ispinnen Skrevet 22. april 2017 #1 Skrevet 22. april 2017 Bgp opperert høsten 01. Var 130. Gikk ned til 70. Er i dag 100. Hvorfor??. Forde jeg spiser feil og for mye....... hvorfor greier jeg ikke å feks spise Liten SjokolDe,,,,,,,
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #2 Skrevet 22. april 2017 Fordi vi ruser oss på mat. Fordi vi er sukkeravhengige. Fordi vi ikke får den hjelpen vi trenger. Vi har ingen anerkjent spiseforstyrrelse. Vi er bare sett på som viljeløse og svake. Fordi vi er omgitt av vårt rusmiddel hver dag. Fordi vi MÅ ha litt av vårt rusmiddel hver dag for å overleve, og at vi derfor ikke kan kutte det helt ut. Akkurat som om en alkoholiker skulle måtte ta ett glass hver dag.... Jeg sliter jeg også. Og får ikke hjelp. Legen min sier at "det er bare å trene mer og spise mindre"..... jadaså..... Anonymkode: 3a02d...c61
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #3 Skrevet 22. april 2017 Årsaken til overspising sitter i psyken, en kirurg kan ikke fikse det. Anonymkode: e25a0...22c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #4 Skrevet 22. april 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Årsaken til overspising sitter i psyken, en kirurg kan ikke fikse det. Anonymkode: e25a0...22c Dette. Anonymkode: 24a05...552
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #5 Skrevet 22. april 2017 Lurer litt på samme. Jeg veier ikke sånn altfor mye, men nok til at det hemmer meg f.eks ved at magen er i veien når jeg bøyer meg. Jeg veier 72 kg og er 166 cm. Hvorfor kan jeg ikke bare spise mindre? Hvorfor går jeg opp og opp i vekt av et helt normalt kosthold? Anonymkode: fefd1...d5c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Det beste og mest effektive er å ikkje ete sjokolade. For min del iallefall, eg har store problem med å ete betre ein bit. Enklare å ikkje ete i det heile. Vi som lir av overspising får lite hjelp og endå mindre forståing. Andre spiseforstyrringar som td anoreksi er meir kjende, og faktisk mindre skambelagt enn overeting. (Håpar eg ikkje trakkar anorekitikarane på tærne no. Det var verkeleg ikkje meininga, men det er ein meir kjend sjukdom og ein kan dermed få (litt) meir empati og forståing.)Vi som ikkje klarar å slutte å ete blir berre sett ned på. Og då et vi endå meir. Anonymkode: 95da2...484
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer litt på samme. Jeg veier ikke sånn altfor mye, men nok til at det hemmer meg f.eks ved at magen er i veien når jeg bøyer meg. Jeg veier 72 kg og er 166 cm. Hvorfor kan jeg ikke bare spise mindre? Hvorfor går jeg opp og opp i vekt av et helt normalt kosthold? Anonymkode: fefd1...d5c Beveger deg for lite i det daglige? Anonymkode: a7b2d...385
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beveger deg for lite i det daglige? Anonymkode: a7b2d...385 Nei, jeg er ganske aktiv. Skrittelleren sier mellom 12 og 18000 skritt hver dag. Jeg går timeslange turer med hunden hver dag. Jeg har tre små som krever en mor som langt i fra kan sitte på rompa. Ikke spiser jeg sånn altfor mye heller, men jeg må innrømme at jeg liker å kose meg med litt smågodt og potetgull i helgene. Jeg spiser mye mindre nå enn for noen år siden, likevel går jeg opp i vekt med mindre jeg nærmest sulter meg. Forbrenningen min har omtrent stoppet helt opp. Frustrerende. Anonymkode: fefd1...d5c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg er ganske aktiv. Skrittelleren sier mellom 12 og 18000 skritt hver dag. Jeg går timeslange turer med hunden hver dag. Jeg har tre små som krever en mor som langt i fra kan sitte på rompa. Ikke spiser jeg sånn altfor mye heller, men jeg må innrømme at jeg liker å kose meg med litt smågodt og potetgull i helgene. Jeg spiser mye mindre nå enn for noen år siden, likevel går jeg opp i vekt med mindre jeg nærmest sulter meg. Forbrenningen min har omtrent stoppet helt opp. Frustrerende. Anonymkode: fefd1...d5c Men kanskje du trenger en dietist eller ernæringsfysiolog til å hjelpe deg med å finne ut hvorfor dette skjer. Anonymkode: a7b2d...385
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men kanskje du trenger en dietist eller ernæringsfysiolog til å hjelpe deg med å finne ut hvorfor dette skjer. Anonymkode: a7b2d...385 Du har nok rett... Anonymkode: fefd1...d5c
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg er ganske aktiv. Skrittelleren sier mellom 12 og 18000 skritt hver dag. Jeg går timeslange turer med hunden hver dag. Jeg har tre små som krever en mor som langt i fra kan sitte på rompa. Ikke spiser jeg sånn altfor mye heller, men jeg må innrømme at jeg liker å kose meg med litt smågodt og potetgull i helgene. Jeg spiser mye mindre nå enn for noen år siden, likevel går jeg opp i vekt med mindre jeg nærmest sulter meg. Forbrenningen min har omtrent stoppet helt opp. Frustrerende. Anonymkode: fefd1...d5c Jeg måtte legge om til lavkarbo for å holde vekten. Et såkalt "normalt" kosthold gjør at jeg bare legger på meg. Verdt et forsøk, spesielt siden det er karbohydrater som har en tendens til å legge seg mest rundt magen. Jeg er avhengig av å spise lavkarbo, og jeg må spise nok til hvert måltid. Spiser jeg for lite går jeg opp i vekt. Men, det var jo greit å finne ut av, siden jeg er så glad i mat - nå kan jeg spise omtrent hva jeg vil innenfor det som passer for kroppen min. Teller aldri kalorier, spiser meg godt mett til hvert eneste måltid, og kanskje enda bedre - kostholdet mitt er blitt enda mer variert enn tidligere og faktisk også bedre. Ikke bruker jeg spesielt mye tid på det heller, ikke etter at jeg det nye kostholdet ble en ny vane. Anonymkode: 48d65...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå