Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Jeg brukte visst en del når jeg var lita..Så var jeg plaget av flere urinveisinfeksjoner ett par år så da ble det noen kurer..Nå har jeg nettopp hatt ett par kurer igjen pga halsbetennelse..Men det er 15 år siden sist jeg brukte det..Hva med dere? Anonymkode: 2940d...6ee
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Jeg brukte visst ingenting eller svært lite da jeg var barn. En runde ved UVI i ungdomsårene og 3 ganger det siste året. To for brystbetennelse og en for streptokokker. Så totalt sett gjennom livet har det vel ikke vært så mye men har toppet seg det siste halvannet året. Anonymkode: 6567b...baa
TPK Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Tja, kanskje 15 ganger totalt i livet (34 år). Har hatt mye halsbetennelse.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 Ja alt for mye. Hadde mye halsbetennelse og fikk ikke de fjernet før jeg var 19 år. Sløv lege vil jeg si. Jeg er derfor nå allergisk mot apocillin. Anonymkode: f55a3...84a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Aldri hatt bruk for det heldigvis Anonymkode: 3da6d...2df
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Brukte det en gang som barn. Når jeg ble voksen har jeg gått på to nye kurer, da disse ikke virket som de skulle begynte legen å teste lit. Det viste seg jeg var resistent mot pencilin, så da blir ikke ting like enkelt om jeg blir syk. Har en unge som har gulestafelikokker, hun har dette pga en sykdom og kroppen hennes ordner opp selv heldigvis. Problemet er om jeg blir smittet og evt smitter hun igjen, da blir hun dårlig. (Forstå det den som kan. ) Anonymkode: f136f...27d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 Jeg hadde ei mor som syntes at det var enkleste løsning på alle problemer, og fikk det stadig for halsbetennelser og diverse i oppveksten. Ødela den gode balansen av bakterier, og i 20-årene var jeg veldig plaga med dårlig immunforsvar. Syk hele tida med halsbetennelser og candida. Måtte endre hele kosten: kutta ut alt sukker og gjær som forer de dårlige bakteriene, spise olivenbladekstrakt som tar knekken på dårlige bakterier, spise probiotika som forer de gode bakteriene, og rå hvitløk. Jeg fikk et nytt liv - mye friskere. Anonymkode: d5b60...4db
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 Jepp. Var veldig plaget med kraftig UVI når jeg var liten uten at legene fant grunnen noen gang.. Så var det bedre noen år helt frem til for 4-5 år siden. Må fortsatt være forsiktig (tisse raskt etter sex b.l.a ) og har blitt endel kurer i voksen alder også (går ikke til lege om det bare er litt... Da ordner kroppen opp selv. Men når jeg ikke kan gå fra toalettet i mer enn fem minutt, og tisser nesten rent blod, sier jeg ikke neitakk til pencilin..).. Har hatt et par heftige runder med hals- og ørebetennelse også, samt borreliose som jeg måtte ta en sinnsyk hestekur med pencilin for, i hele 12 uker.. Anonymkode: 989ef...1ad
tante grusom master of law Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 Ja, flere ganger i året frem til jeg begynte med hiprex. Dette grunnet urinveisinfeksjoner. Har også hatt noen runder med lungebetennelse og mange runder med ørebetennelse.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 Jeg har ikke brukt antibiotika noen gang i mitt liv, og det har ingen av mine 3 barn heller.. Anonymkode: beb57...4af
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 Nei, har ikke hatt mange pencillinkurer, kanskje 2-4 i løpet av livet (er 36). Er for øvrig også allergisk mot apocilin. Anonymkode: c6fce...153
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 Tror jeg har brukt det to ganger, eldste sønnen fikk noen runder pga standhaftige brennkopper. De andre to har aldri fått penicillin. Dib-damene berget meg en gang, da jeg plutselig fikk uvi sent en kveld. Gode råd og en natt med litervis(!) av vann og juice og hard tissestråle og jeg ble bra i løpet av kort tid👍 Anonymkode: 35d4a...966
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 Kan ikke huske at jeg noen gang har brukt det. Anonymkode: 79d5e...df1
Snøfnugget Skrevet 22. april 2017 #14 Skrevet 22. april 2017 Nei. Har vel hatt kanskje 5-6 runder til sammen (27 år)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #15 Skrevet 22. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kan ikke huske at jeg noen gang har brukt det. Anonymkode: 79d5e...df1 Av de tre barna mine har ett av dem brukt det én gang. Etter ett bitt i barnehagen som ga infeksjon. Anonymkode: 79d5e...df1
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #16 Skrevet 22. april 2017 Tror det bare er to ganger. En gang pga lungebetennelse og en annen gang for livmorbetennelse. (40år) ungene har aldri fått det. Anonymkode: 2cdd0...934
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 Aldri hatt behov for det (34 år). Ikke mine to barn heller Anonymkode: 2bfdb...d88
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Brukte det en gang som barn. Når jeg ble voksen har jeg gått på to nye kurer, da disse ikke virket som de skulle begynte legen å teste lit. Det viste seg jeg var resistent mot pencilin, så da blir ikke ting like enkelt om jeg blir syk. Har en unge som har gulestafelikokker, hun har dette pga en sykdom og kroppen hennes ordner opp selv heldigvis. Problemet er om jeg blir smittet og evt smitter hun igjen, da blir hun dårlig. (Forstå det den som kan. ) Anonymkode: f136f...27d Du er ikke resistent, du har fått resistente bakterier... Anonymkode: d330c...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå