ikke hva jeg sier. 

Da hadde vi jo ikke trengt psykologer... om mamma fikser alle problemer.  Så enkelt er det bare ikke.

Jeg gir meg hvertfall ikke så lett.. noen kan hjelpe han på den ene eller andre måten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kruttgutta4 skrev:

Her var det mange forskjellige meninger ja... vel, dere om dem. 

Han bæsjer ikke på seg med vilje. . Det er hans største frykt at noen skal oppdage det. Har hentet han i flere bursdager hvor han har surret rundt helt for seg selv med tårene i øynene pga uhell. 

Mulig vi har fått mer hjelp en vi er berettiget. ... viste ikke at vi hadde en pott hver... 

Men, å bare kutte han ut tvert er ikke greit.  Han trenger hjelp til å akseptere at livet er slik... og det hjelper ikke hva jeg sier. 

Da hadde vi jo ikke trengt psykologer... om mamma fikser alle problemer.  Så enkelt er det bare ikke.

Jeg gir meg hvertfall ikke så lett.. noen kan hjelpe han på den ene eller andre måten. 

 

Jada, la alle andre ta jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Du er morsom du Evamor. 

Jeg regner med de som tar jobben får betalt, så synes ikke så synd på dem. 

Ellers så skal jeg love deg at jeg har gjort en enorm jobb for min sønn. .. men det er ikke alt ho mamma klarer veit du. 

Anonymkode: ab8ad...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

He he.. Du er morsom du Evamor. 

Jeg regner med de som tar jobben får betalt, så synes ikke så synd på dem. 

Ellers så skal jeg love deg at jeg har gjort en enorm jobb for min sønn. .. men det er ikke alt ho mamma klarer veit du. 

Anonymkode: ab8ad...429

...og noen ganger så klarer faktisk ikke helsevesenet alt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Evablaum skrev:

Jada, la alle andre ta jobben. 

Shit, hva er ditt problem? Er snakk om en 13 år gammel gutt her. Vondt å se at det finnes mennesker som er så ufølsomme..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evablaum skrev:

...og noen ganger så klarer faktisk ikke helsevesenet alt heller...

Si meg, hadde du godtatt at ditt barn ble overlatt til seg selv uten noen form for oppfølging hvis barnet ditt var sykt? Svarene dine, og anonym over som jeg svarte, fremstår som særdeles uegnede som mødre ved å vise holdningene dere gjør her! Og hvis det var du som fremstod som anonym tidligere i tråden, hvorfor svarer du ikke på spørsmålene jeg stilte?

 

Jeg hadde aldri godtatt en slik avgjørelse på vegne av mitt barn, jeg hadde ikke godtatt det på mine vegne heller. All kudos til hi som står i det og kjemper for sin sønn! Barna våre har ingen kvote når det gjelder helsehjelp, de fortjener langt mer enn å bare være en journal som legene kan velge å legge til side!

Anonymkode: bfeec...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, kruttgutta4 skrev:

Her var det mange forskjellige meninger ja... vel, dere om dem. 

Han bæsjer ikke på seg med vilje. . Det er hans største frykt at noen skal oppdage det. Har hentet han i flere bursdager hvor han har surret rundt helt for seg selv med tårene i øynene pga uhell. 

Mulig vi har fått mer hjelp en vi er berettiget. ... viste ikke at vi hadde en pott hver... 

Men, å bare kutte han ut tvert er ikke greit.  Han trenger hjelp til å akseptere at livet er slik... og det hjelper ikke hva jeg sier. 

Da hadde vi jo ikke trengt psykologer... om mamma fikser alle problemer.  Så enkelt er det bare ikke.

Jeg gir meg hvertfall ikke så lett.. noen kan hjelpe han på den ene eller andre måten. 

 

Klart vi har en pott hver! Men det funker jo ikke sånn at man "bruker den opp", men det foretas vurderinger av innsats vs. forventet utfall, målt i eks. livskvalitet.

Poenget mitt tidligere er at det noen ganger ikke finnes svar. Helsevesenet har kanskje gjort det de kan mtp det somatiske, og det er ikke alltid de kan hjelpe mer. Videre er det ikke sånn at din sønn har en livstruende sykdom, selv om det åpenbart er en veldig lei situasjon han er i. Jeg tenker et nyttig fokus akkurat nå er på hvordan han kan leve med dette, heller enn hva det er som feiler ham. Så er det klart at fremtiden kan bringe nye løsninger og forklaringer, men det ser ikke ut til at svaret finnes akkurat nå. Bruk BUP el.l. for å hjelpe med akkurat dette, kanskje er det også nyttig når du tar kontakt med helsevesenet nå, om dette er perspektivet ditt. Altså, vi innser at vi ikke finner ut av dette per dags dato, men hvordan kan vi/han få hjelp til å leve med problemet sitt? Om dét er du insisterer på, hjelper du også helsevesenet til å hjelpe deg videre.

Anonymkode: 14fcf...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville også sett på muligheten for å få stomi/utlagt tarm. Er vel bedre at avføring kommer i en pose som lett kan skjules under klær enn at en tenåring må bæsje på seg eller bruke bleie. 

Anonymkode: a10a0...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...