Gå til innhold

Hvem har rett? Pappaperm. Jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer er hjemme de dagene jeg jobber siden jeg jobber turnus. Har derfor fått strekt pappapermen til vi får barnehageplass siden han bare er hjemme ca to dager i uka. Det jeg lurer på.. lan han velge å jobbe de dagene han egentlig har pappaperm, å motta lønn i tillegg til det fra nav? F.eks om jeg har en feriedag. Kan han jobbe da? Han jobber å slutter tidlig de dagene jeg jobber kveld. Velger man rett og slett selv?: S

Anonymkode: cf0fe...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen: S ?

Skrevet

Nei, han kan selvfølgelig ikke få dobbel lønn. Det er svindel.

Anonymkode: fbb68...d6a

Skrevet

Nei som det tydelig står i loven kan han ikke jobbe når han motar foreldrepenger.

Det er svindel og oppdages heldigvis lett av nav. 

Anonymkode: ef825...215

Skrevet

Spør du virkelig om han kan jobbe de dagene han har permisjon? Seriøst? 

Skrevet

Hvis du lurer på om NAV bryr seg om når han jobber og når han passet barn, tviler jeg på om de bryr seg om når han gjør hva. Hvis han har permisjon 40% og jobber 60%, bryr de seg nok ikke om om han jobber en kort dag når du skal jobbe kveld, for så å sitte to timer en kveld hjemme å jobbe en dag han egentlig har permisjon.

Anonymkode: 99f08...a6c

Skrevet

Vi spurte nav og de sa det bestemte vi selv. De sa vi bestemte selv hvordan vi løste det. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi spurte nav og de sa det bestemte vi selv. De sa vi bestemte selv hvordan vi løste det. 

BS

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NAV sa det er ok at mannen går på jobb/ jobber hjemme når han egentlig perm og får lønn og foreldrepenger?, de  la seg ikke oppi når pappa tar ut perm?

Skrevet
Akkurat nå, Mamma_til_2 skrev:

NAV sa det er ok at mannen går på jobb/ jobber hjemme når han egentlig perm og får lønn og foreldrepenger?, de  la seg ikke oppi når pappa tar ut perm?

Bullshit! Bare piss fra hi sin side

Skrevet

Seriøst..vi ringte å spurte fordi vi var uenige. Han spurte om han kunnne jobbe litt kortere dag når jeg jobba kveld srlv om han egentlig hadde perm den dagen. De sa de ikke la seg opp i hvordan vi løser dette så lenge jeg jobber den prosenten jeg gjør, og han har pappaperm deretter. Synes fortsatt set høres litt rart ut, så derfor jeg spør her hva andre i lignende situasjoner har gjort. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst..vi ringte å spurte fordi vi var uenige. Han spurte om han kunnne jobbe litt kortere dag når jeg jobba kveld srlv om han egentlig hadde perm den dagen. De sa de ikke la seg opp i hvordan vi løser dette så lenge jeg jobber den prosenten jeg gjør, og han har pappaperm deretter. Synes fortsatt set høres litt rart ut, så derfor jeg spør her hva andre i lignende situasjoner har gjort. 

Din prosent gir jo nav faen i! Det som er av betydning er at HAN ikke jobber i det hele tatt når han har pappaperm. Ellers kunne dere bare plsssert barnet hos bestemor, han kunne jobbet og fått dobbeltopp betalt. Så nei, dette kan ikke være seriøst. 

Skrevet

Har han 40% permisjon kan han ikke jobbe mer enn 60%, da er det svindel. Men hvordan han fordeler de 60% utover uken legger ikke nav seg opp i. Men blir totalen mer enn 100% legger de seg veldig opp i det, finner de ut av det blir dere anmeldt for trygdesvindel.

Anonymkode: 3894f...d7a

Skrevet

Sikkert det de mente da. : ) Det gjør han ikke heller. Men tror jeg skal ta en tlf for å være på den sikre siden. Mange av de man snakker med på nav har ikke peiling på ting man spør om: ( er jo litt greit at de ikke feilopplyser når folk spør om konkrete ting. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert det de mente da. : ) Det gjør han ikke heller. Men tror jeg skal ta en tlf for å være på den sikre siden. Mange av de man snakker med på nav har ikke peiling på ting man spør om: ( er jo litt greit at de ikke feilopplyser når folk spør om konkrete ting. 

Nav har en egen facebookside som omhandler bare foreldrepermisjon, legg inn spørsmålet der. De som svarer der har peiling på akkurat dette, og ikke minst får du svaret skriftlig 

Anonymkode: 3894f...d7a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta det heller på chat eller mail. Får du litt tvilsomme opplysninger er det greit å ha skriftlig bevis på at dere handlet i god tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...