Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #1 Skrevet 24. april 2017 Hvis dere kommer for sent pga ulykke på vei til jobb? Det var en større ulykke omtalt i media (altså lett å sjekke at det stemte) som skapte kaos og stengt vei. Jeg ble heldigvis ikke trukket, har en hyggelig sjef som så at sånt skjer og det kan man ikke noe for, men venninna mi som satt på med meg ble trukket 2 timer (annen jobb) pga dette. Anonymkode: 39696...5d1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #2 Skrevet 24. april 2017 Aldri trekk i lønn. Kommer vi for sent tar vi igjen. Men etter det du opplevde hadde ingen tatt igjen heller. Anonymkode: c6973...f10
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #3 Skrevet 24. april 2017 Jeg er leder og pga det du forteller hadde jeg ikke trekt i lønn. Men jeg forventer at du ringer og forteller at du blir forsinket. Anonymkode: aebe2...4d6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #4 Skrevet 24. april 2017 Nei, men så jobber jeg ekstremt mye gratis så om jeg kommer noen timer for sent sånn dann og vann så spiller ikke det noe rolle . Sier selvsagt ifra Anonymkode: 8a2e9...4b2
Iiiiik Skrevet 24. april 2017 #5 Skrevet 24. april 2017 Nei, men jeg har heller ikke fast arbeidstid. Da jeg jobbet på sykehus, og kveldsvakten måtte blitt over hvis nattevakten kom for sent. Der ble en av nattevaktene etter hvert trukket i lønn for forsinkelser, han kom for sent veldig ofte. Hadde alltid veldig "gode" grunner, men det ble veldig mange av dem.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #6 Skrevet 24. april 2017 Ja vi ga begge beskjed til våre arbeidsplasser. Anonymkode: 39696...5d1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #7 Skrevet 24. april 2017 Nei. Men vi har fleksibel arbeidstid så jeg tar det selvsagt igjen. Anonymkode: fd54a...967
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #8 Skrevet 24. april 2017 nei, det hadde jeg ikke blitt. hadde sendt sms til sjefen om jeg kom senere enn 09 (da liker han å vite hvordan vi er bemannet for dagen, og kan fordele oppgaver) hadde neppe jobbet inn tiden, siden jeg har ørten timer jeg aldri får avspasert. Anonymkode: af5e5...997
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 24. april 2017 #9 Skrevet 24. april 2017 Nei, vi blir aldri trekt i lønn og vi må heller ikke jobbe det inn igjen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #10 Skrevet 24. april 2017 Jeg er helt for at man må jobbe inn eller trekkes for ting man selv er skyld i, forsentkomming er ikke bra. Men synes ærlig talt det er veldig sært å kreve at det brukes av avspasering for at man havner i en ulykke. Det er ikke noen lov om at man må få fri, men jeg tenker at ved en ulykke som gjør at all trafikk stoppes bør arbeidsgiver vise skjønn, det er neppe noe som skjer ofte. Anonymkode: 39696...5d1
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #11 Skrevet 24. april 2017 Har bare opplevd å komme i en slik ulykke en gang, og det var på vei hjem fra jobb. Dødsulykke med moped, så trafikken sto bom stille i begge retninger. Alle som kunne hjulpet med å hente i barnehage ville også blitt stående i køen så jeg måtte bare ringe barnehagen og si jeg ikke rakk hente før stengetid.... Gjaldt jo flere enn meg da, var flere foreldre som sto i samme kø, så de ansatte på seinvakt fikk ikke gått hjem. Ingen fikk "bot", det er jo sånn som kan skje en sjelden gang. Hadde det vært på vei til jobb hadde jeg blitt trukket, for vi stempler inn. Anonymkode: 0bf51...127
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #12 Skrevet 24. april 2017 Ja det gjør vi om vi ikke jobber det inn etter egentlig endt arbeidsdag. Vi stempler oss inn og ut hver dag, så vi får det vi har stemplet for. Jeg glemte å stemple ut når jeg måtte med ene barnet på legevakta. Litt hektisk for å få ting til å gå på jobb før jeg dro så da glemte jeg det. Ble ikke trukket pga det, det syns ikke min sjef han trengte. Barnet er over 12 år så har ingen sykebarn dager å ta av, men egentlig kan jeg få utvidet sykebarn dager pga to kronsik syke unger. Aldri følt behovet siden det er så enkelt å bytte en vakt slik at dette går, det gjorde jeg somofts når jeg hadde sykebarn dager også. Så det er nok mulig derfor sjefen er grei med meg i alle sammenhenger. Hørt mange andre på jobb blir trekt for det ene og det andre, men jeg har aldri blitt trukket noe. Nå er jeg den som kommer og låser når det er sykdom og ingen som er på jobb har nøkler og kan ta det sist vi gjør. Slikt gjør meg ingen ting såfremt jeg slipper å jobbe hele vakta. Andre gidder ikke svare tlf om noen ringer for å spørre om noe engang. Anonymkode: 8844a...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå