Gå til innhold

Er dette å forskjellsbehandle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to nieser (søstre), som nå fyller 16 og 18 år med ca en ukes mellomrom. Hun som fyller 18 har ønsket seg en ganske dyr gave, som vi har gått sammen  om å spleise på. Hun får tingen, og ikke pengene på dagen. Her har jeg sagt at vi gir 1000,- kr til denne gaven.

Yngste ønsker seg bidrag til ny tlf. Her vurderer jeg å gi 500,- som er det vi normalt gir gaver for. 

Jeg tenker slik at 18 års dagen er en spesiell dag, og det er derfor ok å gi litt ekstra. Og at yngstemann vil få mer av oss om 2 år når hun fyller 18. Men blir dette feil? Ble litt usikker her siden de alltid har fått for lik sum 😊

Anonymkode: 6f0a0...da6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke forskjellsbehandling etter mine øyne. I vår familie har vi fått 'ekstra' når vi har blitt 20år 😊

Skrevet

Blir først forskjellsbehandling dersom den yngste ikke går noe "ekstra" når hun fyller 18.

Anonymkode: 81c5c...43b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir først forskjellsbehandling dersom den yngste ikke går noe "ekstra" når hun fyller 18.

Det kommer hun til å få😊

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer hun til å få😊

Da er det ikke forskjellsbehandling. 18 år er en merkedag, ikke en vanlig bursdag.

Skrevet

Ikke forskjellsbehandling, men ville nevnt hvorfor storesøster får mer, så yngste slipper å vente i to år før hun får vite det 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...