Gå til innhold

Dere lavtutdannete Se og Hør-lesere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere ser over vennekretsen deres, foretrekker dere å omgås folk deres egen utdanningsbakgrunn eller professorer, forskere, spesialister og andre med minst master og gjerne doktorgrader?

Anonymkode: 37489...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere ser over vennekretsen deres, foretrekker dere å omgås folk deres egen utdanningsbakgrunn eller professorer, forskere, spesialister og andre med minst master og gjerne doktorgrader?

For et stusselig forsøk på å provosere :legrine:

Anonymkode: 08ab3...e24

Skrevet

Det er ikke et provokasjonsforsøk. Det er et forsøk på å komme unna gnålinga i forrige tråd. Men om beskrivelsen provoserer deg så kan du prøve å beskrive hvorfor, kanskje?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke et provokasjonsforsøk. Det er et forsøk på å komme unna gnålinga i forrige tråd. Men om beskrivelsen provoserer deg så kan du prøve å beskrive hvorfor, kanskje?

Jeg foreslår at du prøver å ordlegge deg litt mindre ovenfra og ned om du skal ha håp om en fruktbar diskusjon. 

Du fremstår faktisk ganske teit her...

Anonymkode: e3f8a...0ac

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Provosert nei, jeg ler jo av deg. Aner ikke hvilken forrige tråd du snakker om engang.

Anonymkode: 08ab3...e24

Skrevet

Uten å vite hva du sikter til, vår vennekrets har alle utdanningsnivåer. Vi liker begge deler om man skal kategorisere.

Ønsker vi spillekveld har vi det med venner vi vet vi kan "matche". Sånn er det. Ellers er det ikke noe vi tenker over. Vi får masse faglig input gjennom kollegaer og jobb. Flere kollegaer er også venner.

Skrevet

Er det bare de som er lavtutdannede OG leser Se og hør du vil ha svar av? Hvor setter du grensen for lavt utdannet? 10 åring grunnskole? Bestått videregående? Fagbrev? 

Og hvor ofte må man lese Se og Hør? Hver uke? Hver mnd? 6-8 ganger i året? Når man er på legekontoret og venter? 

Du legger svært uklare føringer på spørsmålet ditt. Og til slutt, hva vil du egentlig oppnå med de svarene du ev får? 

Skrevet

Jeg leser ikke se og hør og har heller ikke utdannelse. ALLE i min omgangskrets har utdannelse og gode jobber. Guess what? De er så oppegående at jeg får bli med på fest med dem innomellom 😁

Anonymkode: ca97d...148

Skrevet

Jeg har åtte år på universitetet bak meg, men jommen leser jeg se og hør av og til!

Skrevet

Jeg pleier å finne tiggere på gata og slå av en prat med dem. 

Anonymkode: 22f1b...cde

Skrevet

Hmm, jeg har masterutdanning og leser se og hør..😉 Har venner både med og uten utdannelse. Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva folk er utdannet som. Blir så flau når folk jeg kjenner kommer med uttalelser som: du kan ikke flytte dit, menneskene der er så platte og kjedelige, de har maks tre års utdannelse.. 

Anonymkode: 95065...79d

Skrevet

Jeg måtte avbryte utdanning pga en alvorlig bilulykke. Jeg ble ufør, har 0 utdanning. Godt jeg har venner ! Hadde vært kjedelig å bli stuet bort, pga manglende utdanning 

Anonymkode: 4b32e...fe0

Skrevet

Oh, ut fra det du skriver er jeg muligens lavtutdsnnet, bare bachelor med ett års tilleggsutdanning. Jeg kjøpte se og hør like før påske da det er enkel nattevaktslesing, men utover det leser jeg det når jeg kommer over det. På jobb, legekontor etc. Jeg omgås alt fra uføretrygdede til ledere. Har det artigst og ler mest med hun som er ufør.

Anonymkode: c25e0...f27

Skrevet

Nå leser ikke jeg se&hør, men siden jeg er lavt utdannet kan jeg kanskje være i din målgruppe uansett? 

Jeg omgås alle slags mennesker og jeg liker det! Til og med JEG kan omgås en professor eller to. De jeg derimot ikke gidder å pleie kontakten med er sosialt uintelligente mennesker og de finnes i alle samfunnslag!

Jeg hverken gidder diskutere eget spesialfelt (det kan man ha selv uten videre utdannelse!) på min jobb eller orker høre på andres. Den diskusjonen foregår på jobb, i arbeidstiden. 

Sammen med venner (uansett utdannelsesnivå) snakker vi litt om hva som skjer i hverandre liv, mimrer om tidligere hendelser, finner alltid noe å le av og litt om stort og smått som skjer "i verden". I verden kan da være alt fra hva man har sett på Facebook og TV til nyheter/aviser osv. Kommer samtalen inn på jobb dreier det seg som regel om mellommenneskelige aspekter, nye stillinger etc og ikke hvilken nyvinninger man finner innenfor er snevert felt i IT-verdenen, en eller annen uinteressant presidens innenfor jus etc 

For meg er folk med høy utdannelse og som mest av alt er opptatt av nettopp det, like kjedelig som en nybakt mor som kun er opptatt av eget avkom! 

Anonymkode: c4918...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...