Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Jeg er i den situasjonen at jeg kanskje mister jobben... Har ikke rett til dagpenger... Og ikke mye utdannelse eller erfaring å vise til da jeg var på aap lenge, friskmeldt for et par år siden bare.. Mannen har litt over 30.000 utbetalt pr mnd.. Han har egentlig for høy inntekt til at vi kan få noe hjelp fra nav, husbanken, redusert bhg-betaling etc.. Men er det noen som vet om de også bruker skjønn? Mannen har barn med ekskone og betaler 6000kr i bidrag dit i tillegg til at min inntekt nå faller bort... Har tenkt på å selge huset og bilen (og heller kjøpe en billigere bil - mannen er avhengig av bil pga jobben. Ingen kollektivtransport på natt, helligdager etc), og leie leilighet med kun 1 soverom en periode selvom det ikke er ideelt (mannen betaler bidrag ut fra 0 samvær med særkullsbarnet, men han er her 1 av 3).. Hva annet kan vi gjøre? Å si opp bhgplass for å spare penger der (nesten 3000kr..) er ikke aktuelt siden jeg må være klar til å starte hvis jeg får jobbtilbud.. Anonymkode: 7514d...e56
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Nei, nav følger regelverket slavisk Men mannen må jo med en gang endre bidraget, ingen vits å vente med det Hvorfor får du ikke dagpenger om du har jobbet et par år? Du må tjene penger, søk det som søkes kan. Du kan også tjene ganske mye skattefritt. Da mannen min ble permittert malte han garasjen til naboen, kjørte lass med søppel til fyllinga for broren sin o.l. Sett opp lapper om at du tar småjobber. Sjekk også finn småjobber, ligger masse der. Alt fra eldre som ønsker hjelp til vindusvask til folk som ønsker lufting av hund. Anonymkode: 862b6...2bf
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Har hatt permisjon m/fødselsstipend et år, og før det var jeg voksenlærling. Har hatt for lav inntekt til å ha dagpengegrunnlag (er 4årslærling og har derfor 1års full lønn fordelt på 4 år istedenfor 2 år som for vanlig lærling..altså lite.. Men også hatt 7700/mnd og to større utbetalinger pr år fra Lånekassen. Derfor har det gått bra økonomisk. Stipend og studielån gjelder ikke som grunnlag for dagpenger..).. Kan han endre bidrag basert på min inntekt? De har signert kontrakt på bidraget, det er høyere enn navs satser men det ble gjort sånn når de skiltes pga ekskona skulle ha råd til å beholde huset etc (hun har lavere inntekt men får inn ekstra pga utleieenhet i huset, så hun har ca 33000 inkl bidrag, mannen har 26000 etter betalt bidrag.. Bidraget er for 1 særkullsbarn, og vi har 1 felles barn).. Er ikke kontrakten ift bidrag bindende uansett? Når satsen ikke er justert av nav? Ikke sikkert han ønsker endre den tho, han vil ikke være dusten som gjorde til at hun mistet huset (og de eldste barna mister sted å være/soverom når de er hjemme i ferier).. Anonymkode: 7514d...e56
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Hi igjen.. Av det jeg har tenkt på selv er også å søke jobb som ringevikar på syke/eldrehjemmet og barnehagene.. Har ingen erfaring eller relevant utdannelse med det men det er perioder de har helt krise, og trenger hjelp uansett.. Er en liten by og vanskelig å få både store og små jobber... Anonymkode: 7514d...e56
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hatt permisjon m/fødselsstipend et år, og før det var jeg voksenlærling. Har hatt for lav inntekt til å ha dagpengegrunnlag (er 4årslærling og har derfor 1års full lønn fordelt på 4 år istedenfor 2 år som for vanlig lærling..altså lite.. Men også hatt 7700/mnd og to større utbetalinger pr år fra Lånekassen. Derfor har det gått bra økonomisk. Stipend og studielån gjelder ikke som grunnlag for dagpenger..).. Kan han endre bidrag basert på min inntekt? De har signert kontrakt på bidraget, det er høyere enn navs satser men det ble gjort sånn når de skiltes pga ekskona skulle ha råd til å beholde huset etc (hun har lavere inntekt men får inn ekstra pga utleieenhet i huset, så hun har ca 33000 inkl bidrag, mannen har 26000 etter betalt bidrag.. Bidraget er for 1 særkullsbarn, og vi har 1 felles barn).. Er ikke kontrakten ift bidrag bindende uansett? Når satsen ikke er justert av nav? Ikke sikkert han ønsker endre den tho, han vil ikke være dusten som gjorde til at hun mistet huset (og de eldste barna mister sted å være/soverom når de er hjemme i ferier).. Anonymkode: 7514d...e56 Din inntekt har ingenting å si for bidraget Anonymkode: 80922...685
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hatt permisjon m/fødselsstipend et år, og før det var jeg voksenlærling. Har hatt for lav inntekt til å ha dagpengegrunnlag (er 4årslærling og har derfor 1års full lønn fordelt på 4 år istedenfor 2 år som for vanlig lærling..altså lite.. Men også hatt 7700/mnd og to større utbetalinger pr år fra Lånekassen. Derfor har det gått bra økonomisk. Stipend og studielån gjelder ikke som grunnlag for dagpenger..).. Kan han endre bidrag basert på min inntekt? De har signert kontrakt på bidraget, det er høyere enn navs satser men det ble gjort sånn når de skiltes pga ekskona skulle ha råd til å beholde huset etc (hun har lavere inntekt men får inn ekstra pga utleieenhet i huset, så hun har ca 33000 inkl bidrag, mannen har 26000 etter betalt bidrag.. Bidraget er for 1 særkullsbarn, og vi har 1 felles barn).. Er ikke kontrakten ift bidrag bindende uansett? Når satsen ikke er justert av nav? Ikke sikkert han ønsker endre den tho, han vil ikke være dusten som gjorde til at hun mistet huset (og de eldste barna mister sted å være/soverom når de er hjemme i ferier).. Anonymkode: 7514d...e56 Har de bindende kontrakt kan han selvfølgelig ikke bryte denne. Anonymkode: d32ef...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå