Gå til innhold

Hvordan ser dere på de med "bare" fagbrev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er litt "enkelt" i forhold til høyskole? Bare nysgjerrig på hva folk tenker, ønsker ingen diskusjon. 

Anonymkode: 2b598...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan jeg ser på dem med fagbrev? Vel, de har en grei utdannelse. Utover det tenker jeg ikke så mye om det. Jeg kjenner mange med fagbrev som er elektrikere, rørleggere og murere. De er dyktige innen sitt felt og tjener endel mer enn meg som har bachelor :P 

Skrevet

Jeg er gift med et fagbrev. Jeg respekterer hans kunnskaper, kvalifikasjoner og arbeidsinnsats! Utrolig flott og kunnskapsrik mann 💕

Anonymkode: a31d8...2df

Skrevet

Samfunnet vårt er helt avhengig av folk med fagbrev, vi trenger flere av dem. De har en praktisk utdanning som vi er helt avhengig av.

Anonymkode: 976b4...a5c

Skrevet

Om jeg ser ned på noen kan jeg garantere deg at det ikke har med utdannelsen å gjøre. I de fleste tilfellene hvor jeg ser ned på noen er det rett og slett fordi jeg er høy. Der hvor høyden ikke er tema  er det mennesker med slette kvaliteter jeg ser ned på. Spiller ingen rolle hvilken tittel de har.

Skrevet

Fagbrev er da godt nok? Vi trenger faktisk folk med alle nivåer av utdanning i arbeidslivet for at "hjulene" skal gå rundt. 

Jeg er glad for at en snekker, og ikke en ufaglært har bygd huset jeg bor i. Påskeaften tetter doen seg, takk og lov for rørleggere!

Mannen min har "bare" fagbrev, to stykker faktisk. Han er kunnskapsrik og dyktig. Ser ikke ned på han av den grunn. Han tjener mer og har bedre vilkår for ferie enn meg, jeg har master, videreutdanning og en haug av kurs og sertifiseringer.

Anonymkode: f4457...e18

Skrevet

Jeg synes forøvrig at det er viktig å huske at det ikke er HVA du er men HVEM du er som betyr noe.

Skrevet

Jeg har selv en PhD, og må innrømme at jeg får piggene ut når folk driver og rangerer mennesker etter utdanning. Trodde vi sluttet med det en generasjon eller to bakover i tid. Klart jeg ikke diskuterer mitt fagfelt (mikrogenetikk) inngående med en med fagbrev, men det gjør jeg neppe med en professor i astrofysikk heller. 

Anonymkode: 90290...27e

Skrevet

Enig med Amandine i alt hun skriver :)

Anonymkode: 6e547...f20

Skrevet (endret)

Et du god i yrket ditt og et ålreit menneske? Det teller. Ikke hva som kreves for å gjøre jobben.

Endret av sug lut
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med Amandine i alt hun skriver :)

Dæven!

Skrevet

Uten folka som «bare» har fagbrev stopper Norge. Uten oss med master og phD går livet videre, om enn litt haltende. 

Anonymkode: 65dd2...fe9

Skrevet

Jeg har fagbrev selv, men er ikke fornøyd med det. Jeg skulle ønske jeg hadde prioritert mer skole og utdannelse, og kommer nok til å ta det etterhvert. Andre med fagbrev ser jeg ikke ned på, det er bare meg selv som burde ha gjort mer.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samfunnet vårt er helt avhengig av folk med fagbrev, vi trenger flere av dem. De har en praktisk utdanning som vi er helt avhengig av.

Anonymkode: 976b4...a5c

Dette!

Skrevet

Hva ? Er det virkelig noen som bryr seg om det ? Jeg beundrer feks renholdspersonell mest! I nabo kommunen måtte de kutte ned på vasking av skoler osv. Det ble helt kaos! Mannen min har fagbrev innnen IT. Han kunne jobbet privat og tjent mye penger, men han takket nei! Han vil fortsette å jobbe i kommunen hvor han trives.Jeg har aldri vær så stolt som jeg ble da han takket nei.😊

Anonymkode: c5dc9...59b

Skrevet

Mannen min har "kun" svennebrev/fagbrev. Riktignok et svennebrev som det ikke er mange som har, og med uvanlig bred erfaring innen faget. 

Han er leder i en middels stor bedrift, og får jobbtilbud av bedrifter som ønsker hans kompetanse med ujevne mellomrom. Arbeidsoppgavene og ansvarsområdene hans går langt utover fagbrevet. Han tjener ca dobbelt så mye som meg, som har bachelor og relevant videreutdanning. 

Jeg ser ikke ned på noen på grunn av deres utdannelse. Men vet med meg selv at å jobbe innenfor rammen av et fagbrev ville blitt for ensformig for meg. Sånn sett er jeg glad jeg har studert. 

Anonymkode: a5069...b83

Skrevet

Akkurat som jeg ser på alle andre mennesker: Hvordan de oppfører seg, hva de har å bidra med i den settingen jeg møter dem i, om de er hyggelige og "ordentlige", hva vi har av felles interesser / plattformer. Bør man se på folk med fagbrev på en egen måte?

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Dæven!

Ha-ha... ser jeg burde sikret meg og føyd til ... i denne tråden ;)

Såsant du da ikke skriver masse sprøyt videre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...