Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Han er så grusomt negativ og sur. hver dag til middag er det syting og gnål om middagen. Ber jeg han gå på badet så er han sur og svarer 'jeg vil ikke' eller 'slutt og mas', avbryter og er generelt litt ufordragelig. Hvor ble det av mamma sin lille gutt som var så glad og blid? Er det vanlig at de er sånn i den alderen? Har nemlig et par til i kjølvannet... Anonymkode: a56ae...e3f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Min er 17 år og still going strong! Holdt på siden 10 års alder. Blir matt av mindre noen ganger. Så ja, noen unger bare er slik. Anonymkode: 75ba4...275
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Hvorfor får han lov til å prate til deg på den måten? Anonymkode: 1598a...66f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 "Hvis du skal gå rundt og forsure hele huset uten grunn så kan du gå på rommet ditt". Enkelt og greit. Anonymkode: 43f0a...0d3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor får han lov til å prate til deg på den måten? Anonymkode: 1598a...66f Enig! De prøver seg bare så lenge noen finner seg i det... Anonymkode: 420ac...4fb
Mamma_til_2 Skrevet 22. april 2017 #6 Skrevet 22. april 2017 Haha min jente som nå er 10 år prøvde seg men det stoppet opp når hun gikk beskjed om at slik snakker vi ikke til andre og vi oppfører oss som folk. Du må si klart ifra at du ikke finner deg i det.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #7 Skrevet 22. april 2017 Har en tiåring som er rimelig lik. Og det er dessverre ikke alle det holder å snakke til en gang eller å sende på rommet 1000 ganger. Alle er forskjellige og det er rimelig slitsomt. Min har holdt på ett års tid, men det går litt i perioder (dager med på og av) Anonymkode: 8f3f4...a9b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #8 Skrevet 22. april 2017 Tør dere ikke være strenge, eller bli skikkelig sint? Normale unger tar beskjed,noe annet er tull. Vi har 6 unger,mine dine i alder 24 til 6 år.Alle har forsøkt seg på det der, teste grenser,men sånt er absolutt ikke greit her i huset. Ville satt meg ned med barnet og forklart konsekvensene, en advarsel og deretter på rommet som selvfølgelig blir strippet for leker/tv/ data osv. Og der blir barnet til leggetid,får kun komme å spise. Anonymkode: 42f85...5ec
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #9 Skrevet 22. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tør dere ikke være strenge, eller bli skikkelig sint? Normale unger tar beskjed,noe annet er tull. Vi har 6 unger,mine dine i alder 24 til 6 år.Alle har forsøkt seg på det der, teste grenser,men sånt er absolutt ikke greit her i huset. Ville satt meg ned med barnet og forklart konsekvensene, en advarsel og deretter på rommet som selvfølgelig blir strippet for leker/tv/ data osv. Og der blir barnet til leggetid,får kun komme å spise. Anonymkode: 42f85...5ec Hva får deg til å tro at andre ikke har gjort det samme? Jeg har tre, to av de kan irettesettes raskt og varig, den siste er derimot et gjentagende "problem". Anonymkode: 8f3f4...a9b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #10 Skrevet 22. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tør dere ikke være strenge, eller bli skikkelig sint? Normale unger tar beskjed,noe annet er tull. Vi har 6 unger,mine dine i alder 24 til 6 år.Alle har forsøkt seg på det der, teste grenser,men sånt er absolutt ikke greit her i huset. Ville satt meg ned med barnet og forklart konsekvensene, en advarsel og deretter på rommet som selvfølgelig blir strippet for leker/tv/ data osv. Og der blir barnet til leggetid,får kun komme å spise. Anonymkode: 42f85...5ec Det er så innmari flaut med innlegg som dette! Din familie er altså ikke malen på hva som funker og hva som er normalt. Hvis du etter seks unger fortsatt ikke forstår at ikke alle unger er like er løpet temmelig kjørt. Det finnes helt normale barn som ikke responderer noe videre på strenghet, grenser og potensiell kjeft. Anonymkode: eb9ca...d77
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #11 Skrevet 22. april 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så innmari flaut med innlegg som dette! Din familie er altså ikke malen på hva som funker og hva som er normalt. Hvis du etter seks unger fortsatt ikke forstår at ikke alle unger er like er løpet temmelig kjørt. Det finnes helt normale barn som ikke responderer noe videre på strenghet, grenser og potensiell kjeft. Anonymkode: eb9ca...d77 Sterkt uenig! Har barn problematferd MÅ foreldrene endre atferd. Er det snakk om barn med spesielle behov så kan veien være lang,men normale barn er det ikke vanskelig å jobbe med så lenge man bruker rett verktøy. Klarer man det ikke selv,søker man hjelp. Anonymkode: 42f85...5ec
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #12 Skrevet 22. april 2017 Det er faktisk ikke sant at "det bare er å si fra skikkelig" altså.....jeg har slitt med min egen 8 åring et par år nå pga det samme.... negativitet, kranglete osv uten grunn. Har satt han på plass hver eneste gang, men neste dag er det det samme igjen. Vi har prøvd belønningssystemer, straff og naturlige konsekvenser. Ingenting fungerer. Akkurat som om han glemmer dette veldig fort og ikke lærer noe av det... han blir trist i situasjonen når han skjønner at han har oppført seg "teit", men han gjør akkurat det samme dagen etter igjen. Har mer enn en gang misstenkt at han kan ha en veldig mild form for autisme... Anonymkode: 01a88...3eb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #13 Skrevet 22. april 2017 Jeg har et nært familiemedlem som ble utredere i flere retninger, men aldri funnet noe galt med. Hen hadde aldri noen som orket passe seg og det var er svare strev med både skole og barnehage. I dag er hen voksen. En ansvarsbevisst skattebetaler uten problemer. Foreldrene ga seg aldri, men ble alltid snakket stygt om Jeg har også et barn som ikke er så enkelt. Vi har vært på flere foreldrekurs, men uansett takktikk endrer ikke dette barnet adferd. Vi gir oss ikke, men det betyr også at vi på andre året gir de samme beskjedene uten varig endring. Jeg regner uansett med hen vil lykkes i livet og vi vil utrettelig fortsette å veilede, være strenge og gi konsekvenser. Barn er forskjellige og man kan aldri være smartest på andres barn og situasjon igjennom et forum som dette Anonymkode: 8f3f4...a9b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #14 Skrevet 22. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Sterkt uenig! Har barn problematferd MÅ foreldrene endre atferd. Er det snakk om barn med spesielle behov så kan veien være lang,men normale barn er det ikke vanskelig å jobbe med så lenge man bruker rett verktøy. Klarer man det ikke selv,søker man hjelp. Anonymkode: 42f85...5ec Problematferd? Unger med sterk vilje som opponerer har ikke problematferd altså. Vi kan ikke sykeliggjøre alt. Anonymkode: eb9ca...d77
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #15 Skrevet 22. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Sterkt uenig! Har barn problematferd MÅ foreldrene endre atferd. Er det snakk om barn med spesielle behov så kan veien være lang,men normale barn er det ikke vanskelig å jobbe med så lenge man bruker rett verktøy. Klarer man det ikke selv,søker man hjelp. Anonymkode: 42f85...5ec Hør, hør. Er ungen så stor som 8 og fortsatt ikke tar imot regi, så er det ikke på grunn av normalvariasjoner. Anonymkode: 420ac...4fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #16 Skrevet 22. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Problematferd? Unger med sterk vilje som opponerer har ikke problematferd altså. Vi kan ikke sykeliggjøre alt. Anonymkode: eb9ca...d77 Ungen er ikke syk. Men foreldrenes taktikk og virkemidler kan trenge renovasjon... Anonymkode: 420ac...4fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #17 Skrevet 22. april 2017 11 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Haha min jente som nå er 10 år prøvde seg men det stoppet opp når hun gikk beskjed om at slik snakker vi ikke til andre og vi oppfører oss som folk. Du må si klart ifra at du ikke finner deg i det. Oj så fantastisk at du deler dette geniale tipset!!! Dette er det helt sikkert INGEN som har prøvd! De andre foreldrene er helt sikkert tilbakestående veikinger som ikke har gitt barnet beskjed om noe som helst... Anonymkode: 50b6b...d90
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #18 Skrevet 22. april 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj så fantastisk at du deler dette geniale tipset!!! Dette er det helt sikkert INGEN som har prøvd! De andre foreldrene er helt sikkert tilbakestående veikinger som ikke har gitt barnet beskjed om noe som helst... Anonymkode: 50b6b...d90 Vel, de fins... Anonymkode: 420ac...4fb
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #19 Skrevet 22. april 2017 Jeg synes slike tråder er så interessant! Synes det er litt festlig når noen mener det er bare å gjøre "slik og slik", så ordner det seg. Hadde det vært så enkelt hadde alle "bare" gjort det. Jeg har jobbet med barn i mange år. Noen er enkle, noen er utfordrende, noen er lette til sinns, noen er mer mutte, noen prater masse, noen er beskjedne osv osv! Mao. barn må behandles ulikt, og noen er vanskeligere å ha med å gjøre enn andre. Det som fungerer for en familie er IKKE en fasit og trenger ikke fungere hos andre. Til HI. Det krever en goood dose tålmodighet å være mamma når barnet er slik. Kanskje føler du at du gir og gir, men ikke får noe tilbake? Det kan være hensiktsmessig å fortsette å gi(i form av tid, ros og omsorg) samtidig som du er tydelig i grensene for hva som er akseptabelt. Det er kjempevanskelig! Fortsett å mate den gode relasjonen med gutten din☺ Å ja, det er helt normalt. Kanskje avtar det, kanskje varer det😉 Anonymkode: 66ba7...fb1
Mamma_til_2 Skrevet 22. april 2017 #20 Skrevet 22. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Oj så fantastisk at du deler dette geniale tipset!!! Dette er det helt sikkert INGEN som har prøvd! De andre foreldrene er helt sikkert tilbakestående veikinger som ikke har gitt barnet beskjed om noe som helst... Anonymkode: 50b6b...d90 Dette var dine ord! Ikke var det noe tips heller,jeg skrev hva jeg gjorde når min jente som nå er 10 år begynte og oppføre seg kipt! Men barn har godt av at foreldre setter i til dem slik at de forstår at enkelte ting ikke er ok.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2017 #21 Skrevet 22. april 2017 Hehe... hi her. Dette er første innlegget jeg skriver på sikkert 6 mnd. Og forumet har ikke endret seg et fnugg. Vel, jeg har fire unger. Fire ulike unger. To er såkalt enkle og tar fint instrukser, kanskje trenges et par påminnelser før noe 'sitter'. så har jeg han på åtte som er som en pubertal fjortis... selvfølgelig vet jeg det går over, og i bølgedaler. Når dette er over så er det noe nytt. Men at det er slitsomt til tider og at det sliter på tålmodigheten min - ja! Men takker for svar fra alle dere som mener jeg 'må si fra'... det må jeg huske å gjøre neste gang 😉 Anonymkode: a56ae...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå