Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #1 Skrevet 23. april 2017 Gjør vondt å gå på do, og det resulterer også i at jeg blør fra endetarmen 🙈🙈 Anonymkode: 8fc6c...61f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #2 Skrevet 23. april 2017 Ta en klyx for å løse opp, og sørge for at det ikke blir så hardt igjen. Om du ikke klarer det med kosthold får du spørre på apoteket. Finnes midler du kan ta hele tiden uten å ødelegge tarmen som holder avføringen myk Anonymkode: e450a...c71
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #3 Skrevet 23. april 2017 For meg var løsningen å slutte å spise gluten/kornprodukter. Blir også ganske dårlig av melkeprodukter med hardere avføring, men ikke like ille som med brød, pasta osv. Anonymkode: 87795...494
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #4 Skrevet 23. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg var løsningen å slutte å spise gluten/kornprodukter. Blir også ganske dårlig av melkeprodukter med hardere avføring, men ikke like ille som med brød, pasta osv. Anonymkode: 87795...494 Har du tips til mat jeg kan gi til barnet mitt som sliter veldig med hard mage og forstoppelse? På grunn av forstoppelse og eksem har barnet blitt prikktestet men ingenting slo ut Anonymkode: 1f1d8...e8a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #5 Skrevet 23. april 2017 Dette er etter fødsel,tror ikke jeg skal slutte med kornprodukter og enkelte matvarer (Skulle sagt om fødsel i hi) Anonymkode: 8fc6c...61f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #7 Skrevet 23. april 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tips til mat jeg kan gi til barnet mitt som sliter veldig med hard mage og forstoppelse? På grunn av forstoppelse og eksem har barnet blitt prikktestet men ingenting slo ut Anonymkode: 1f1d8...e8a Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er? Jeg ville begynt med en utvidet blodprøve privat - du kan f.eks. gå inn på Lab1.no og se hva de har av ulike tester, både mtp. matintoleranser og også for å sjekke avføringsprøver. Det er jo så mye som kan ligge bak slike problemer, og når det er barn så ville jeg absolutt brukt tid på å finne årsaken bak! Brød kan du alltid bytte ut med proteinbrød, google deg til oppskrifter, det finnes mange. Ellers kan du også finne mye gode alternativ innen lavkarbo-oppskrifter, f.eks. niste-muffins med bl.a. egg og div. grønnsaker oppi. Googler du lavkarbo og muffins eller nistemuffins tror jeg du finner en del. "Pasta" kan du lage av ulike grønnsaker istedenfor vanlige pasta, f.eks. squash, gulrot, agurk (siste bruker du kald, men kan godt ha en varm saus over ved servering), en mandolin eller annet redskap som du lager pastastrimler med er gull verdt da. På helsekost og innvandrerbutikker finner du også rispasta, men det ville jeg ikke gitt særlig av til barn, mtp. at ris kan inneholde litt mye av et stoff jeg i farta ikke husker navnet på (google ris/rismelk og barn så finner du noe om det), samt at rispasta har veldig høye verdier på GI, noe som kan være uheldig om barnet sliter med betennelser og eksem. Derfor bør også sukker unngås så godt som mulig. Jeg slår heller ikke ut på tester på gluten/hvete (slår ut på laktose og melkeprotein), men har fått foretatt en provokasjonstest via Riksen som bekreftet at jeg ikke tåler det. De innrømmer også at det ikke er alle som slår ut på de testene de bruker. Jeg får også eksem når jeg spiser hvete. Det er forresten mange barn som sliter veldig med eksem pga. mais, så prøv å kutte ut alt (!) som inneholder mais noen uker - husk å lese innholdsfortegnelser, for de som reagerer mest på mais gjør det ofte også når det bare er minimale mengder i det de spiser (f.eks. sukkerarter laget på mais). Uansett ville jeg gitt barnet probiotika tilpasset alder i lang tid fremover for å fremme tarmbakteriefloraen. Dette er spesielt viktig om barnet har fått antibiotikakurer! Har du forresten fulgt med på at barnet får i seg nok væske ila. dagen? Da jeg var barn glemte jeg å drikke, for jeg hadde ikke normal tørstfølelse, og da blir jo magen straks hard også. Les deg litt opp på ulike ting, og søk videre derfra. Få tatt tester før du kutter ut for mye av kostholdet! Anonymkode: 87795...494
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #8 Skrevet 23. april 2017 Jeg legger en ss med hele linfrø i vann i 20- 30 min. Så drikker jeg det hver dag. Det smører tarmen. Anonymkode: babd1...3a0
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #9 Skrevet 23. april 2017 Takk for tips Hi Anonymkode: 8fc6c...61f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #11 Skrevet 23. april 2017 Kiwi, kiwi, kiwi. Minimum en hver dag. Fylle på med væske gjennom dagen. Anonymkode: 7c6f3...9e2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2017 #12 Skrevet 23. april 2017 Drikke rikelig, og bevege deg litt hver dag. Lactulose fra apoteket kan du trygt ta frem til systemet har stabilisert seg igjen. Anonymkode: a9aa5...8cc
Lagertha Skrevet 23. april 2017 #13 Skrevet 23. april 2017 Eneste som hjelper meg er , oxytarm tabletter. Fåes på helsekosten 😊
Anonym bruker Skrevet 24. april 2017 #14 Skrevet 24. april 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Kiwi, kiwi, kiwi. Minimum en hver dag. Fylle på med væske gjennom dagen. Anonymkode: 7c6f3...9e2 Støtter! Anonymkode: e9860...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå