Gå til innhold

Sykepleiere og lønn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykepleiestudent og litt nysgjerrig på hva generelt sykepleiere tjener, virker som om at det er store forskjeller :)

Hva arbeider dere som? Videreutdanning?  Stillingsprosent? :)  

Anonymkode: 023d1...309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er spesialsykepleier, og i min kommune er det minstelønn etter KS-tariffen. Har 469 400 kr pluss tillegg. I 100% turnusstilling og all helligdagsjobbing tatt ut i penger kom jeg opp i 530 000 i fjor. Men merker at helligdagene må taes ut i erstatnibgsfridager fremover, det er slitsomt å ikke få de småferiene de fleste andre har i helligdagsperiodene.

Anonymkode: 0627b...219

Skrevet

100% stilling på sykehus. 8års annsinitet. 410 000kr pluss tillegg. Hvis du samler attester fra dine tidligere arbeidsgivere får du høyere annsinitet og lønn. Har du jobbet 10år på rema 1000 telles dette å du starter med topplønn på 447 000kr (sånn ca). Samler du ikke inn attester er vel startlønnen på 371 000kr ca.

Anonymkode: 26410...419

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

100% stilling på sykehus. 8års annsinitet. 410 000kr pluss tillegg. Hvis du samler attester fra dine tidligere arbeidsgivere får du høyere annsinitet og lønn. Har du jobbet 10år på rema 1000 telles dette å du starter med topplønn på 447 000kr (sånn ca). Samler du ikke inn attester er vel startlønnen på 371 000kr ca.

Får sykepleiere ansennitet for alt de har jiobbet tidligere, selv ting som ikke har noe med sykepleieryrket å gjøre??? Fader, så urettferdig systemet er :(

Anonymkode: 4347f...1a9

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får sykepleiere ansennitet for alt de har jiobbet tidligere, selv ting som ikke har noe med sykepleieryrket å gjøre??? Fader, så urettferdig systemet er :(

Ikke i min kommune. Fagarbeidere får fatisk ansennietet for å ha passet egne barn (!), sykepleiere får kun for arbeid som sykepleier.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke i min kommune. Fagarbeidere får fatisk ansennietet for å ha passet egne barn (!), sykepleiere får kun for arbeid som sykepleier.

Det der er ikke riktig. Omsorg for egne barn teller for alle, selv der hvor tidligere erfaring ikke teller med mindre det er samme type jobb

Anonymkode: 839ad...332

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage, jobbet flere år som ufaglært assistent før det, men får ingenting av det godkjent som ansennitet.. Men de som er utdannet barne.og ungdomsarbeidere får alt de har jobbet som tidligere, godkjent som ansennitet, selv det som ikke har noenting med barn å gjøre. Det er pokker så urettferdig.

Skrevet

Spesialsykepleier på sykehus. 490 000. Full ansiennitet.

Skrevet
På 24.4.2017 den 14.22, Anonym bruker skrev:

Ja slik jeg har forstått det gjør vi det. Eller, jeg jobber i det offentlige å vi har det slik. Ei venninne jobber i det kommunale å hun har også fått det godkjent. Skulle bare mangle med luselønn og høyskoleutdanning 😊

Skrevet

393 000 i grunnlønn med 4 års ansiennitet. Jobber på poliklinikk(kun dagtid). Men pga særegne avtaler jobber vi noen timer ekstra hver uke for å få unna alle pasienter som avdelingen betaler fra "egen lomme". Dvs pengene er ikke pensjonsgivende. Kun ekstra "lommepenger". Tjener rundt 150 000 ekstra i året på dette så da er jeg oppi over 500 000 i årslønn. 

Anonymkode: d5b65...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...