Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Hva er deres beste tips for å pleie og unngå gnagsår? Jeg har fått nye sko, og fikk saftige gnagsår på første turen. Tok på gnagsårplaster før jeg gikk nå, men det har liksom gnagd på gnagsårene gjennom plastrene, i tillegg til at jeg fikk et nytt en annen plass på foten. Kan skoene likevel gås til, eller passer de bare ikke til foten min? Man får vel ikke brukt angreretten og returnert sko som er såpass brukt?
amandine Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 (endret) Hva slags sko er det? Er det skinnsko kan du væte dem ( eller gå med våte sokker). Og så får du kjøpe en str større neste gang... I tillegg kan du ta på et par nylonstrømper innerst mot huden under de vanlige sokkene dine en stund. Da blir det mindre friksjon og mindre fare for gnag. Endret 22. april 2017 av amandine
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Hvor på foten får du gnagsår? Hvis det er bak på foten, så prøv en halvsåle og se om det kan hjelpe. Anonymkode: cd8de...fa5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2017 Skoene heter inov-8 og er terrengsko. Er lite skinn på dem, men har et håp om at de skal tilpasse seg foten min uansett🙈 De er ikke for små, jeg kunne ikke hatt dem hverken større eller mindre. De første sårene fikk jeg på hælen, i dag gikk jeg jeg litt lenger, og etter ca 6 km kjente jeg at det begynte å gnage på den ene lilletåa også. Er gode 9 km er det vannblemme der, men det gikk ikke hull på den i løpet av turen, slik som det gjorde bak. Kan prøve med halvsåle, den legges bak i skoen eller foran?
IreneUtålmodig Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Jeg tar alltid litt microporeteip bak hælen mens jeg går inn de nye skoa , fungert hver gang :-P
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 7 minutter siden, den perfekte mor skrev: Skoene heter inov-8 og er terrengsko. Er lite skinn på dem, men har et håp om at de skal tilpasse seg foten min uansett🙈 De er ikke for små, jeg kunne ikke hatt dem hverken større eller mindre. De første sårene fikk jeg på hælen, i dag gikk jeg jeg litt lenger, og etter ca 6 km kjente jeg at det begynte å gnage på den ene lilletåa også. Er gode 9 km er det vannblemme der, men det gikk ikke hull på den i løpet av turen, slik som det gjorde bak. Kan prøve med halvsåle, den legges bak i skoen eller foran? Hælpute hette det visst, det jeg tenkte på, ikke halvsåle. Jeg tenkte på hælpute bak i skoa. Det hjalp meg når jeg gnagde bak på hælen og på ankelkula, da fikk jeg foten litt vekk fra akkurat det punktet. Denne har jeghttp://img.slskn.com/ip/s/resizeinbox/400x400/http://www.skotema.com/img/p/Brunngards-Haelputer_hw6vn3http://www.skotreff.com/bama-hael-pute-11565p.html Anonymkode: cd8de...fa5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2017 Hva er microporetape? Kunne tenke meg å prøve de hælputene også, men det var så dyr frakt at jeg får vente til jeg skal på en butikk😊 Takker så mye for innspill👍🏻
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 14 minutter siden, den perfekte mor skrev: Hva er microporetape? Kunne tenke meg å prøve de hælputene også, men det var så dyr frakt at jeg får vente til jeg skal på en butikk😊 Takker så mye for innspill👍🏻 Bruk sportstape. Bruker alltid sportstape på hæler og ofte på lilletær, har litt trøblete bein i de fleste typer sko. Anonymkode: 0682b...d43
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. april 2017 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2017 Kan jeg bruke silketape tro?
IreneUtålmodig Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 https://www.med24.no/micropore-3m-2-5cm-x-9-14m?gclid=CIqW6dyRudMCFRtnGQodSPANbw Silketeip fungerer det å, pleier å bruke 2 lag innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå