Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Jenta vår går i 3. trinn. Stort sett alle i klassen har mobil, mange får bruke den fritt og mange har nokså frie grenser ang spilling på PC, telefon, I—pad osv. Dette er noe jeg kan kjenne på fordi vi har nokså strenge grenser. 1/2 time spilling i ukedagene, og et par timer i helgene. MEN hva andre gjør legger jeg meg ikke i, så at grensene er ulike er greit. Prøver å tilpasse, så ikke det skal bli kjipt å komme hit. Venner velger å dra dit de får spille dessverre. Nok om det! Problemet er at flere i klassen får sprenge grensene på ting som overhodet ikke er greit for meg! De hører ikke etter hvis jeg sier det er på tide å gå ut feks. De svarer at jeg bestemmer ikke over de og deres tlf. De har bla. snapchat og egne youtube kanaler. De sender snap av jenta mi og legger ut videoer på youtube! Har gjentatte ganger kontaktet foreldrene til to av barna. I det ene tilfellet fjernet de videoen, i det andre tilfellet ikke. De mener det ikke er så farlig. For meg har dette gått forbi både min kunnskap og forståelse. Disse små barna som legger ut hverandre på youtube! Synes det er alt for tidlig! De forstår ikke konsekvensene! Altså, er det slik verden er blitt? Skal vi bare finne oss i at 9—åringer legger ut hverandre på nettet? Og at de kontrollerer skjermtid selv? Anonymkode: 933e2...6d7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Foreldrene bestemmer i sitt hjem og du i ditt. Vil du ikke ha spilling hos deg får de følge dine regler eller gå hjem. Det er selvfølgelig ikke greit å legge ut bilder eller filmer av andre mennesker. Uansett alder på den som legger ut av andre. Anonymkode: 2b5fe...140
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Oi! Det der høres vilt ut. Hadde ikke akseptert det. Har stesønn i 3.klasse og det er ikke så mange som har mobil. De som har må legge den i en kurv i gangen når de kommer,nettopp fordi vi føler oss utrygge på å bli filmet osv. Ingen protesterer på det. Ang spilletid så får barna våre sitte max 30 min av gangen x 2 om dagen. På denne årstiden spilles det sjelden,de er ute og leker istedenfor. Får de besøk økes spilletid til 1 time,og det er max. Mange foreldre synes det er helt greit med frie grenset, det er ikke greit her hos oss. Anonymkode: 3c6b6...833
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Det er forbudt å legge ut bilder av barn uten foreldrenes samtykke. Så nei dette trenger du ikke akseptere. Både YouTube og Snapchat har aldersgrense. Så hvis ikke foreldrene tar grep . Rapporterer du profilene til YouTube og Snapchat for å legge ut bilder av barn uten foreldrenes samtykke og for å være i bruk av mindreårige. Blir det opprettet nye profiler med publisering a datteren din kontakter du politiet. Beste mat de ikke får bruke mobilen inne hos dere. Anonymkode: e3249...231
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Hadde politianmeldt de foreldrene. Det er DE som har ansvaret for filmer som deres unger legger ut. Syns faktisk det er hårreisende at de ikke tar tak! Og hvis unger i mitt hjem begynner å krangle mot meg når jeg sier det er utetid, da skal du jammen få se noen som greier å få dem fort avgårde. For frekke svar aksepterer jeg ikke. Anonymkode: a2ce6...736
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Jeg synes dere er så tøffe. Altså, jeg viker ikke på mine regler når det kommer til utetid osv. Men jeg klarer ikke si at hvis de ikke hører så kan de bare dra hjem. Da tror jeg jenta mi hadde blitt veldig forlegen, og jeg frykter at barna ikke kommer tilbake. Jeg ser allerede at de ikke trekker hit. Og det tror jeg er pga av at vi er litt strengere enn flere andre. Anonymkode: 933e2...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå