Gå til innhold

Hva tenker dere om Valdres saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryktelig tragisk sak.

Rettssaken startet i dag.

Anonymkode: 446da...50f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er mange som har sviktet, men at det først og fremst er mor som har sviktet mest.Når jenta taper 20 kilo på kort tid, og moren likevel velger å ikke følge opp kontroller, men heller gjemme seg på en hytte uten kontakt med andre, er det hennes hovedansvar at utfallet ble slik det ble.

Skrevet

Ja mor har sviktet det er helt klart.

Og de rundt har sviktet som ikke har sett hvor galt alt egentlig var opp igjennom.

Skrevet

Merker jeg ikke kan skrive noe som helst om denne saken uten å bli utestengt permanent fra forumet...

Det er helt forferdelig! Helt grusomt tragisk. Jeg har min egen påstand, men kan jo selvfølgelig ikke skrive det her.

Skrevet
2 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Merker jeg ikke kan skrive noe som helst om denne saken uten å bli utestengt permanent fra forumet...

Det er helt forferdelig! Helt grusomt tragisk. Jeg har min egen påstand, men kan jo selvfølgelig ikke skrive det her.

Bare vent til vitnene kommer og begynner å uttale seg.

Skrevet

Satser på rettferdighet og at hun blir dømt. Man gjemmer seg ikke på en hytte og ser at sitt barn sakte dør, man banker på alle de dører man kan og tar i mot all hjelp man kan få!

Anonymkode: 02d48...322

Skrevet

Jeg så et intervju med mor, og endret helt mening etter det intervjuet. Håper rettferdigheten seirer og at mor får den straffen hun fortjener. Stakkars lille jenta som ble sviktet av alle, da først og fremst sin egen mor. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare vent til vitnene kommer og begynner å uttale seg.

Ja, jeg er "spent". Det er jo ikke til å stikke under en stol at det i hovedsak er en person her som har sviktet noe så forferdelig. 

Skrevet

Husker jeg leste en artikkel i budstikka for ett års tid tilbake som omhandlet denne saken, hvor naboer osv hadde uttalt seg. Moren virker IKKE frisk. Jeg håper hun blir dømt til fengsel og ikke tvungent psykisk helsevern. 

Anonymkode: 83bd5...91a

Skrevet

Synes det er svært vanskelig å mene noe om en slik sak. 

Det burde det være for de aller aller fleste andre også. 

La rettsprosessen gå sin gang, så er det fryktelig at media grafser på den måten den gjør. 

Anonymkode: bba99...9da

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661

Tenker jenta ble sviktet av flere over tid.. Men også av sin egen mor. Hadde det vært mitt barn hadde jeg stått på døra til sykehuset... 

Anonymkode: 4063f...4c7

Denne artikkelen gir jo et inntrykk av en veldig bekymret og innvolvert mor og et skolemiljø som ikke er preget av mobbing og utestegning slik mor hevder. Har i mine år som pedagog møtt noen få foreldre som dette som overbeskytter eget barn og tolker små hendelser de aller fleste vil anse som bagatellmessige og slikt som hender barn imellom. En sak har alltid flere sider men at mor er i ubalanse på et vis er det lite tvil om, å se sitt barn ha BMI på under 10 og ikke forstå at hun var i livsfare får jeg ikke til å stemme. Jeg ville kjempet meg inn, lenket oss fast til vi fikk korrekt behandling! 

Anonymkode: 18243...1dd

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Kira, moderator 

Skrevet

At den helt sikkert vil bli grundig belyst og vurdert av Tingretten.

Anonymkode: 46377...ab3

Skrevet

Er det noen podkast om saken, noen som vet?

Skrevet

Alle sviktet,mora spesielt. Om det var mitt barn,ville jeg ikke gjemt meg på hytta,ikke tatt henne ut av skolen heller,jeg ville kjørt barnet til sykehuset. Hva prøvde hun egentlig? Tok barnet ut av skolen,tok henne på hytta,hun hadde heller ikke fastlege. Om mora var psykisk syk,burde det offentlige tatt over.

Anonymkode: a68d8...fe3

Skrevet
3 timer siden, Østerdølen skrev:

At det er mange som har sviktet, men at det først og fremst er mor som har sviktet mest.Når jenta taper 20 kilo på kort tid, og moren likevel velger å ikke følge opp kontroller, men heller gjemme seg på en hytte uten kontakt med andre, er det hennes hovedansvar at utfallet ble slik det ble.

Enig.

Anonymkode: 07bfb...e9e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Satser på rettferdighet og at hun blir dømt. Man gjemmer seg ikke på en hytte og ser at sitt barn sakte dør, man banker på alle de dører man kan og tar i mot all hjelp man kan få!

Anonymkode: 02d48...322

Var det ikke mor sin erfaring at hun opplevde at datteren ble verre etter hver gang de var i kontakt med hjelpe apparatet og derfor fant ut hun måtte fikse det selv? 

Jeg har ikke satt meg inn i saken, og vet ikke nok til å ha særlig formening. Jeg har derimot svært vanskelig for å "tro", at en mor vil sitt barn så vondt. Jeg vet derimot at det skjer, og at slike mødre finnes. 

Jeg velger å tro hun har gjort sitt beste, men at hennes beste desverre ikke var godt nok. 

Veldig trist sak. 

Anonymkode: 510a1...623

Skrevet

Jeg håper at retten og dommen vil gjenspeile det faktum at det her er mange (!) som har feilet, ikke bare mor. Om det ikke blir slått nok opp så vil nok flere unge dø unødvendig.

Anonymkode: 667ae...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...