Gå til innhold

angrer på mail sendt etter jobbintervju. Var dette dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søte to jobber tidlig i høst. En fast i "drømmebedriften" (A) og en super-interessant tidsavgrenset i bedriften jeg alt jobbet i (B).

Jobb A skrev av de ville kalle inn de aktuelle til intervju innen 3 uker. Hørte ingeting, men ble kalt inn til jobb B. Kom videre til 2. gangs-intrvju og ble deretter tilbudt stillingen. Da var det gått 3 måneder.

Dagen før jeg skulle tiltre ble jeg kalt inn til intervju på jobb A. Jeg stilte, og syntes intervjuet gikk fint. Etter et par uker til - da var jeg alt i gang med jobb B - ble jeg kalt inn til andregangsintervju. Det sto mellom meg og en annen - hvis de i det hele tatt skulle ansette noen, hvilket de ikke var hundre prosent sikre på. Etter intervjuet sa de det ville gå et par uker innen de bestemte seg. Så jeg smurte med med tålmodighet.

Men nå er dette 2 måneder siden, og jeg har ikke hørt et pip. Jeg har ikke villet mase, siden jeg er veldig fornøyd med min nye jobb B - men jeg har jo lurt på hvorfor jeg i det minste ikke har fått beksjed om at jeg ikke fikk den - vi var jo un 2 aktuelle kandidater.

Så i dag sendte jeg en e-post, som retur på meldingen fra dem der de kalte meg inn til andregangsintervju, der jeg kun skrev "Hei, hva skjedde med denne stillingen? vennlig hilsen XXX"

Angrer nå på at jeg ikke skrev mer" takk for hyggelig samtale.." osv. Innser at jeg virker litt sur eller snurt, og det var jo ikke meningen.
Snspunkter?

Anonymkode: 36e52...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke fått stillingen. Og så uprofesjonelle som de virker, så er det i grunn like greit. 

Skrevet
11 minutter siden, Evablaum skrev:

Du har ikke fått stillingen. Og så uprofesjonelle som de virker, så er det i grunn like greit. 

Ja, jeg skjønner jo at jeg ikke har fått den. Men jeg syns det er merkelig at de ikke kan ta seg bryet med å sende en beskjed om det. Uansett er det kanskje dumt av meg å være såpass kort og fremstå som sur, i tilfelle det dukker opp en annen stilling der når mitt nåværende engasjement er over...

...Men som du sier, man vil kanskje ikke jobbe hos noen som er så uprofesjonelle.....

hi

Skrevet

Jeg forstår at du lurer. De burde ha informert deg om utfallet eller om hvorfor det eventuelt tar lengre tid. Som du skjønner var også din e-post litt dårlig formulert. Uklart om en ny e-post med paddling og høfflighetsfraser hjelper deg. Høres ut som om du ikke har fått stillingen, så det er kanskje ikke så nøye, men kanskje du kunne skiftet til en jobb hos dem siden. Alltid dumt å ikke ha et godt forhold til en annen potensiell arbeidsgiver i fremtiden. La det gå. Det er ikke sikkert de ser så negativt ut på din e-post.

Vent til du får svar og send et mer høflig svar om at du takker for informasjonen og håper å kanskje kunne søke på en lignende stilling hos dem i fremtiden. 

Anonymkode: 30d3b...af5

Skrevet

Det er jo egentlig de som er uprofesjonelle som ikke gir noen beskjed, det er jo vanlig høflighet å gjøre det når dere var to kandidater. 

Skrevet

Synes ikke du var uhøflig. Synes mailen din var helt på sin plass. Det er de som er uhøflige.

Anonymkode: 7e5d9...de3

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke du var uhøflig. Synes mailen din var helt på sin plass. Det er de som er uhøflige.

Anonymkode: 7e5d9...de3

De har faktisk ikke svart på mailen ennå heller.

Merkelig. Kanskje de fortsatt ikke har bestemt seg.

hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har faktisk ikke svart på mailen ennå heller.

Merkelig. Kanskje de fortsatt ikke har bestemt seg.

hi

Kanskje... 

Litt av en bedrift 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...